یکشنبه 6 دی 1383

محسن رضايي: با دولت مقتدر دموكراتيك ارزشي در انتخابات حاضر مي‌‏شوم، ايلنا

- در دولت‌‏هاي هاشمي و خاتمي ، ارزش‌‏هاي اصلي انقلاب تضعيف شد
- دليل به صحنه آمدنم داشتن آمادگي براي حل مشكلات كشور است

تهران- خبرگزاري كار ايران

محسن رضايي از كانديداهاي مطرح انتخابات رياست جمهوري ، تشكيل دولت مقتدر دموكراتيك ارزشي را در دستور كار خود دارد .

به گزارش خبرنگار "ايلنا" ، محسن رضايي صبح امروز در يك كنفرانس خبري با اعلام اين خبر ، گفت : چنين دولتي مي‌‏تواند تضاد ديني و آزادي و امنيت اقتصادي و سرمايه‌‏گذاري را حل كند و دموكراسي را در كشور نهادينه سازد .
وي افزود : دولت آينده اگر مقتدر نباشد ، اما به دموكراسي اعتقاد داشته باشد ؛ هرج و مرج و از سوي ديگر اگر دولت مقتدر باشد ولي دموكراتيك نباشد ، به سوي يك جامعه بسته استبدادي حركت خواهد كرد .
رضايي تصريح كرد : همچنين از آنجا كه در كشوري زندگي مي‌‏كنيم كه مردم آن داراي فرهنگ ديني هستند ، دولت مقتدر دموكراتيك ، بايد ارزشي نيز باشد .
دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام با بيان اينكه ، بايد دولتي بر سر كار بيايد كه سوابق آنها با ايده دولت مقتدر دموكراتيك ارزشي مطابقت داشته باشد ، از شهيد باكري به عنوان فردي با اين ويژگي نام برد و گفت : در دوران دولت آقاي هاشمي اقتدار وجود داشت ، اما دموكراسي ضعيف بود و در دوران آقاي خاتمي نيز ، دموكراسي وجود داشت ، اما اقتدار لازم براي نهادينه كردن آن وجود نداشت.
وي افزود : در هر دو دوره آقايان هاشمي و خاتمي ، ارزش‌‏هاي اصلي انقلاب تضعيف شد ، بنابراين تجربه 25 سال گذشته ما را به دولت مقتدر دموكراتيك ارزشي رهنمون مي‌‏كند .
رضايي در پاسخ به سوالي در مورد لزوم برنامه محوري در انتخابات ، گفت : مردم در اين دوره از انتخابات به دولتي رأي خواهند داد كه هم خود فرد و هم تيم و برنامه او را احساس و درك كنند و تجربه 25 سال گذشته نشان داده است كه مردم رأي خود را ارزان نمي‌‏فروشند .
وي در خصوص تركيب كابينه خود ، با تأكيد بر كارآمدي افراد ، گفت : بنده به وابستگي افراد به جناح‌‏ها كاري ندارم و كارآمدترين افراد را كه اعتقاد به مردم و رهبري داشته باشند ، در رده‌‏هاي مديريتي مختلف به كار خواهم گرفت .
رضايي افزود : درصدي از مديريت‌‏ها را نيز به نسل سومي‌‏ها و افراد زير سي سال اختصاص خواهم داد تا در اين دوره ساخته شوند .
رضايي كه جزء پنج كانديداي جبهه اصولگرايان نيز است ، در خصوص علت حضور خود در انتخابات ، گفت : از 15 سال پيش مطمئن بودم كه كشور در آينده با بحران اقتصادي و مديريتي مواجه خواهد شد و از همان زمان شروع به مطالعه و برنامه‌‏ريزي در حوزه‌‏هاي مختلف اقتصادي ، سياسي وفرهنگي كرده‌‏ام .
وي افزود : من از اين امر خوشحال نيستم كه پيش بيني من امروز محقق شده است ، اما دليل بر صحنه آمدنم تحقق اين شرايط و داشتن آمادگي براي حل مشكلات است.
رضايي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا در طول اين مدت برنامه‌‏هاي خود را به مسوولان اجرايي كشور اعلام نكرده‌‏ايد ، گفت : بنده اين كار را كرده‌‏ام ، از جمله در دور دوم رياست جمهوري آقاي خاتمي ، به ايشان گفتم كه يا در انتخابات شركت نكند يا در صورتي شركت كند كه برنامه‌‏هاي خود را تغيير دهد.
وي افزود : به خاتمي گفتم ، اصلاحات اداري و مديريتي را محور برنامه خود قرار دهد و براي نمونه ساختار اداري و مديريتي يك استان را مي‌‏توان به عنوان الگو اصلاح كنيم .
وي تأكيد كرد : اگر مطمئن بودم كه ديگران مي‌‏توانند ايده‌‏هاي مرا پياده كنند ، خودم هرگز به صحنه نمي‌‏آمدم .
رضايي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا در صورت عدم معرفي شما از سوي جبهه اصولگرايان باز هم در انتخابات شركت خواهيد كرد ، گفت : من فكر نمي‌‏كنم كه با شوراي هماهنگي انقلاب به مشكلي برسيم و در حركتي كه شروع شده است ، نهايتاً به يك انتخاب واحد خواهيم رسيد.
وي با بيان اينكه هر دو جناح راست و چپ فرع بر مردم هستند ، گفت : من به هر دو جناح احترام قائل هستم و تنها كانديدايي هستم كه هر دو جناح روحاني كشور نام مرا در انتخابات مجلس ششم مطرح كرده‌‏اند و اين نشان از فراجناحي بودن من است .
رضايي افزود : اگر جبهه اصولگرايان باز هم از من دعوت كند ، در جلسات آنها حضور خواهم يافت ، اما ايده‌‏هاي خودم را مطرح كرده‌‏ام و گفته‌‏ام هر كسي به اين ايده‌‏ها نزديك باشد ، من هم به او نزديك هستم.
وي تصريح كرد : به شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب گفته‌‏ام كه عدالت را رعايت كنند و روابط عاطفي تأثيري در انتخاب فرد نهايي نداشته باشد ، بلكه گروه‌‏هاي كارشناسي برنامه‌‏ها را بررسي و نظر كارشناسانه ارائه كنند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رضايي در خصوص چگونگي مواجهه‌‏اش با موضوع چالش بين ايران و آمريكا ، گفت : براي اين موضوع راه حل دارم كه آن را نزديك انتخابات بيان خواهم كرد.
وي از فدراليزم اقتصادي به عنوان يكي از برنامه‌‏هاي خود ياد كرد و گفت : معتقدم كه تمركز سياسي و امنيتي بايد به طور كامل در تهران متمركز شود ، اما يك فدراليزم اقتصادي در يازده منطقه كشور ايجاد شود كه هر يك به طور جداگانه امكان تصميم‌‏گيري داشته باشند .
رضايي كه در دوران دفاع مقدس ؛ فرماندهي سپاه پاسداران را برعهده داشت ، در پاسخ به سوالي در مورد علت طولاني شدن جنگ ، گفت : بر اساس استانداردهاي بين المللي جنگ تحميلي عليه ايران مي‌‏بايست 20 سال طول مي‌‏كشيد ، چرا كه در اين جنگ برخلاف همه جنگ‌‏هاي قرن بيستم ، دو قطب قدرتمند جهان در كنار هم و عليه ايران قرار گرفته بودند .
وي افزود : بر اساس معيارهاي داخلي ما مي‌‏توانستيم اين جنگ را پنج ساله نيز تمام كنيم ، اما از نظر سياسي هيچ راهكاري پيش پاي ايران وجود نداشت و قطعنامه 598 نيز بعد از گرفتن فاو و شلمچه توسط ايران ، به ناچار به طرف مقابل تحميل شد.
رضايي تأكيد كرد : اگر كسي سندي نشان دهد كه قبل از قطعنامه 598 پيشنهادي براي صلح به ايران داده شده است كه مرز بين‌‏المللي ايران را به رسميت شناخته باشند و مسائل مربوط به اروندرود و غيره نيز مطرح شده باشد ، به او جايزه مي‌‏دهم .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16073

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن رضايي: با دولت مقتدر دموكراتيك ارزشي در انتخابات حاضر مي‌‏شوم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016