دوشنبه 18 آبان 1383

«محسن رهامي» دبيركل انجمن مدرسين دانشگاه‌ها: هماهنگيهاي بسيج و نهاد رهبري عامل حادثه علم و صنعت بود،نه سخنراني تاج زاده و يزدي، رويداد

«محسن رهامي» دبيركل انجمن مدرسين دانشگاه‌هاي كشور در واكنش به ادعاي رسانه ها و فعالان سياسي جناح محالفظه كار كه حضور «سيد مصطفي تاج زاده»و «ابراهيم يزدي» را عامل تحريك مهاجمان در حادثه دانشگاه علم و صنعت دانسته اند،تأكيد كرد: « اينها بهانه جويي كساني است كه آمادگي تحمل صداهاي مخالف را ندارند و قصد دارند كشور را يكدست كنند و به همين خاطر هر صداي مخالف را در آستانه انتخابات خاموش مي‌كنند».
رهامي روز يكشنبه 17 آبان ماه در گفت‌وگو با خبرنگار «رويداد» گفت: به نظر من حضور دكتر يزدي و تاج‌زاده در اين مراسم بهانه‌اي بيش نبوده است زيرا زمينه‌هاي مخالفت با دكتر صالحي به عنوان رئيس دانشگاه از قبل هم وجود داشته است و با اين كار قصد دارند ايشان را منصرف سازند كه خودش استعفا دهد و از رياست دانشگاه كناره‌گيري كند.
وي به سخنراني مسؤول دفتر نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه در مسجد دانشگاه اشاره كرد و گفت: به نظر مي‌رسد كه در اين سخنراني براي يك حركت سازماندهي شده با بسيج دانشگاهي هماهنگي‌هايي صورت پذيرفته زيرا تا جايي كه من اطلاع دارم سخنراني يزدي وتاج‌زاده به پايان رسيده بود و در حين سخنراني مشكلي پيش نيامده بود و لذا اگر با موضوع و محتواي سخنراني مشكل داشتند مي‌توانستند آن را لغو كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبيركل انجمن مدرسين دانشگاه‌هاي كشور روش‌هاي به كار برده شده در اين جريان را «روشي خشونت‌آميز» و «بدترين روشي» دانست كه جريان مخالف اصلاحات در موارد مختلف به كار برده است و همواره سعي كرده تا در مقابل علم و منطق ايستادگي كند.
وي با اشاره به اينكه در بخشي از دوره رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني نيز حملاتي به سخنراني دكتر سروش صورت مي‌گرفت تأكيد كرد: اين جريانات به همين جا ختم نمي‌شود همانطور كه پس از حمله به سروش در زمان هاشمي سپس به خود ايشان و دخترشان فائزه نيز تهمت‌هايي را وارد ساختند زيرا حرمت‌شكني حد و مرزي ندارد.
رهامي به انتقاد از جرياني پرداخت كه اعلام داشته در اين ماجرا دخالتي نداشته است و گفت: به نظر من يك جريان مشخصي پشت اين ماجراها قرار دارد و البته برخي به ظاهر مي‌گويند كه ارتباطي با اين قضيه نداشته‌اند و دو پهلو حرف مي‌زنند.
وي تصريح كرد: جرياني نمي‌خواهد تا سخنراني‌هاي سياسي در دانشگاه ارائه شود و لذا با برخورد و زهرچشم گرفتن از رئيس دانشگاه خط و نشان مي‌كشند تا رؤساي دانشگاهها در آستانه انتخابات از اينگونه سخنراني‌ها جلوگيري كند.
رهامي با ابراز نگراني از وقوع چنين حوادثي به عنوان دبيركل انجمن مدرسين و محققين دانشگاه‌ها ماجراي دانشگاه علم و صنعت را محكوم كرد و از ديدار اعضاي اين انجمن با دكتر صالحي در آينده‌اي نزديك خبر داد.

¶ «محسن رهامي» دبيركل انجمن مدرسين دانشگاه‌ها در گفت وگو با «رويداد»: هماهنگيهاي بسيج و نهاد رهبري عامل حادثه علم و صنعت بود،نه سخنراني تاج زاده و يزدي

Copyright: gooya.com 2016