پنجشنبه 13 بهمن 1384

دهمین شماره‌ی فصلنامه‌ی فرهنگی و ادبی باران منتشر شد

دهمین شماره‌ی فصلنامه‌ی فرهنگی و ادبی باران منتشر شد.
دبیر بخش ویژه‌ی این شماره که به «حقوق بشر در ایران» اختصاص دارد، مهرانگیز کار است. مطالب این بخش عبارتند از: بررسی وضعیت زن و جنسیت در حقوق کیفری ایران(مهرانگیز کار)، بازخوانی روایت اعدام شیخ فضل‌الله نوری(ناصر رحیم‌خانی)، شیرین عبادی و مسئله‌ی آزادی وجدان(مجید نفیسی)، دین و حقوق بشر(محمدرضا نیکفر)، حقوق بشر و اسلام در قانون اساسی جدید افغانستان(سعید محمودی)، علنیت اسناد نهادهای حکومتی در سوئد(طاهر صدیق)، خروج از مدار استبداد شرقی(احمد علوی)، حقوق بشر و اسلام/ نگاهی به نظرات محسن کدیور(سهراب سرابی)، دستاورد بزرگ بشریت(ایرج مصداقی) و کمیسیون حقیقت؛ راهی برای دادخواهی(مسعود مافان). در بخش «گـفت‌وگـو»، آخرین دیدار با منوچهر آتشی(بهزاد کشمیری‌پور)، گفت‌و‌گو با سون اریک لیدمن (سعید مقدم) و گپی با حسین ماهوتی‌ها(لیلی پورزند) چاپ شده است. بخش «داسـتان و شعـر» این فصلنامه نیز، بخشی از سفرنامه‌ای از بهمن فرسی به نام کورمال کورمال، و داستان‌هایی از شهلا شفیق، خسرو دوامی و علی شفیعی؛ و هم‌چنین دو پاره‌داستان از مجموعه‌ی چاپ نشده‌ی کابوس‌های طلائی نوشته‌ی فرهنگ کسرائی، قطعه شعری از ا. ماهان و نانام را در برگرفته است. در بخش «نقـد ... نظـر... مقـاله»، نگاهی به دو مجموعه شعر علیرضا زرین(ملیحه تیره‌گل)، نگاهی به وقت تقصیر نوشته محمدرضا کاتب(بهروز شیدا)، نگاهی به دو کتاب در حضر و در سفر نوشته‌ی مهشید امیرشاهی(بتول عزیزپور) و نگاهی به مجموع داستان مردی در حاشیه نوشته شهرام رحیمیان(شهرنوش پارسی‌پور)ارائه شده است. در بخش «زنـدان»، مقاله‌ی کیفر زنان پیکارگر در دوران پهلوی اول از ناصر مهاجر، و در بخش «انـدیشـه» مقاله‌ی الهیات سیاسی و مهدی‌گری در اسلام شیعی از محمدرضا فشاهی چاپ شده است. در بخش «بازتـاب»، علاوه بر این که بخش دوم و پایانی روایت علی صدیقی از ماجرای سفر ارمنستان درج شده است، فرج سرکوهی و منصور کوشان در واکنش به بخش نخست این گفت و گو که در شماره‌ی 8 و 9 فصلنامه‌ی باران منتشر شده بود، مقالاتی به ترتیب تحت عنوان «اندر حکایت آن که در قتل جمعی نویسندگان نقش نداشت» و «سوی دیگر توطئه» نوشته‌اند.
دهمین شماره‌ی فصلنامه‌ی باران با چند معرفی کتاب و دو خبر فرهنگی پایان می‌یابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

باران را از کتابفروشی‌های محل زندگی خود تهیه کنید و یا در صورت تمایل آن را مشترک شوید و با اشتراک سالیانه¬ی خود، ما را در انتشار آن یاری دهید.
قیمت اشتراک برای اشخاص با احتساب هزینه¬ی پستی برای اسکاندیناوی و اروپا 280 کرون یا 30 یورو و برای کانادا و امریکا معادل 35 یورو.
قیمت اشتراک برای کتابخانه¬ها و موسسات در اروپا 380 کرون یا 40 یورو، در امریکا و کانادا معادل 45 یورو.

شماره‌ی حساب پستی باران pg : 7-251759
شماره‌ی حساب جیرو بانکی: 8720-5944
نام بانک: Skandinaviska enskilda banken
شماره‌ی حساب بانکی: 1006792-5287
کد بانک برای ارسال پول خارج از سوئد: ESSESESS :bic

نشر باران
www.baran.st
info@baran.st

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28670

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دهمین شماره‌ی فصلنامه‌ی فرهنگی و ادبی باران منتشر شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016