یکشنبه 6 دی 1383

علي لاريجاني: غربي‌‏ها و عده‌‏اي در داخل تلاش مي‌‏كنند با تحليل‌‏هاي نادرست,در بين اصول‌‏گرايان ايجاد شكاف كنند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن اشاره به حركت اصول‌‏گرايان در انتخابات آتي ، گفت : وحدت موجود در ميان اصول‌‏گرايان , نويدبخش آيندهاي بسيار مطلوب‌‏تر جهت خدمت‌‏رساني به مردم ماست .

به گزارش "ايلنا" ، علي لاريجاني در سومين نشست شوراي مركزي و دبيران جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در سال 83 ، گفت : با وضعيتي كه آمريكا در عراق پيدا كرده است , خطر جنگ در دنيا پايان گرفته است و اين موضوع بايد در ميان دستگاه تصميم‌‏گيرنده و همچنين دستگاه ديپلماسي كشور فهم شود .
وي افزود : آمريكا به دنبال ايجاد برج دموكراسي در عراق جهت تحت تأثير قرار دادن بر كشورهاي منطقه بود ، وليكن در شرايطي قرار گرفته است كه ديگر نمي‌‏تواند جنگ ديگري را برپا كند و بر همين اساس است كه به دنبال اين است كه بر اراده ملت‌‏ها تأثيرگذار باشد .
لاريجاني اضافه كرد : عرصه بين‌‏الملل , امروز عرصه آزمون اراده‌‏ها و آمريكا به دنبال مهار اراده‌‏هاست ، لذا اگركسي در مقابل همين آمريكا بترسد و سهل‌‏انگار باشد , حتماً شكست را پذيرا خواهد بود .
وي خاطرنشان كرد : غربي‌‏ها و عده‌‏اي در داخل كه فضا را براي رسيدن به مقاصد خود تنگ و از دست رفته مي‌‏بينند , تلاش مي‌‏كنند با تحليل‌‏هاي نادرست , در بين اصول‌‏گرايان ايجاد شكاف كنند .
لاريجاني مشكلات كشور را مورد اشاره قرار داده و گفت : مهمترين مشكل و معضلي كه در اداره كشور ديده مي‌‏شود , عدم توجه به ركنيت و مبنايي بودن بحث عدالت در برنامه‌‏ريزي‌‏هاست .
وي افزود : در تئوري‌‏ها و نظريه‌‏هاي متفكران اسلامي و فلسفه سياسي مسلمين , عدالت به عنوان ركن اصلي محسوب شده است و اگر يأس و اشكال در سيستم را مشاهده مي‌‏كنيم ، از فقدان ركن عدالت مي‌‏باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ، اضافه كرد : مقداري در نظريه‌‏پردازي در خصوص عدالت كار شده است اما همچنان كاستي در نظريه‌‏پردازي, درباره بحث عدالت احساس مي‌‏شود اما فقد عدالت اكنون بيشتر در مرحله اجرا ضروري مي‌‏نمايد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مفهوم كارآمدي, گفت: نگاه كارپردازانه و نداشتن استراتژي مدرن و سهل انگاشتن ساخت حكومت به عدم كارآمدي در اجرا كمك كرده است و لذا تلاش كنيم دولت با استراتژي و برنامه باشد.
وي اضافه كرد: يكي ديگر از مشكلات تكساحتي ديدن موضوعات حكومت است, موضوعات حكومت به هم پيوسته است و لذا مسائل كشور را نبايد جدا از هم و تك ساحتي ديد و سياست چيزي جدا از اقتصاد و فرهنگ نيست.
وي مديريت باعرضه و كارآزموده كه بر اساس استراتژي مدرن و برنامه دقيق حركت كند را براي كشور ضروري دانست كه كار خلق به عمل مي‌‏آيد نه حرف و سخن.

Copyright: gooya.com 2016