يكشنبه 7 مهر 1387

فيلم کمدی درايران همه چيز است جز فيلم سينمایی، ایلنا

داوود نژاد: سينماي كمدي ايران وظيفه سيرك و تئاتر روحوضي را برعهده گرفته است

نبود موضوع مناسب مهمترين مشكل سينماي كمدي در ايران است .

به گزارش ايلنا ،عليرضا داوودنژادضمن بيان مطلب فوق افزود: مشكل موضوع در سينماي كمدي ايران باعث مي‌شود كه موضوعات بي‌خاصيتي كه براي تئاترهاي كوچك كمدي و سريال‌ها مناسب است براي يك فيلم سينمايي در نظر گرفته شود و همين نكته مهمترين علت توليد نشدن فيلم‌هاي تازه است، فضاي فيلم‌هاي كمدي نيز تكرار است.

وي در گفتگو با روابط عمومي جشنواره فيلم گل‌آقاافزود: اين سهل‌گيري و تكرار كه چاشني اصلي سينماي كمدي در حال حاضر است به مسائل اجرايي سينما نيز ضربه مي‌زند و ذوق و سليقه و هنر رنگ مي‌بازد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايلنا ،داوودنژاد در ادامه در انتقاد به كارگردانان طنز گفت: امروز شاهد آن هستيم كه بسياري از افراد كه سريال طنز مي‌ساختند به راحتي وارد عرصه سينما شوند و سليقه سريال‌هاي روتين تلويزيون در سينماي كمدي حاكم شده است.

اين كارگردان از نبود انواع و اقسام نمايش در ايران گفت و افزود: هيچ‌كدام از انواع ژانرهاي تئاتر و نمايش از تئاتر روحوضي تا كلاسيك، آكروبات، كنسرت و سيرك و... در ايران وجود ندارد و در نتيجه سينماي كمدي وظيفه اينها را نيز به عهده مي‌گيرد و در نتيجه فيلم كمدي در ايران همه چيز هست جز فيلم سينمايي.

داوودنژاد در ادامه از نقش گل‌آقا در وارد كردن طنز در زندگي مردم ايران گفت و ادامه داد: سليقه كيومرث صابري در طنز معاصر ايران بسيار كارساز بود و اگر آن نوع نگاه در روش كار او روي فضاي سينما تأثير بگذارد، از نظر انتخاب موضوع و مضمون بر روي سينماي ايران مي‌تواند كارگشا باشد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38470

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فيلم کمدی درايران همه چيز است جز فيلم سينمایی، ایلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016