پنجشنبه 3 دی 1383

افسانه نوروزى از كيش به زندان كرج منتقل شد؛ قاضى: احتمال برگزارى دوباره محاكمه وجود دارد، شرق

گروه اجتماعى، كيش، محمد غمخوار: افسانه نوروزى شامگاه ديروز از بازداشتگاه مركزى كيش به زندان رجايى شهر كرج انتقال يافت.
پس از محاكمه روز سه شنبه متهم كه حدود هشت ساعت طول كشيد، ساعت ۹ شب متهم از دادگسترى كيش به بازداشتگاه منتقل شد اما ساعت ۱۰ شب قاضى پرونده دوباره افسانه نوروزى را همراه عبدالصمد خرمشاهى وكيل مدافعش به دادگاه احضار كرد و پس از ۱۵ دقيقه افسانه همراه وكيل خود از دادگاه خارج شد. با توجه به درخواست مادر مقتول كه در دادگاه فرد جديدى (همسر افسانه) را به عنوان قاتل پسرش معرفى كرد و اظهار داشته بود، از افسانه نوروزى شكايتى ندارم، احتمال مى رفت با بخشش قاتل بهزاد، افسانه را عفو كند. وكيل مدافع متهم در پاسخ به اين پرسش «شرق» كه حضور شما در اين ساعت در دادگاه ارتباطى با احتمال اعلام رضايت اولياى دم دارد؟ گفت: «ما هم احتمال مى دهيم مادر مقتول رضايت خود را اعلام كند و براى كسب رضايت در حال صحبت با او هستيم تا بتوانيم با دريافت رضايت پرونده را به سرانجام برسانيم.»
وكيل مدافع و قاضى پرونده در حالى پرونده را پيگيرى مى كنند كه افسانه مايل به رضايت گرفتن از اولياى دم نيست. خرمشاهى افزود: «موضوع گرفتن رضايت از اولياى دم را با افسانه در ميان گذاشتيم اما او با قضيه مخالفت كرد و گفت: من در دفاع از ناموس خود مرتكب قتل شدم. آن زمان مجبور به قتل بودم. حاضر به گرفتن رضايت نيستم و قانون و قاضى بايد در مورد عملم تصميم گيرى كنند. اگر مقصر بودم قاضى مرا به اعدام محكوم كند و اگر هم به اين نتيجه رسيد كه در دفاع از ناموسم مرتكب قتل شدم، تبرئه ام كند.»
قاضى هم گفت: «سه شنبه براى تجديد قرار متهم، او و موكلش را به دادگاه احضار كردم و پس از تجديد قرار هم دوباره افسانه را به بازداشتگاه بازگرداندند.»
وى در مورد حكم پرونده گفت: «وكيل مدافع متهم از دادگاه پنج روز مهلت خواسته است كه لايحه دفاعيه خود را تقديم كند. در حال حاضر نمى توان در مورد حكم و زمان اعلام آن اظهار نظر كرد، امكان دارد پس از ارائه لايحه دفاعيه وكيل مدافع متهم مجبور به تجديد برگزارى دادگاه شويم.» در اولين جلسه دادگاه كه ديروز برگزار شد، مادر مقتول به عنوان ولى دم براى قاتل پسرش تقاضاى قصاص كرد و افسانه نيز اتهام خود را قبول نكرد. خرمشاهى در رابطه با جلسه محاكمه اظهار داشت: «در اين جلسه افسانه اتهام قتل عمدى مرحوم بهزاد را رد كرد و سپس اقدام به تشريح روز حادثه و نحوه قتل مقتول كرد. موكل من به خوبى از اتهام خود دفاع كرد. سپس من دفاعيات خود را آغاز كردم كه حدود ۵ ساعت به طول انجاميد.»
• ۳۷ ضربه چاقو
بهنام ذوقى، افسر پرونده در زمان جنايت در خصوص رسيدگى به اين پرونده به «شرق» گفت: روز پس از جنايت به من كه در اداره آگاهى تهران مشغول كار بودم موضوع پرونده اطلاع داده شد. بلافاصله راهى محل حادثه در كيش شدم. صحنه قتل بدون هيچ دست كارى باقى بود و مقتول پس از ۲۴ ساعت از لحظه مرگ همچنان در محل كشف جسد بود. تعداد ضربات چاقوى اصابت شده به بدن مقتول كه يكى از ماموران انتظامى كيش بود، ۳۷ ضربه بود كه نشان از يك قتل مرموز داشت. وى افزود: در بازجويى از يك گروهبان كه در آن خانه زندگى مى كرد متوجه شديم شب قبل از جنايت يك زوج مهمان مقتول بوده اند. با شناسايى هويت اين زوج موضوع با اطلاعات ناجا در ميان گذاشته شد و گروهى از ناجا آنان را در خانه شان در تهران دستگير كردند. در ابتدا تصور مى شد مصطفى جهانگيرى مرتكب اين قتل شده كه در ادامه افسانه، همسرش، اعتراف كرد كه در دفاع از ناموس خود بهزاد را كشته است. شواهد موجود در صحنه جنايت اين ادعا را تائيد مى كرد. يك مقام آگاه نيز در خصوص دليل نقض حكم از سوى ديوان عالى كشور به «شرق» گفت: پايين صفحه اعترافات اوليه افسانه نوروزى هيچ امضايى موجود نبود كه نشان دهد متهم اعترافات خود را تائيد كرده است. به همين دليل قضات عالى كشور در صحت اعترافات اوليه متهم شك كرده و حكم را كه بر اساس اين اعترافات صادر شده بود، نقض كردند.
هم اكنون افسانه نوروزى در زندان رجايى شهر كرج در انتظار حكم دومين دادگاه رسيدگى به اتهامش است و اميدوار است در اين دادگاه تبرئه شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حاشيه دادگاه
•افسانه نوروزى ساعت ۱۸ و ۳۰ دقيقه ديروز براى انتقال به زندان رجايى شهر كرج به فرودگاه كيش آورده شد كه در فرودگاه دچار سردرد شد و بلافاصله به بهدارى فرودگاه منتقل شد.
•ساعت ۲۰ و ۱۵ دقيقه شب هواپيماى حامل متهم با نيم ساعت تاخير از فرودگاه كيش به مقصد تهران حركت كرد و از آنجا مستقيم به زندان رجايى شهر اعزام شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15918

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'افسانه نوروزى از كيش به زندان كرج منتقل شد؛ قاضى: احتمال برگزارى دوباره محاكمه وجود دارد، شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016