يكشنبه 30 ارديبهشت 1386

نشست خبری "هرکس سينمای خودش" در کن برگزار شد، رومن پولانسکی نشست را ترک کرد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

کنفرانس خبری بخش «هرکس سينمای خودش» که دقايقی قبل در جشنواره‌ی کن برگزار شد،‌ با خروج قهرآميز «رومن پولانسکی»، کارگردان سرشناس فرانسوی همراه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شصتمين جشنواره‌ی فيلم کن در پنجمين روز برگزاری شاهد کنفرانس خبری جمعی از کارگردانان بزرگ جهان بود که به‌درخواست مقامات برگزارکننده‌ی جشنواره، فيلمی ‌به مدت سه دقيقه درباره‌ی سينما به مناسبت شصتمين سال برگزاری کن ساخته بودند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، در اين نشست خبری، پولانسکی بعد از آنکه با سوالات بی‌معنای خبرنگاران مواجه شد، با اهانت به آن‌ها نشست خبری را ترک کرد.

او که در سال ۲۰۰۲ برای فيلم «پيانيست» موفق به دريافت جايزه‌ی نخل طلايی جشنواره‌ی کن شد، بعد از نمايش فيلم ۱۲۰، به همراه ۳۰ کارگردان بزرگ جهان از جمله عباس کيارستمی‌، آلخاندرو گونزالز ايناريتو، کن‌لوچ، در اين نشست خبری شرکت کردند.

در اين نشست خبری سوالات متعددی با موضوع «آينده سينما در عصر ديجيتال» از پولانسکی پرسيده شد، اما او بدون آنکه پاسخی به آن‌ها بدهد، جلسه را ترک کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

زمانيکه اعلام شد خبرنگاران تنها دو دقيقه وقت دارند، پولانسکی ۷۳ ساله، ميکروفن را گرفت و گفت:‌ «واقعا شرم‌آور است که چنين سوالات پوچی پرسيده می‌شود و من فکر می‌کنم اين کامپيوتر است که شما را تا اين حد پايين آورده است، شما ديگر هيچ علاقه‌ای به آنچه در سينما روی می‌دهد، نداريد.»

او پيش از ترک نشست خبری، گفت: «بهتر است برويم و ناهارمان را بخوريم.»

اما هيچ‌ يک از ديگر کارگردانان او را همراهی نکردند.

تاکنون صحبتهای ديگر فيلم‌سازان همچون عباس کيارستمی از ايران منتشر نشده است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33306

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نشست خبری "هرکس سينمای خودش" در کن برگزار شد، رومن پولانسکی نشست را ترک کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016