چهارشنبه 9 خرداد 1386

بهجت‌الزمان اسفندياری، خواهر نيمايوشيج و روايت‌گر زندگی نيما، درگذشت، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات

بهجت‌الزمان اسفندياری - خواهر نيما يوشيج و روايت‌گر زندگی پدر شعر نو ايران - شامگاه گذشته در بيمارستان امام حسين (ع) تهران درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بهجت‌الزمان اسفندياری (ثريا)، که ۲۰ سال از نيما کوچک‌تر بود، بعد از چهار سال زندگی در آسايشگاه کهريزک، ديشب به‌علت کهولت سن در سن ۹۲سالگی درگذشت.

در دوره کودکی و نوجوانی به همراه خواهرانش - توران و شمسی - و برادرانش - رضا و علی (نيما يوشيج) - در روستای يوش، تنها سال‌های بودن در کنار هم را تجربه کردند.

بهجت‌الزمان پس از جدا شدن از همسرش با تنها فرزندش طغرل افشار - فيلم‌ساز و منتقد دهه ۴۰ - زندگی می‌کرد. بعد از غرق شدن او در دريا، تنها زندگی می‌کرد، و از چهار سال پيش به آسايشگاه کهريزک برده شده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

چند سال قبل، فيلم مستند "باد و فانوس" درباره‌ی زندگی او، و فيلم "اين‌جا چراغی نيست" که روايت زندگی نيما از زبان خواهرش است، ساخته شدند. به گفته‌ی مجتبی حسينی - کارگردان اين دو مستند - فيلم‌های يادشده در روزهای آينده از شبکه چهار سيما پخش خواهند شد.

پيکر بهجت‌الزمان اسفندياری امروز به يوش انتقال يافته و در زادگاهش به خاک سپرده خواهد شد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33379

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بهجت‌الزمان اسفندياری، خواهر نيمايوشيج و روايت‌گر زندگی نيما، درگذشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016