يكشنبه 18 شهريور 1386

جشنواره‌ فيلم ونيز تمام شد، "آنگ لی" برای دومين‌بار شير طلايی گرفت، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


شصت‌وچهارمين جشنواره بين‌المللی فيلم ونيز شب گذشته پايان يافت و "آنگ لی"، کارگردان تايوانی برای دومين بار موفق شد جايزه شير طلايی جشنواره را برای فيلم «توجه؛ شهوت» به‌دست آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، جشنواره فيلم ونيز شب گذشته مراسم اختتاميه خود را برگزار کرد و "آنگ لی" که پيش از اين برای فيلم «کوهستان بروک بک» توانسته بود، شير طلايی جشنواره را به‌دست آورد، يک بار ديگر برنده اين جايزه معتبر شناخته شد و اين بار برای فيلم «توجه؛ شهوت» توانست جايزه شير طلايی قديمی‌ترين رويداد سينمايی جهان را از آن خود کند. اين درحاليست که فيلم او به علت صحنه‌های غيراخلاقی متعدد برای نوجوانان زير ۱۷ سال در آمريکا ممنوع اعلام شده است.

لی بعد از دريافت جايزه‌اش گفت: «اين جايزه را به اينگمار برگمن -کارگردان فقيد سوئدی- تقديم می‌کنم. بردن جايزه شير طلايی برای دومين‌بار افتخار بزرگی است و من را مانند خود فيلم، می‌ترساند.»

به گزارش خبرگزاری رويترز، در مراسم اختتاميه ديشب همچنين "کيت بلانش"، بازيگر فرانسوی برای فيلم

«من آنجا نيستم» جايزه بهترين بازيگر نقش اول زن را دريافت کرد.

"براد پيت"، بازيگر مشهور هاليوود نيز برای فيلم «ترور جسی جيمز» موفق به دريافت جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد شد. اما هيچ‌يک از اين دو بازيگر برای دريافت جوايزشان در مراسم حضور نداشتند.

جايزه شير نقره‌ای برای بهترين کارگردان شصت‌وچهارمين جشنواره‌ فيلم ونيز به "برايان دی پالما"، کارگردان آمريکايی برای فيلم «Redacted» اعطا شد. فيلم او که به حقايق جنگ عراق پرداخته است، پس از اکران در جشنواره تاثير بسياری بر تماشاگران و منتقدين داشت.

"کن لوچ"، کارگردان نامدار انگليسی برای فيلم «اين يک جهان آزاد است»، جايزه‌ بهترين فيلم‌نامه را دريافت کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در بخش جانبی «افق»، "ويکو اون‌پو"، کارگردان استونيايی برای فيلم «توپ پاييزی» جايزه ويژه را دريافت کرد.

همچنين جايزه ويژه هيات داوران به‌طور مشترک به فيلم «من آنجا نيستم» ساخته‌ "تاد هاينس" و همچنين

«راز دانه» ساخته "عبدالطيف کچيچه" اختصاص يافت.

ديشب همچنين جايزه‌ «سينمايی اروپا» که به بهترين فيلم بخش جانبی "روزهای ونيز" اختصاص می‌يابد، به فيلم «حقه‌ها» تعلق گرفت.

در بخش جانبی "منتقدين هفته" نيز ديگر فيلم آسيايی به نام «دورترين راه» انتخاب اول هيات داوران شد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34208

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جشنواره‌ فيلم ونيز تمام شد، "آنگ لی" برای دومين‌بار شير طلايی گرفت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016