دوشنبه 21 اسفند 1385

اطلاعيه کميته بين المللی برای نجات آثار باستانی پاسارگاد: سال نو، امسال هم "سال پاسارگاد" نام می گيرد

مردم ايران، مردم جهان!
چند روز ديگر، در اولين روز بهار، سال نوی ايرانيان «نوروز» شروع می شود. نوروز، به عنوان بزرگترين عيد ايرانيان بيش از چند هزار سال است مورد احترام و قبول ايرانيان است. حوادث بيشمار طبيعی و اجتماعی و سياسی در طول تاريخ ما هرگز نتوانسته اند که خللی در بزرگداشت اين عيد در نزد ايرانيان بوجود بياورند چرا که ريشه های تفکری که پشت نوروز قرار دارد مهر و روشنی، سازندگی و صلح، و عشق به انسان است.
يکی از جايگاه هايی که اين تفکر زيبای بشری را در خود دارد دشت پاسارگاد است
دشتی که به عنوان اولين خاستگاه انديشه حقوق بشر و اولين آغازگاه دوران تاريخی ايرانزمين است.
اکنون همانطور که می دانيد دشت پاسارگاد، تنگه بلاغی و آرامگاه کوروش بزرگ بنيان گذار تفکر حقوق بشر در خطر نابودی جدی قرار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کميته بين المللی نجات دشت پاسارگاد سال گذشته را به همين مناسبت به نام «سال پاسارگاد» نامگذاری کرد به اميد اين که تلاش های هزاران هزار تن از مردمان ايران و جهان که به حفظ فرهنگ های پويای بشری باور دارند و سازمان هايی که موظف اند از اين آثار نگاهداری کنند پاسارگاد را نجات دهند
اکنون در آغاز سال نوی ديگری هستيم اما همچنان امکان بوجود آمدن اين فاجعه فرهنگی ـ بشری به شدت وجود دارد.
به همين مناسبت کميته بين المللی نجات امسال نيز سال نوی ايرانی را «سال پاسارگاد» اعلام می کند و از همه ی ايران دوستان، و از همه کسانی که به گنجينه های بشری علاقمند هستند تقاضا می کند در «سال پاسارگاد» باز هم کميته بين المللی نجات پاسارگاد را برای اين هدف انسانی ياری دهند.
سال نو، سال پاسارگاد، بر همه شما مبارک باد

با مهر و احترام
کميته بين المللی نجات آثار باستانی پاسارگاد
دهم مارچ ۲۰۰۷
www.savepasargad.com

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32923

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعيه کميته بين المللی برای نجات آثار باستانی پاسارگاد: سال نو، امسال هم "سال پاسارگاد" نام می گيرد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016