شنبه 23 دي 1385

معرفی کتاب "وزارت نظارت" نوشته کامران جمالی، انتشار از نشر "باران" سوئد


وزارت نظارت نوشته کامران جمالی، شاعر، نويسنده و مترجم به تازگی توسط نشر باران در سوئد چاپ و منتشر شده است.

«وزارت نظارت»، رمانی علمی- تخيلی درباره‌ی شبيه‌سازی است که در ايران مجوز انتشار نگرفته و به همين دليل در خارج از کشور منتشر شده است.

راوی کتاب که خود با لقاح مصنوعی به وجود آمده، با افراد دارای «پدر و مادر طبيعی»، دارای مرزکشی‌های ذهنی و روحی است.

کتاب اين گونه آغاز می‌شود: «صف امروز به طول و عرض صف هفته‌ی پيش نيست. «سازمان امداد در جهت خودکشی شهروندان خسته»، هفته‌ی پيش بسيار پرکار، بلکه فعال مايشاء بود. البته گزارشگران صاحب پدر و مادر به‌شدت اعتراض کردند- و اين اعتراض به نظر من اغراق‌آميز است- به اين که سازمان ياد شده نه امدادگر، که مشوق افراد صاحب پدر و مادر است (تعداد اين افراد در شهر ما ۴۲ ميليون نفر است) برای خودکشی، با اين هدف که سکنه‌ی فاقد پدر- منظور ۵/۳ ميليون نفر است- در ائتلاف با نفوس فاقد پدر و مادر-جمع ۵/۱ ميليون نفری- در طول زمان به اکثريت در ميان شهروندان دست يابند. شش روز پيش در اين محله ۲۴۰ هزار نفر و در تمام شهر ۲۵۱ هزار نفر- و در ميان‌شان ۵۴۳ فرد فاقد پدر و ۴۱ فرد فاقد پدر و مادر- با به کارگيری رهنمودهای «سازمان امداد در جهت خودکشی شهروندان خسته» داوطلبانه به زندگی خود پايان دادند.»
اين کتاب، در ۱۳۰ صفحه و ۱۲ بخش با عناوين «تامين آتيه»، «وزارت نظارت بر ترددهای مجاز ذر اماکن شهر»، «نامه‌ی سرگشاده»، «نماينده‌ی پارلمان»، «رويان‌شناس»، «جوانان فرهيخته‌ی شهر»، «سالخوردگی»، «عقرب‌کشی»، «گره‌ی روز نامنتظر»، «واپسين کريسمس قرن»، «تيک‌ی بدون تاک» و «گزارش پساماهواره‌ای فراسياره‌ای از کره‌ی مريخ» تنظيم و نوشته شده است.

کامران جمالی متولد ۱۳۳۱ تهران است. از او تا به حال مجموعه اشعار «واحه‌ای سرخ در صحاری زرد»، «مرغ نيما»، «در انجماد پس از زمهرير» و «و کلاغی و بيانی و برف» منتشر شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از اين شاعر و نويسنده، هم‌چنين در حوزه‌ی پژوهش کتاب‌های «فردوسی و هومر، تحقيقی در حوزه‌ی ادبيات تطبيقی» و «جادوی شعر در کلام نهفته است» تا به امروز روانه بازار کتاب شده است.

کتاب را از کتابفروشی‌های محل خود بخواهيد و يا می‌توانيد آن‌را از طريق نشر باران تهيه کنيد

www.baran.st
info@baran.st

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32554

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معرفی کتاب "وزارت نظارت" نوشته کامران جمالی، انتشار از نشر "باران" سوئد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016