دوشنبه 5 آذر 1386

نخستين کنسرت مستقل همايون شجريان در اروپا، مهر

تور کنسرت گروه موسيقی "دستان" به خوانندگی همايون شجريان و آهنگسازی "سعيد فرج پوری" از ۵ تا ۲۹ بهمن ماه در اروپا برگزار می شود.
سعيد فرجپوری نماينده گروه موسيقی "دستان" با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : مجموع کنسرتهای گروه موسيقی "دستان" از ايتاليا آغاز و پس از اجرای در کشورهايی چون سوئد، نروژ و انگليس در هلند به پايان می رسد و همايون شجريان هم پس از همکاريهای بسيار با پدر (محمدرضا شجريان) نخستين کنسرت مستقل خود را در همراهی با "دستان" برگزار می کند.

اين نوازنده کمانچه در توضيح بخشهای اين کنسرت گفت : کنسرت گروه موسيقی "دستان" در دو بخش اجرا می شود، قسمت اول اين کنسرت با آهنگسازی حميد متبسم و در آواز دشتی اجرا می شود و تمامی قطعات با اشعاری از شاعران معاصر چون محمدرضا شفيعی کدکنی، هوشنگ ابتهاج و همچنين مولانا ساخته شده است. در قسمت دوم که مجموع قطعات از ساخته های خودم است در آوازاصفهان و براساس اشعاری از عطار نيشابوری و سياوش کسرايی اجرا می شود.

فرجپوری در توضيح تور کنسرت گروه "دستان" در آمريکا گفت : برنامه ريزی کنسرت موسيقی "دستان"توسط حسين بهروزی نيا انجام شد و نخستين کنسرت را از مونترال کانادا شروع شد و در نيويورک آمريکا به پايان رسيد اين کنسرت در دو بخش برگزار شد در قسمت اول يک کار سازی از ساخته های حسين بهروزی نيا بود و بدون کلام اجرا شد و قسمت دوم مجموع قطعات دريای بی پايان به خوانندگی سالار عقيلی بود و در نهايت بايد متذکر شوم که از مجموع آثار ارائه شده راضی بودم و کنسرت گروه موسيقی "دستان" با استقبال خوبی مواجه شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پژمان حدادی نوازنده تنبک ، حميد متبسم تار و سه تار، حسين بهروزی نيا بربط ، بهنام سامانی دف، دمام و کوزه و سعيد فرجپوری نوازنده کمانچه اعضای اصلی گروه موسيقی "دستان" هستند که در تور کنسرت "دستان" و نخستين کنسرت مستقل همايون شجريان او را ياری می کنند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35039

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نخستين کنسرت مستقل همايون شجريان در اروپا، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016