سه شنبه 12 آبان 1383

روزی که مادرزن شدم


امام موسی صدر در جریان دیدار از لیبی پس از رفتن به دستشویی متوجه شده است که ممکن است انقلاب شود، لذا با لباس مبدل و ریش تراشیده از آنجا بیرون آمده و به برمودا رفته است و الآن بیش از هشتاد سال است که به خوبی و خوشی در آنجا زندگی می کند. این کارآگاه گفت: هفته پیش که او را دیدم حالش خوب بود و به من گفت بگو دنبالم نگردند.

امروز پنجشنبه هفتم آبان 1423 هجری شمسی مطابق با 27 اکتبر 2044 میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم.

هرگونه انتخابات تحریم باید گردد
انتخابات مجلس شانزدهم شورای ملی برگزار شد. درباره این انتخابات 71 حزب و گروه سیاسی تا کنون نظر داده اند. از این میان 67 گروه انتخابات را تحریم کرده اند. وزیر کشور، وزیر اطلاعات، رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و 232 نفر از 270 نماینده مجلس انتخابات را تحریم کردند. گروه ناظران انتخابات سازمان ملل اعلام کردند که در صورت عدم مشارکت مردم در انتخابات و تحریم آن دخالت نظامی خواهند کرد. حزب آزادی ایران که انتخابات را تحریم نکرده است در گفتگو با روزنامه ها اعلام کرد: ما شرمنده ملتیم، هرچه دنبال دلیل برای تحریم انتخابات گشتیم، پیدا نکردیم. ولی مطمئنیم اگر انتخابات را تحریم نکنیم مردم با ما قهر می کنند. بنا به گفته آگاهان در طول سی و دو سال گذشته سی انتخابات در ایران برگزار شده است که 28 مورد آن تحریم شده و دو انتخابات نیز با زلزله و سیل شدید مواجه شده است.


روزی که مادرزن شدم
جشنواره فیلم شیکاگو با شرکت هفت فیلم آمریکایی، اروپایی و آسیایی و چهل و هفت فیلم ایرانی برگزار شد. فیلم روزی که مادرزن شدم کار مرضیه مشکینی و روزی که خواهرزن شدم ساخته سمیرا مخملباف در کنار فیلمهای روزی که برادرم مرد ساخته میشل مخملباف و فیلم چشم برادرم شبیه چشم پدربزرگم بود کار ژان لوئی مخملباف در بخش یک زاویه خانوادگی شرکت کردند. همچنین در بخش یک زاویه خانوادگی فیلم هایی از کارمن مخملباف، ربابه مخملباف، ستاره مخملباف، پیر مخملباف، سوسن مخملباف، حنا مخملباف، آنیا مخملباف، آیدین مخملباف، برهان الدین مخملباف و ژان فردیناند ابوذر مخملباف شرکت حضور یافتند. جشنواره فیلم شیکاگو اعلام کرد برای کسانی که عضو خانواده مخملباف نیستند و در این جشنواره شرکت می کنند، کارت ویژه صادر می کند. تهمینه میلانی داور هشتاد و چهار ساله جشنواره شیکاگو اعلام کرد در اعتراض به انقلاب فرهنگی و برای دفاع از دوستان دانشجویش که اسم هیچکدام را به خاطر ندارد، از دادن هر نوع جایزه به خانواده مخملباف خودداری می کند.

امام موسی صدر پیدا شد
جمهوری اسلامی بحرین به همراهی پارلمان لبنان شکایت رسمی خود را در مورد ناپدید شدن امام موسی صدر اعلام داشت. دادگاهی در لاهه که مامور رسیدگی به این شکایت شده است 7563 تن پرونده امام موسی صدر را که در طول هشتاد سالی که وی مفقود شده است تشکیل داده به لاهه منتقل کرد، اما این کاغذهای این پرونده در طول زمان کاملا از بین رفته است. نوه امام موسی صدر که شصت و سه سال از عمرش می گذرد در حالی که گریه می کرد گفت: پدربزرگم خیلی خوش تیپ بود، چشم ها سبز، موها مثل شبق، ماه، مامان! از سوی دیگر یکی از کارآگاهان این پرونده اعلام کرد مدارکی در دست دارد که اثبات می کند امام موسی صدر زنده است و در مثلث برمودا به سر می برد. این کارآگاه اعلام کرد که امام موسی صدر در جریان دیدار از لیبی پس از رفتن به دستشویی متوجه شده است که ممکن است انقلاب شود، لذا با لباس مبدل و ریش تراشیده از آنجا بیرون آمده و به برمودا رفته است و الآن بیش از هشتاد سال است که به خوبی و خوشی در آنجا زندگی می کند. این کارآگاه گفت: هفته پیش که او را دیدم حالش خوب بود و به من گفت بگو دنبالم نگردند.

فشار از جلو چانه زنی به زور
حزب المشارکت السیاسیه الاصلاحیه، حزب بزرگ اصلاح طلبان عربستان سعودی اعلام کرد که قصد دارد به گفتگوی تمدنها دست بزند. السعید العبد الحجاری اصلاح طلب بزرگ ملی- وهابی اعلام کرد که ما با استفاده از روش های مختلف مانند فشار از پائین چانه زنی از بالا تلاش کردیم، ولی چون به نتیجه نرسیدیم فعلا در حال تجربه فشار از جلو چانه زنی به زور هستیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13813

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روزی که مادرزن شدم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008