جمعه 12 مهر 1387

فلسفه‌ کانت برای نوآموزان انتشار يافت، ايسنا


کتاب «راهنمای مطالعه‌ی سنجش خرد ناب» از زبان آلمانی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مخاطبان اين کتاب، دانشجويان رشته‌ی فلسفه و ديگر علاقه‌مندان به فلسفه‌ی کانت هستند.

به ‌گفته‌ی رحمان افشاری - مترجم کتاب -، انتشار نسخه‌ی اصلی کتاب «راهنمای مطالعه‌ی سنجش خرد ناب» در آلمان با استقبال فراوان کتاب‌خوانان روبه‌رو شده و به چاپ‌های متعدد رسيده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رالف لودويگ - نويسنده‌ی کتاب - استاد فلسفه و يکی از کانت‌شناسان آلمان است که کتاب‌هايی درباره‌ی سه نقد معروف فلسفه‌ی کانت منتشر کرده است. او در معرفی کتاب خود می‌نويسد که اين کتاب کوچک، ياری‌رسان کسانی است که همت کرده‌اند تا کتاب کانت را بدون راهنمايی استاد بخوانند؛ از اين‌رو خواست اين کتاب به واقع فروتنانه است.

مؤلف کتاب همچنين خاطرنشان می‌کند که بسياری از کتاب‌های «درآمدی به کانت» را خوانده‌ و برخی از آن‌ها را نفهميده‌؛ زيرا برای فهم آن‌ها به درآمدی بر درآمد نياز می‌داشته است.

مترجم نيز در پيش‌گفتار کتاب يادآور می‌شود که درباره‌ی جايگاه کانت در فلسفه و اهميت کتاب دوران‌ساز «سنجش خرد ناب» در زبان فارسی سخن بسيار گفته شده است و اين‌جا نيازی به تکرار آن‌ نيست. از سوی ديگر، کسی که به سراغ اين کتاب آمده، خود به اهميت سنجش خرد ناب واقف است.

مترجم کتاب در مقدمه‌ می‌نويسد که برای فهم فکر کانت، کتاب‌های فراوان تأليف و ترجمه شده است؛ اما در زبان فارسی کتابی وجود ندارد که خواننده‌ی تازه‌ يا کهنه‌کار را در خواندن يکی از آثار کانت ياری دهد. وقتی آلمانی‌زبانان علاقه‌مند به فلسفه در خواندن «سنجش خرد ناب» که به زبان مادری‌شان نوشته شده است، به کتابی راهنما نيازمندند، به طريق اولا، خواننده‌ی فارسی‌زبان به چنين کتابی بيش‌تر نياز دارد.

رالف لودويگ - نويسنده‌ی کتاب - مخاطب آن را خوانندگانی‌ می‌داند که برای نخستين‌بار با کانت روبه‌رو می‌شوند، خواه دانش‌آموز باشند، يا دانشجو، يا افرادی که به‌راستی می‌خواهند از فهم‌شان استفاده کنند. اين کتاب اما بيش از همه برای کسانی نوشته شده است که صادقانه می‌پذيرند که يک بار به خواندن کانت اقدام کرده‌اند؛ اما مأيوسانه از اين کار دست کشيده‌اند.

او در ادامه می‌نويسد، اگر برخی از کسانی که تبحری در فلسفه دارند، به ساده بودن اين کتابچه بخندند؛ اما اين سادگی به کسانی کمک کند که شجاعت اين را داشته‌اند که بپذيرند در فلسفه‌ی کانت، تازه‌کار و نوآموزند، آن‌گاه اين کتاب به هدف خود دست يافته است.

کتاب «راهنمای مطالعه‌ی سنجش خرد ناب» در ۲۰۰ صفحه و شمارگان ۲۲۰۰ نسخه با ويراستاری خسرو ناقد توسط انتشارات مهرانديش منتشر شده است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38554

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فلسفه‌ کانت برای نوآموزان انتشار يافت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016