یکشنبه 6 دی 1383

اطلاعيه روابط عمومي دفتر تحکيم وحدت در اعتراض به تعليق انجمن علوم پزشکي زنجان و انجمن اراک

از رهگذر دانشگاه است که پيشرفت يک کشور رقم مي خورد و استقلال دانشگاه از نهادهاي قدرت است که باعث رشد و توليد علم و انديشه در آن مي شود. دانشگاهي که در چنبره نهادهاي قدرت باشد و دانشجويان و اساتيدش حق اظهار نظر و نقادي نداشته باشند، پويايي آن گرفته مي شود و ايستايي جامعه و توقف توسعه کشور را در پي خواهد داشت.
در سالروز 16 آذر امسال که متعلق به دانشجويان است، فشارهاي امنيتي و قضايي بر انجمن هاي اسلامي دانشجويان، شدت يافت تا اين روز بزرگ دانشجويي از اذهان پاک و به نفع مخالفان جنبش دانشجويي مصادره شود.
برخورد هيات نظارت دانشگاه اراک و تعيلق 3 ماه انجمن اسلامي آن اقدامي است قابل تامل و گامي است در جهت خاموش کردن صداي اعتراض دانشجويان.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قابل تامل تر ، اقدام هيات نظارت دانشگاه علوم پزشکي زنجان است. در حالي که مجوز رسمي برنامه 16 آذر توسط هيات نظارت آن دانشگاه صادر شده و برنامه با حضور نماينده هيات نظارت دانشگاه و در چارچوب مجوز صادر شده بوده است، پس از فشارهاي امنيتي و نهادهاي غير دانشجويي، هيات نظارت دانشگاه در اقدامي فراقانوني انجمن علوم پزشکي زنجان را به 6 ماه تعليق ودبير آن را به منع موقت از تحصيل محکوم کرده است و فشار بر دانشجويان همچنان ادامه دارد. ظاهرا هيات نظارت از مجريان برنامه مي خواسته است تا در نقش گروه فشار ظاهر شده و برنامه خود را برهم زنند تا محکوم نشوند.
دفتر تحکيم وحدت به وزارتين علوم و بهداشت هشدار مي دهد، که روساي دانشگاهها و مديران زير مجموعه شان فضا را بيش از اين بر دانشجويان تنگ نکنند و با فشار بر مجموعه هاي دانشجويي بيش از جو رعب و وحشت را در دانشگاه حاکم نکنند که به نفع هيچ کسي نخواهد بود و دانشگاه را به کالبد بی جان و خالي از روح تبديل خواهد کرد.

روابط عمومي دفتر تحکيم وحدت
6/10/83

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16075

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعيه روابط عمومي دفتر تحکيم وحدت در اعتراض به تعليق انجمن علوم پزشکي زنجان و انجمن اراک' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016