شنبه 28 بهمن 1385

خواننده يار دبستانی و ۵ سال تحقيق در موسيقی ايران، فارس

خبرگزاری فارس: «جمشيد جم»گفت: ۵ سال است که در حال نوشتن کتابی در خصوص تاريخ موسيقی ايران هستم که با تحقيقاتی که در اين زمينه انجام داده‌ام،تاريخ موسيقی ايران به قبل از ساسانيان برمی‌گردد.


جمشيد جم در گفت و گو با خبرنگار موسيقی فارس گفت: پنج سال است که بر روی تاريخ و تئوری موسيقی ايران کار می‌کنم به طوری که در کنار سفرنامه‌هايم در کنکاش هستم و از رياضی، از گفته‌های «فيثاغورث»،از مکتوبات «افلاطون»،شاهنامه فردوسی و پنج گنج نظامی برای جمع‌آوری اطلاعات اين کتاب بهره برده‌ام از آن جمله که گوشه‌ها، دستگاه‌ها و نام سازها را به طور مجزا در بخشی از اين کتاب آورده‌ام و هدفم اين است که با دست‌يابی به ميراث باستانی کشورمان،چند صد سال به تاريخ موسيقی کشورمان اضافه کنم.
وی با بيان اينکه تاريخ موسيقی ما به غلط به دوره ساسانی نسبت داده شده،افزود: تمام تاريخ موسيقی ما و افرادی چون «ابن سينا»،«فارابی»،«ارموی» و ... که کتاب‌هايی را به زبان عربی نوشته‌اند،همه ايرانی بودند.من با جمع آوری و انتشار اين کتاب به دنبال برگرداندن تاريخ موسيقی کشورمان هستم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خواننده يار دبستانی من با اشاره به موسيقی غرب گفت: به عقيده من موسيقی غرب از لحاظ نغمه و ملودی به بن بست رسيده و در مقابل موسيقی ايران و به خصوص مشرق زمين می‌تواند جهان را نجات دهد چرا که وقتی تکنيک و تکنولوژی غرب در کنار نغمات و آهنگ‌های ما قرار بگيرد،جهان را تکان خواهد داد.
«جم»در خاتمه خاطر نشان کرد: اميدوارم اين کتاب که در واقع تاريخ کاملی از موسيقی ايران است تا دو سال ديگر در بازار کتاب منتشر شود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32767

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خواننده يار دبستانی و ۵ سال تحقيق در موسيقی ايران، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016