جمعه 13 آذر 1383

اميد معماريان در نامه‌اي به شاهرودي: برخي درصدد تبديل سازمان‌هاي غير دولتي به هسته‌هاي مخالفت با نظام هستند، فارس

خبرگزاري فارس: اميد معماريان از بازداشت شدگان وبلاگ نويس كه اخيراً آزاد شده با ارسال نامه‌اي به رئيس قوه قضائيه از پروژه تبديل سازمان‌هاي غير دولتي به ايجاد هسته‌هايي براي مخالفت با نظام و ايجاد تشكل‌هايي براي رويارويي با نهادهاي آن سخن گفت.

به گزارش خبرگزاري فارس اميد معماريان با حضور در خبرگزاري فارس، نسخه‌اي از اين نامه و نامه شهرام رفيع زاده را جهت انتشار به گروه سياسي اين خبرگزاري ارائه داد.
وي در اين نامه به تشريح روند بازداشت خود پرداخته و نوشته است: اينجانب اميد معماريان بيش از 50 روز را در بازداشت به سر بردم تا به اتهاماتي كه در خصوص فعاليت‌هايم در حوزه روزنامه نگاري و ساير حوزه‌ها به من وارد شده مورد رسيدگي قرار گيرد كه اين مدت در بازداشتگاه نخستين و زندان اوين سپري شد.
معماريان در نامه خود با اشاره به اينكه پس از آزادي از زندان تصويري فرو ريخته‌اي از تصورات نادرست نسبت به شرايط زندان و برخورد مقامات قضاي با متهمين و به ويژه متهمين سياسي برايش باقي مانده است، تاكيد كرده است: طي مدت ياد شده همواره شاهد رعايت قوانين و مقررات و همچنين برخوردهاي انساني و اسلامي از سوي مسئولين زندان و بازداشتگاه بوده‌ام، مسئوليني كه با سعه صدر تلاش كردند تا شرايط زندان را با كمترين ناراحتي روحي سپري كنم و با جوانمردي فرصتي فراهم آوردند تا در فضايي آرام در خصوص موضوعات مختلف و نوشته‌هايم در طي سال‌هاي گذشته تامل كنم و از خطاهاي گذشته درس بگيرم.
وي در نامه خود به هاشمي شاهرودي با تاكيد براينكه لازم ديده تا حقايقي را با رياست قوه قضائيه در ميان بگذارد، افزوده است: يكي از اتهاماتي كه به من در طي بازداشت تفهيم شده بود فعاليت تبليغي عليه نظام بود. بعد از اتمام دوره بازداشت و نگاهي به مطالب ياد شده كه در زمينه‌هاي مختلف سياسي، اجتماعي نوشته‌ام اكنون مي‌توانم منصفانه بگويم كه بسياري از مطالب نگاشته توسط من در جهت ارائه تصويري سياه از نظام اسلامي بوده است. ناكارآمد نشان دادن نظام يا ناراضي نشان دادن مردم و به خصوص جوانان، تبليغ تندروهاي افراطي، ترويج فرهنگ غربي و سكولار، نشان دادن زنان و همچنين حركت در جهت منافع دشمنان خارجي نظام از جمله محورهاي بود كه توسط من و تحت تاثير القائات افراد تندرو در نوشته‌هايم به كرات قابل رويت است.
وي تاكيد كرده است: تحت تاثير القائات افرادي همچون «م- ت»،«ب - ن» و ديگران و خط دهي‌هايي كه همگان با آن آشنا هستند مطالب نوشته شده مكرر به سياه نمايي چهره نظام و القاء نارضايتي در مردم انجاميده است كه بابت آنها متاسفم و از سعه صدر دستگاه‌ قضايي و فرصتي كه براي تامل در اين سياه، نوشته‌ها برايم فراهم آوردند سپاسگزاري مي‌كنم.
معماريان در نامه خود به ارتباط با سايت‌هاي ضد انقلاب همچون گويا نيوز كه مدتها به عنوان يكي از نويسندگان حلقه دوم و گسسته آن مقالاتي را با محورهاي ياد شده در آن مي‌نوشته اشاره كرده و افزوده است: براي تبليغ اين سايت ضد انقلاب با «فرشاد بيان» مصاحبه‌اي انجام دادم كه تحت تاثير القائات تندروانه افراد به ظاهر اصلاح طلب توسط من صورت گرفته كه مي‌توان آن را در جهت منافع دشمنان نظام ارزيابي كرد و امروز از آن متاسفم.
وي در نامه خود نوشته است: انعكاس سياه نمايي و مخدوش كردن چهره نظام و تشويق اذهان عمومي از طريق مقالات، گزارش‌ها در سايت‌هاي گويا، ايران امروز،‌ رويداد و امروز و همچنين وبلاگ‌هاي شخصي، كه در جهت منافع دشمنان نظام اسلامي از ديگر مواردي است كه منجر به تشويق اذهان عمومي شده است.
معماريان در نامه خود به رئيس قوه قضائيه افزوده است: مصاحبه با راديوهاي بيگانه ضد انقلاب و تخريب چهره نظام از طريق ارتباط با افراد ضدانقلاب در اين راديوها نيز از جمله مواردي است كه تحت تاثير افراد تندرو و القائاتشان توسط من انجام شده كه امروز از آزادي به تاثير منفي و سياه آن به چهره نظام اسلامي آگاه شده‌ام و تندروي‌هاي انجام شده در اين زمينه را تنها اشتباهي مي‌‌دانم كه اميدواريم با فرصتي كه دستگاه عادل قضايي در اختيار من گذشته بتوانم آن را جبران كنم.
وي در بخش ديگري از نامه خود خاطرنشان كرده است: در سال‌هاي گذشته همچنين در پوشش شعار توسعه‌ سياسي و جامعه مدني فرصتي براي تندروهاي سياسي پديده آمد تا در لباس سازمان‌هاي غير دولتي به ايجاد هسته‌هايي براي مخالفت با نظام و ايجاد تشكل‌هايي براي رويارويي با نهادهاي ارزشي نظام دست بزنند، افرادي همچون «م - ت» و «م -م»، «ر-ع» و ديگران در قالب دستگاه‌هاي اجرايي تلاش كرده‌اند تا از طريق به اصصلاح تكثير بي‌رويه تشكل‌هاي همسو با خود و اتلاف منابع و دولتي در جهت اميال مشخصي و با استفاده از رانت‌هاي دولتي به سوء استفاده از اشتياق مردم بپردازند و در پوشش تشكل‌هاي غير دولتي و نمادهاي مدني به تضعيف نظام بپردازند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزوده است: در اين مسير در پروژه‌هاي مختلفي من نقش كليدي را در پوشش كارشناس، روزنامه نگار تحت تاثير القائات افراد ياد شده به عهده داشته‌ام كه اميدوارم با آگاهي از اين جريان ناسالم در ميان تشكل‌هاي غير دولتي امكان مشاركت راستين مردم در نظام اسلامي همچنان كه پس از انقلاب اسلامي مهيا بود، بيش از پسش در فضايي سالم انجام شود.
معماريان در پايان نامه خود ضمن عذرخواهي از دست اندركاران قوه قضاييه تاكيد كرده است: از دستگاه محترم قضايي و همه دست‌اندركاران پرونده تشكر مي‌كنم كه بدور از جنجال سازي‌ها با افزايش كيفيت و ارائه خدمات و رفتارهاي انساني اصلاحاتي واقعي را در حوزه تحولات قضايي به نمايش مي‌گذارند و از اراده قوي خدمتگزاري به مردم خبر مي‌دهند در حالي كه افراد ناآگاه و تندرو با سياه نمايي تلاش مي‌كنند چهره اين دستگاه را مخدوش كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15201

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اميد معماريان در نامه‌اي به شاهرودي: برخي درصدد تبديل سازمان‌هاي غير دولتي به هسته‌هاي مخالفت با نظام هستند، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016