چهارشنبه 2 دی 1383

كارتن‌خوابها بميريد، ما با هم دعوا داريم!، بازتاب

پس از دو هفته درخواست رسانه‌ها از مسئولان براي ساماندهي به وضعيت كارتن‌خوابها، صبح امروز، عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران و رئيس سازمان بهزيستي كه در گفت‌وگوي تلفني با برنامه «و اما امروز» شبكه تهران شركت كرده بودند، وظيفه‌شان در قبال ساماندهي كارتن‌خوابها را انكار كردند.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در حالي كه پس از انتشار اخباري مبني بر مرگ‌ومير شماري از كارتن‌خوابها، هفته گذشته، تعدادي از دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران در حركتي نمادين، شب را در خيابانهاي مقابل دستگاه‌‌هاي مسئول به صبح رساندند، امروز، مجري برنامه صبحگاهي شبكه پنجم سيما از واعظي آشتياني، خزانه‌دار شوراي شهر تهران و راه‌چمني، رئيس سازمان بهزيستي، درباره روند جمع‌آوري و رسيدگي به كارتن‌خوابها پرسيد.
واعظي آشتياني در پاسخ، با انتقاد شديد از رويكرد وسيع رسانه‌ها با مسئله كارتن‌خوابها گفت: بحث كارتن‌خوابها، مسئله جديدي نيست كه امسال تازگي داشته باشد، ولي من نمي‌دانم چه شده كه در يك ماه اخير، برخي در اين‌باره جنجال به راه مي‌اندازند.
وي اضافه كرد، برخي افراد، شمار فوت‌شدگان كارتن‌خواب را 40، 50 اعلام كرده‌اند، در حالي كه وقتي ما از پزشكي قانوني در اين‌باره سؤال كرديم، آنها اين خبر رد كردند و مرجع اصلي هم در اين زمينه، پزشكي قانوني است.
وي ادامه داد: اساسا حدود 85 درصد كارتن‌خوابها، افراد ولگرد و معتادند و تنها 15 درصد آنها افراد مهاجر و شهرستاني هستند!
راه‌چمني، رئيس سازمان بهزيستي هم در اين گفت‌وگو اظهار داشت: ساماندهي كارتن‌خوابها، وظيفه ما نيست، چون شوراي عالي اداري اين وظيفه را درباره ما تصويب نكرده است، البته اگر شوراي عالي اداري هم اين وظيفه را براي ما به تصويب برساند، باز هم شهرداري بايد در اجراي آن به ما كمك كند.
در حالي كه راه‌چمني به سخنان خود ادامه مي‌داد، ارتباط او كه با تلفن همراه برقرار شده بود، قطع شد و عضو شوراي شهر تهران به مباحث خود ادامه داد.
وي گفت: اين روزها، در برخي محافل گفته مي‌شود كه در تمام كشورها، مسائل شهري همچون مسئله كارتن‌خوابها مرتبط با شهرداري است و درست هم همين است، اما در ساختار كشور ما، اين‌گونه نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با نفي وظيفه شهرداري در اسكان كارتن‌خوابها، به افراد خيّر پيشنهاد كرد، همان‌گونه كه آنان به مسجد و مدرسه‌سازي مي‌پردازند، گرمخانه هم بسازند و نيز ادامه داد: اصلا به خاطر همين عواطف است كه مردم ما با مردم تمام دنيا فرق مي‌كنند!

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15833

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كارتن‌خوابها بميريد، ما با هم دعوا داريم!، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016