دوشنبه 11 آبان 1383

اعظم طالقاني ممنوع الخروج شد، ايلنا

دبير كل جامعه اسلامي زنان:
وقتي دليل ممنوع الخروجي خودرا پرسيدم ،گفتند سخنان شما افراد را عليه نيروي انتظامي تحريك مي كند

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبيركل جامعه زنان انقلاب اسلامي، اعلام كرد: من ممنوع الخروج شدم و وقتي دليل آن را پرسيدم، گفتند كه سخنان شما افراد را عليه نيروي انتظامي تحريك مي كند.

اعظم طالقاني درگفت‌ ‏و گو با خبرنگار "ايلنا", با تشريح اهداف و دستاورد هاي سفر خود به آمريكا و سخنراني در دانشگاه استنفورد كه به همراه برخي ديگر از روشنفكران ايراني از جمله دكتر علير ضا رحايي ، دكتر حسين بشريه و خانم سيمين بهبهاني انجام شده بود، گفت‌‏ : در اين جلسه قرار بود، من مقاله‌‏اي را كه در مورد مسائل سياسي از نگاه زنان ارايه كنم اما در واقع محور اصلي جلسات بررسي واقعيات سياسي ايران و اصلاحات بود.
وي در ادامه با اشاره به اينكه بحثها و شبهات متعددي از سوي حاضران مطرح شد، گفت : متاسفانه نگاه منفي بسيارشديدي نسبت به ايران و اسلام وجود دارد، به همين دليل احساس كردم وظيفه دارم به اين پرسش ها پاسخ دهم.
طالقاني با بيان اينكه نگاه منفي كه به ايران و اسلام ، مرا برآن داشت كه در مصاحبه اي با تلويزيون آپادانا به شبهات موجود پاسخ گويم ، تصريح كرد : عليرغم اصرار "راديو فردا" و ساير تلويز يو نهاي خارجي براي مصاحبه،ر من نپذيرفتم، اما وقتي تلويزيون آپادانا از من براي مصاحبه وقت خواست پس از تماشاي 18 كانال تلويزيون كه در آنجا موجود بود ، به اين در خواست جواب مثبت دادم.
وي با اعلام اينكه "در اين مصاحبه زنده تلويزيوني در مورد مسائل مختلفي كه مورد شك و ترديد و ابهام واقع شده بود، پاسخ دادم، اظهار داشت : پس از ارائه سخنانم، تغيير نظرات حاضران و فضاي موجود را كه كاملا حس كردم.
دبيركل جامعه زنان انقلاب اسلامي در ادامه افزود : پس از بازگشت از اين سفر، احضار اعضاي جامعه اسلامي زنان آغاز شد و طي زمان كوتاهي 6 نفر احضار شدند، دوستان ما در جامعه اسلامي زنان تهديد شدند و به آنها گفته شد كه ديگر حق ندارند در جلسات تفسير قرآن جامعه شركت كنند ،در حاليكه ما در اين جلسات كار خاصي نمي كرديم، بلكه تفسير آيت الله طالقاني را مي خوانيدم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پايان سخنان خود با اعلام اينكه براي در يافت پاسخي جهت علت ممنوع الخروجي خود به اداره اماكن مراجعه كردم، افزود: در تير ماه سال جاري كه مصاحبه من از تلويزيون آپادانا پخش شد ، من ممنوع الخروج شدم و وقتي دليل آن را پرسيدم گفتند كه سخنان شما افراد را عليه نيروي انتظامي تحريك مي كند .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13789

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعظم طالقاني ممنوع الخروج شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016