چهارشنبه 2 دی 1383

ابوالفضل وصالي، مدير روزنامه نداي آذرآبادگان 15 بهمن محاکمه می شود

ابوالفضل وصالي
ابوالفضل وصالي

مدير روزنامه نداي آذرآبادگان در پي شكايت معاونت اطلاعات نيروي انتظامي درخصوص چاپ عكس و خبر ديدار دانشجويان انجمن اسلامي با آيت‌الله منتظري، چاپ بيانيه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تبريز، چاپ مطلب «روايت حجت‌الاسلام ري‌شهري از سرنوشت آيت‌الله منتظري، چاپ گزارشي تحليلي تحت عنوان «تبريز آبستن بحران جديد» و هم‌چنين شكايت يكي از اعضاي شوراي شهر تبريز در ارتباط با چاپ سخنراني انتقادي يكي از نمايندگان مجلس كه وي را متهم در يك پرونده سنگين مالي كرده است، به دادگاه احضار شد.

مدير روزنامه نداي آذرآبادگان پس از تفهيم اتهام با اشاره به اينكه اطلاع‌رساني و روشنگري رسالت بديهي روزنامه‌نگاري مي‌باشد، گفت: مطالب مورد اشاره يا از منابع رسمي خبري دريافت گرديده و يا مستند به مدارك روشن مي‌باشد. وي افزود: اعلام جرم عليه محتويات يك روزنامه از سوي نيروي انتظامي بدعت جديدي است كه تاكنون سابقه نداشته است. وي افزود: اقامه دعوي عليه چاپ اين مطالب كه محتويات آن از نظر سازماني ربطي به نيروي انتظامي ندارد احيانا اگر به لحاظ جنبه عمومي جرم تشخيص داده شود، در حوزه صلاحيت مدعي‌العموم و يا دستگاه‌هاي ذيربط مي‌باشد هر چند كه طبق قانون مسئوليت مترتب به انتشار مطالب خبرگزاري‌ها متوجه همان خبرگزاري‌ها است.

مدير روزنامه نداي آذرآبادگان هم‌چنين در مورد چاپ گزارش تحليلي تحت عنوان «تبريز آبستن يك بحران جديد» گفت: اين گزارش ناظر به تبعات جلوگيري از اجراي حكم قانوني دادگاه در مورد دو عضو منتخب شوراي شهر تبريز بود و همانگونه كه روزنامه نداي آذرآبادگان پيش‌بيني كرده بود اين قضيه منجر به تعطيلي چند هفته‌اي جلسات شوراي شهر، راكد ماندن طرح‌ها و لوايح شهرداري و شهروندان، تجمع جمعي از شهروندان در سالن شورا و تنش‌هايي بود كه ناگزير به اتخاذ تدابير پليس جهت ايجاد امنيت براي تشكيل جلسات شورا شد.

وي گفت: در اين مطلب دفاع از حكم دادگاه كه براساس صراحت قانون واجب‌الاجرا بوده است مد نظر قرار داشت و نسبت به تبعات منفي جلوگيري از اجراي آن هشدار داده شده بود.

ابوالفضل وصالي هم‌چنين درخصوص شكايت يكي از اعضاي شوراي شهر تبريز مبني بر چاپ مصاحبه انتقادي يكي از نمايندگان مجلس گفت: اين مصاحبه در حضور جمع كثيري از خبرنگاران و با دعوت رسمي نماينده مردم تبريز در يك ساختمان دولتي وابسته به صدا و سيما انجام گرفته بود و عليرغم اينكه وي در مصاحبه خود به صراحت از عضو متهم شورا اسم برده بود اما با اين حال روزنامه نداي آذرآبادگان از ذكر نام وي خودداري كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: گزارش اين مصاحبه كه نوار آن تقديم دادگاه شده است در چند نشريه محلي و سراسري به چاپ رسيده است و جاي تعجب دارد در شرايطي كه نماينده فوق هيچ اعتراض و تكذيبي نسبت به چاپ اظهارات خود نداشته و عليرغم ارايه اسناد و مدارك صحت چاپ مصاحبه، اين شكايت از سوي دادگاه پذيرفته شده است.

مدير روزنامه نداي آذرآبادگان گفت: اگر چاپ مصاحبه نمايندگان و ساير مسئولان رسمي مملكت در روزنامه‌ها جرم مي‌باشد، بهتر است موضوع به مطبوعات ابلاغ شود تا تكليف خود را بدانند.

گفتني است در پايان مراحل تحقيق مقدماتي ابوالفضل وصالي به قيد ضمانت آزاد شد تا در روز 15 بهمن‌ماه سال جاري در جلسه دادگاه كه به صورت علني و با حضور هيات منصفه تشكيل خواهد شد، محاكمه شود.

شايان ذكر است مدير روزنامه نداي آذرآبادگان هم‌چنين براساس شكايت‌هاي ديگري از سوي چند دستگاه دولتي و نظامي به دادگاه احضار شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15886

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابوالفضل وصالي، مدير روزنامه نداي آذرآبادگان 15 بهمن محاکمه می شود' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016