پنجشنبه 28 آبان 1383

لاس و گاس در خرابه های شوش


در آستانه چهل و پنجمین سال تشکیل اتحاد جمهوریخواهان ششصد و هفتادمین جلسه این گروه در کلن تشکیل شد و اعلام کرد که به زودی این جمع موفق خواهد شد راهکارهای رسیدن به خط مشی برای تعیین استراتژی دراز مدت وصول به یک جمع مورد توافق برای تعیین روشهایی در مشخص کردن خصوصیات حکومت احتمالی آینده ایران را از راه بحث در مورد رفتن به ایران از طریق برلین یا فرانکفورت در یک برنامه بیست ساله بررسی می کند.

مروز پنجشنبه 28 آبان ماه 1423 هجری شمسی مطابق 18 نوامبر 2044 میلادی، میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم.

فلسطین باید در حسن آباد تشکیل شود
درگیری در منطقه حسن سیتی در حوالی تهران باعث مجروح شدن چهار نفر از طرفداران یاسرعرفات شد. این درگیری که میان دو حزب مخالف رخ داده بود باعث شد طرفداران عرفات با انفجار خمپاره و موشک شهاب سه مجروح شوند. درگیری میان این دو حزب که سی و چهار سال ادامه دارد تا کنون چهار هزار قربانی داشته است. طرفداران عرفات معتقدند که باید راه او را ادامه داد، اما مخالفانش معتقدند که نباید راه عرفات را ادامه داد. ضوا عرفات، دختر یاسر عرفات که وزیر امور خارجه فلسرائیل است، اعلام کرد که به زودی هیات صلحی را به ایران می فرستد تا ببیند ایرانی ها چه می گویند. وی گفت: ما فلسطین را تشکیل دادیم، تشکیل مجدد آن دیگر ممکن نیست. طرفداران ایرانی عرفات معتقدند ما باید یک فلسطین هم در ایران داشته باشیم تا خیال مان راحت شود.

گزارش اتحاد جمهوریخواهان
در آستانه چهل و پنجمین سال تشکیل اتحاد جمهوریخواهان ششصد و هفتادمین جلسه این گروه در کلن تشکیل شد و اعلام کرد که به زودی این جمع موفق خواهد شد راهکارهای رسیدن به خط مشی برای تعیین استراتژی دراز مدت وصول به یک جمع مورد توافق برای تعیین روشهایی در مشخص کردن خصوصیات حکومت احتمالی آینده ایران را از راه بحث در مورد رفتن به ایران از طریق برلین یا فرانکفورت در یک برنامه بیست ساله بررسی می کند. این گزارش حاکی است که از پنج نفری که از جمع اولیه 300 نفره زنده مانده اند سه فراکسیون تشکیل شده است که اگر یکی از آنها بتواند اکثریت سه نفره به دست بیاورد مشکلات حل می شود.

لاس و گاس در خرابه های شوش
در پی کاوش های سازمان میراث فرهنگی در شوش که مدت چهل سال است ادامه دارد، اشیاء باستانی فراوانی تا کنون کشف شده است که نشان می دهد ایرانیان در سه هزار سال پیش به چه تمدن بزرگی دست یافته بودند. کشف چند جفت تاس بازی، کشف یک دست ورق مناسب برای پوکر و بیست و یک و کشف تعدادی فنجان که در ته آنها قهوه خشک شده بود. کارشناسان میراث فرهنگی معتقدند این محل اولین مکانی است که در آن لاس و گاس اولیه تشکیل شده است. اما گروهی دیگر از کارشناسان معتقدند که نوع چیدن ورق ها و همچنین وجود تعدادی نخود در همین محل که محل دیوان مشورت شاهان ساسانی و بخصوص اردشیر دراز دست بوده است نشان می دهد که برای گرفتن تصمیمات اساسی و مهم از این انواع فال ورق و نخود و قهوه استفاده شده است. کارشناسان گفته اند که پیروزی بریونانیان در پی یک جفت شش رخ داد. ماری فرانسوا کشتگر استاد بخش تاریخ دانشگاه سوربن گفته است که بر اساس کاوش های مختلف و اشیاء باستانی موجود در موزه لوور تقریبا در تمام تاریخ ایران از فال و تاس و در مواقع بحرانی از شیر یا خط برای تعیین سرنوشت کشور استفاده می شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15129

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاس و گاس در خرابه های شوش' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008