دوشنبه 25 آبان 1383

همراه فلسطينيان در سوگ ياسر عرفات، نهضت آزادي ايران

بسمه تعالي
Nehzat Azadi.gif
1886
23/9/1383

همراه فلسطينيان در سوگ ياسر عرفات

نهضت آزادي ايران درگذشت غم‌انگيز ياسر عرفات، رهبر سازمان آزادي بخش فلسطين را در روزهاي پاياني ماه مبارك رمضان به مردم فلسطين ، شوراي مركزي ساف و تمامي رهروان راه آزادي و عدالت تسليت مي¬گويد.
شادروان ياسر عرفات، بنيانگذار جنبش فتح ، از نهادهاي اصلي و تعيين كننده سازمان آزادي بخش فلسطين بود.
ابوعمار، نامي كه ياسر عرفات براي خود گزيده بود، به درستي معرف ايمان قوي به حقانيت مردم فلسطين و سخت كوشي ، صبوري و بردباري وي در راه احقاق حقوق مردم مظلوم و تحت ستم فلسطين بود.
ياسر عرفات در طول نزديك به 40 سال با بردباري، صلابت، واقع¬گرايي و درايت مبارزات مردم فلسطين را رهبري كرد و سازمان آزادي بخش فلسطين را از يك نهاد آلت دست و وابسته به
دولت¬هاي عربي و ابزاري در معاملات سياسي به يك سازمان مستقل فلسطيني اثرگذار تبديل كرد.
شخصيت فرهمند ياسر عرفات و سختكوشي او چنان بود كه توانست طيف گسترده¬اي از رهبران، فعالان و مبارزان فلسطيني را در يك مجموعه منسجم گردهم آورد و در سخت¬ترين شرايط سياسي، اقتصادي و نظامي تمامي نيروها رادر راستاي هدف‌هاي والاي مردم فلسطين به كار گيرد.
دشمنان سوگند خورده تشنه به خونش او را يك تروريست مي¬خواندند، در حالي كه وي براي آرمان¬هاي مردم فلسطين مبارزه مي¬كرد و به‌رغم انتقاداتي كه به شيوه¬هاي عمل و پاره‌اي خطاها در تصميم‌گيريهايش بر او وارد بود، مورد احترام و تاييد گسترده مردم فلسطين بود.
پس از امضاي تفاهمنامه با دولت اشغالگر اسرائيل، ياسر عرفات مورد سرزنش و انتقاد شديد قرار گرفت، اما توانست با واقع‌گرايي ، دورانديشي و استفاده مؤثر از همين تفاهم‌نامه مركزيت مقاومت فلسطين را از كشورهاي عربي به سرزمين‌هاي اشغالي منتقل كند و نيروهاي بالقوه ولي خفته مردم فلسطين را به حركت فعال عليه نيروي اشغالگر سوق دهد. پيش از اين انتقال، هر زمان كه قدرت‌هاي ذي نفع سركوب فلسطينيان را به گمان خود ضروري و اجتناب‌ناپذير مي‌ديدند، دولت‌ها و ارتش‌هاي عربي با اجراي ماموريت سركوبي هزينه برخوردهاي خونين با فلسطينيان را به سود رژيم خون‌آشام اسرائيل مي‌پرداختند (مانند كشتار فلسطينيان در اردن) و لعن و نفرين مسلمانان و شرمندگي اعراب را مي‌خريدند. اما پس از انتقال مركزيت مقاومت به درون سرزمين‌هاي اشغال شده، دولت و ارتش رژيم اشغالگر ناچار شده‌است كه به طور مستقيم عمل ‌كند و هزينه‌هاي آن را نيز به صورت محكوميت گسترده در افكار عمومي مردم جهان بپردازد و همين امر پديدآورنده اجماع جهاني درباره ضرورت تشكيل يك دولت مستقل فلسطيني گرديده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نهضت آزادي ايران خود را در غم و اندوه مردم فلسطين شريك مي‌داند و اميدوار است كه به بركت دعاي مسلمانان و همه انساندوستان جهان و انديشه و عمل، مبارزات خستگي ناپذير مردم از جان گذشته سرزمين عزيز فلسطين در آينده هرچه نزديك‌تر به پيروزي برسد و دولت مستقل فلسطيني در سرزمين‌هاي اشغال شده مستقر شود. ياد و نام ياسر عرفات زنده و گرامي باد.

نهضت آزادي ايران

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14375

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'همراه فلسطينيان در سوگ ياسر عرفات، نهضت آزادي ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016