جمعه 28 بهمن 1384

"آفسايد" در "ورايتي"، چهار نمايش ديگر در دو روز باقي مانده از جشنواره ي برلين، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


«آفسايد» به كارگرداني جعفر پناهي كه در بخش مسابقه جشنواره فيلم برلين حضوردارد ،طي دو روز باقي مانده تا پايان جشنواره چهار نمايش خواهد داشت وتا کنون تمامي بليط‌هاي آن پيش فروش شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دگورا يانگ نويسنده‌ي ومسئول مجله‌ي ورايتي variety در صفحه اصلي مجله خود كه ويژه جشنواره برلين به چاپ رسيده است، به بيان نقطه‌نظراتش درباره فيلم آفسايد پرداخته است.

وي در اين مطلب آورده است : «آفسايد» يك فيلم شجاعانه و سخت از پناهي كه همه مي‌دانند فروش بالايي خواهد داشت در جشنواره برلين به نمايش درآمده است.

او ضمن معرفي آفسايد مي‌نويسد : باوركردني نيست كه در روز بازي ايران و بحرين، بتوان چند دختر جوان را كه مي‌خواهند در لباس پسرانه وارد استاديوم آزادي شوند، چنين كارگرداني و رهبري كرد .

يانگ ، هماهنگي بين موضوع دراماتيك ورود زنان به استاديوم‌هاي ورزشي را با بازي سرنوشت‌ساز تيم ملي ايران و نيز دلهره‌ي و تعليق موجود در فيلم را همانقدر موفق مي‌داند كه جنبه‌هاي طنز و كمدي موجود بين دختران بازداشت‌ شده

و نگهبان‌ها موفق به تصوير كشيده شده است.

در مطلب مجله ورايتي آمده است: تضاد بين دو سرباز نگهبان صحنه‌هاي جذابي ايجاد كرده است كه با تدوين پر تنش

و پر تحرك پناهي بيننده فراموش مي‌كند كه سريع به پايان هيجان‌انگيز فيلم رسيده است.

در ادامه آمده تماشاگر بدون اينكه بازي فوتبال را ديده باشد از گفته و رفتار دختران و نگهبانان متوجه جريان بازي و دلهره‌ي موجود آن مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به نظر يانگ دوربين روي دست كلاري ، بدون آنكه لطمه به كار وارد كند هماهنگي و شتاب را به خوبي منعكس كرده است و اين موضوع موجب شده است كه خيلي‌ از تماشاگران به شك مي‌افتند كه فيلم مستند است و در يك روز فيلمبرداري شده است يا اينكه روزهاي بيشتري بر روي آن كار شده است.

آخرين ساخته پناهي در مورد حضور دختران جوان در استاديوم آزادي است كه براي تماشاي بازي بين ايران و بحرين براي آنها موانع زيادي پيش مي‌آيد.

امروز فيلم براي منتقدين و نويسندگان مطبوعاتي به نمايش در آمد و مورد استقبال آنها قرار گرفت و جلسه مطبوعاتي آن با حضور عوامل در حال برگزاري است.

در حالي كه فردا آخرين روز برگزاري جشنواره برلين است فيلم آفسايد به عنوان فيلم پاياني جشنواره در سانسهاي متعدد در حال نمايش است.

همچنين جعفرپناهي به عنوان تهيه كننده فيلم در حال برنامه ريزي است تا اين فيلم دو ماه قبل از مسابقات جام جهاني فوتبال در ايران اكران عمومي شود.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28865

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"آفسايد" در "ورايتي"، چهار نمايش ديگر در دو روز باقي مانده از جشنواره ي برلين، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016