پنجشنبه 16 مهر 1383

الهی همه تون بمیرین ذلیل مرده ها


احسان نراقی نویسنده و سیاستمدار و متفکر بزرگ ایرانی که در آستانه صد و بیست سالگی یکی از پرنشاط ترین نویسندگان و سیاستمداران ایرانی است آخرین کتابش را هفته پیش در پاریس منتشر کرد. وی گفت کمونیسم بالاخره شکست خورد و مارکس و لنین و استالین فهمیدند که اشتباه کرده اند.

امروز شانزدهم مهر ماه سال 1423 هجری شمسی مطابق هفتم اکتبر سال 2044 میلادی. خبرهای هفته گذشته را می خوانید و می شنوید.

انصراف بهروز افخمی
مراسم بزرگداشت بهروز افخمی کارگردان بزرگ ایرانی برگزار شد. بهروز افخمی که پانزده سال قبل فیلم انصراف را به عنوان آخرین فیلمش ساخت در حال حاضر سالهاست که درحال استراحت و خواندن کتاب است. بهروز افخمی در طول چهل سال فیلمسازی خود ساخت هفتاد و سه فیلم را آغاز کرده و هشت فیلم را ساخته و از ساختن شصت و پنج فیلم دیگر انصراف داده است. آخرین فیلم افخمی داستان یک قاتل آمریکایی است که قصد دارد از کشتن دشمنش منصرف شود، اما موفق نمی شود.

کمونیسم شکست خورد
احسان نراقی نویسنده و سیاستمدار و متفکر بزرگ ایرانی که در آستانه صد و بیست سالگی یکی از پرنشاط ترین نویسندگان و سیاستمداران ایرانی است آخرین کتابش را هفته پیش در پاریس منتشر کرد. وی گفت کمونیسم بالاخره شکست خورد و مارکس و لنین و استالین فهمیدند که اشتباه کرده اند. مسوولان سازمان زلزله نگاری مسکو اعلام کردند که در پی اظهار نظر نراقی قبر لنین و استالین تکان های خفیفی خورد.

الهی همه تون بمیرین ذلیل مرده ها
شصت وچهار شبکه تلویزیونی ایرانی زبان که از ایالت فلوریدا و کالیفرنیا پخش می شوند دیروز اعلام کردند که با همدیگر متحد شده و تبدیل به شصت و یک شبکه خواهند شد. طی دعوایی که در هفته گذشته بین این شبکه ها اتفاق افتاد مجریان شبکه های مذکور با همدیگر درگیر شدند. مجری شبکه آفتاب ایران در برنامه اش به نام گنج قارون گفت: خاک برسر بقیه تلویزیون های بی شعور. اصغر مانهاتانپور مجری شبکه ایرانرنگ در پاسخ به او اعلام کرد: خاک برسر پدرت جزجیگر زده. خانم ناتاشا سن سلسبیل مجری شبکه پارس تی وی گفت: الهی همه تون بمیرین که چشم ندارم شما رو ببینم، الهی زیر آوار برین، الهی قد پسرم سر چشم تون درآد.
در حال حاضر این شبکه ها از مجریانی که بتوانند سریع واکنش نشان بدهند و جواب فحش های مردم را جلوی دوربین بدهند و رقبای خود را نفرین کنند استقبال می کنند.

بابک غفوری آذر بعد از چهل سال حرف زد
بابک غفوری آذر یکی از نویسندگان اینترنتی کشور موفق شد ده جمله در مورد بازداشت خود بگوید. وی که از چهل سال قبل پس از دستگیری در تهران دچار بحران روحی شده بود، با وجود اینکه حکومت ایران تغییر یافت و کلیه بازجویانش نیز تا کنون درگذشته اند، ولی تا هفته قبل نتوانست در مورد بازداشتش حرف بزند. وی این جملات را بعد از چهل سال گفت: من رفتم اونجا، اونجا کوچیک بود. اون ها نگاه کردند. من درد می کردیم. من نمی کنم اون کار رو. اون ها به من چیزی نگفتند. چیز گفتند شده بود. من چایی نمی خورم. اینترنت ساعت هشت شب. هیچ کاری نیست. با گفتن این ده جمله برخی از رازهای تاریخ معاصر ایران افشا شده است. م. ب. که کتابهای تاریخی می نویسد و خواست که نامش فاش شود ولی نشد، اعلام کرد که بر اساس این ده جمله در حال نوشتن یک دوره رمان شش جلدی به نام چند حرف است. بابک غفوری آذر در بیست سال گذشته وب لاگ سکوت را اداره کرده است و در آن به پخش موسیقی هایی با صدای آرام پرداخته است.

گرسنگان باید غذا بخورند
آیت الله فریدون روحانی دوم رهبر شیعیان جهان امروز در شهر مذهبی قم با هزاران تن از طرفدارانش ملاقات کرد. وی که روی صندلی چرخدار نشسته بود در مقابل صدها دوربین تلویزیونی حاضر شد و پیام خود را برای حفظ صلح در جهان فرستاد. وی در این پیام گفت: خدا خوب است، خداوند به ما کمک می کند، ما به بچه ها و زنان کمک می کنیم. گرسنگان باید غذا بخورند. در لبنان و بحرین نباید انفجار بشود. مردم پس از سخنرانی آیت الله فریدون روحانی دوم دعا خواندند و برای طول عمر او دعا کردند.

بخش زیر بعد از ضبط برنامه دویچه وله به این برنامه اضافه شد.

شریعتمداری جایزه نوبل ادبی گرفت
حسین شریعتمداری نویسنده رمان های علمی تخیلی ایرانی که آثارش جزو پرفروش ترین آثار علمی تخیلی جهان محسوب می شود، امروز جایزه ادبی نوبل را دریافت کرد. رمان او به نام قاتلین عنکبوت رمانی تخیلی سیاسی است که داستان یک شبکه اینترنتی را که در آن تعدادی نویسنده و روزنامه نگار با استفاده از تانک ها از طریق اینترنت کودتا می کنند، بازگو کرده است. علی رضا شریعتمداری نوه حسین شریعتمداری اعلام کرد که به پدربزرگش هنوز خبر دریافت نوبل ادبی را نداده اند. وی گفت که پدربزرگش پانزده سال است که به دلیل دچار شدن به مالیخولیای شدید و فوبیا در بیمارستان بستری است. وی گفت او از دیدن تصویر کامپیوتر و روزنامه احساس ترس شدید می کند. بنا به گفته آگاهان حسین شریعتمداری پس از تغییر حکومت جمهوری اسلامی دچار بحران روحی شدید شد و به نوشتن مقالات سیاسی اش به صورت رمان های تخیلی پرداخت. منتقدان ادبی جهان معتقدند که شریعتمداری یکی از بزرگترین نویسندگان آثار تخیلی جهان است و او را با ژول ورن مقایسه کرده اند. جیمز نوریس منتقد ادبی نشریه نیویورک تایمز نوشت: آثار حسین آمیزه ای است از ملانکونی روانپریشانه انسان معاصر که در آن ترس از تجاوز با تصویر سایه های عنکبوت بر دیوار می آمیزد و توهمی منحصر بفرد را بوجود می آورد. بنا به گفته منتقدین رمان نیمه قلب قبلا به صورت مقالات سیاسی در روزنامه کیهان ایران چاپ شده بود که بعدا همین نوشته ها به اثری بزرگ در ادبیات پلیسی و تخیلی تبدیل شد. خبرنگاران گفته اند تنها کلماتی که در ماههای اخیر از شریعتمداری در آسایشگاه شنیده شده این کلمات بوده است: شمس بیژ باقی بیژ

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12808

فهرست زير سايت هايي هستند که به ' الهی همه تون بمیرین ذلیل مرده ها' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008