یکشنبه 29 آذر 1383

شكنجه سرهنگ دكتر جمشيد اميني در زندان، كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي

شماره: 2004-4
تاريخ : 28/9/1383


سرهنگ دكتر جمشيد اميني يك عضو نظامي ارتش، سوم اسفند ماه 1378 توسط ماموران اطلاعات و امنيت ارتش در بزرگراه مدرس به هنگام عزيمت به محل كار خود ربوده و به يك منزل منتقل شد.
ماموران اطلاعاتي دكتر اميني را پس از چند روز به بازداشتگاه 36 بردند تا مقدمات بازچوئي و تحقيقات و در واقع پروسه اعتراف گيري و تواب سازي به روش هاي معمول در جمهوري اسلامي را آغاز نمايند. وي به مدت 12 ماه در سلول هاي انفرادي بازداشتگاه 36 زير شديدترين شكنجه هاي روحي و جسمي قرار گرفته است و از جمله شكنجه هاي اعمال شده بر روي وي از اين قرار است؛

1- ضرب و شتم در ابتداي هر بازجوئي با اجسام سخت
2- بازجوئي در ساعات شبانه
3- شكنجه در اتاق مخصوص شكنجه
4- بستن دكتر جمشيد اميني به تخت به شكلي كه وزنه هاي سنگين به پشت او مي گذاشتند و دهان و بيني او را مي بستند و سپس با كابل به كف پاها و پشت او مي زدند. اين در حالي بود كه در دست راست وي يك خودكار قرار داده بودند و در همان حال كه روي تخت بسته شده و زير شكنجه بود، از وي خواسته مي شد زير شكنجه با دست راست خود هر چه به وي گفته مي شود روي برگه هاي بازجوئي بنويسد.
5- لخت مادرزاد كردن و زير آب جوش و بلافاصله زير آب سرد قرار دادن
6- زدن دستبند قپاني و فشار شديد به دست ، كتف و شانه ها
7- وادار به اعتراف دروغ مبني بر داشتن موارد غير اخلاقي
8- گرسنگي و تشنگي دادن

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سرهنگ دكتر جمشيد اميني كه به اتهام جاسوسي به 10 سال زندان محكوم شده است كه در حال حاضر در بند يك زندان اوين به سر مي برد و نسبت به حكم صادره و شكنجه هاي اعمال شده اعتراض دارد و همه برخورد ها را غير انساني و غير قانوني مي داند. وي نامه اي تنظيم و آنچه در مدت بازداشت گذشته توضيح داده است.
گفتني است كه شكنجه هاي اعمال شده بر روي ايشان با پيگيري هاي بعمل آمده به اثبات رسيده و مبلغ يك ميليون تومان به وي غرامت پرداخت شده است.

زنداني سياسي آزاد بايد گردد

كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي ( تهران)
komitedefa@yahoo.com

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15707

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شكنجه سرهنگ دكتر جمشيد اميني در زندان، كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016