پنجشنبه 10 دی 1383

آزار و اذيت تيم تحقيق خبرگان رهبري توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائيه، خبرگزاري فارس

نايب رئيس كميسيون اصل 90 با اعلام اينكه تيم تحقيق خبرگان رهبري با برخورد حفاظت اطلاعات اين دستگاه مواجه شده، گفت: نماينده مردم تبريز در مجلس خبرگان و دو نفر از افراد مورد اعتماد وي توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائيه مورد آزار و اذيت قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس تيمور علي عسگري نماينده مشهد در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: من تكذيبيه سخنگوي قوه قضاييه در اين زمينه را تكذيب مي‌كنم.
جمال كريمي راد سخنگوي قوه قضائيه پرونده سازي قوه قضائيه عليه نمايندگان مجلس در رابطه با تحقيق و تفحص را تكذيب كرده و بيان اين گونه اظهارات را غير مسئولانه خوانده بود.
نايب رئيس كميسيون اصل 90 مجلس با تاكيد بر اينكه موضوع برخورد با تيم تحقيق مجلس خبرگان از حفاظت اطلاعات دستگاه قضايي در اين كميسيون در دست بررسي است، اضافه كرد: اين تيم را يكي از نمايندگان مجلس خبرگان رهبري مامور تحقيق از حفاظت اطلاعات قوه قضاييه كرده بود.
عسگري گفت: آنچه از نظر عنوان كميسيون اصل 90 امكان انكار آن وجود ندارد آن است كه تحقيق و بررسي در حال انجام بوده كه حفاظت اطلاعات قوه قضائيه برخورد كرده و افراد ديگري را نگه داشته و مورد آزار و اذيت قرار داده است.
وي با اشاره به اينكه اظهارات شفاهي آنان در حضور كميته مربوطه اصل 90 و سوابق پرونده در كميسيون اصل 90 موجود است، تصريح كرد: به نظر مي‌رسد اظهارات سخنگوي قوه قضاييه از روي دقت و بصيرت انجام نشده است.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا تحقيق در نهادها و دستگاههاي زير نظر رهبري از سوي مجلس خبرگان رهبري داراي سابقه است، گفت: خبرگان كميته‌هاي خاص دارد كه نهادهاي زير نظر رهبري را تحت نظارت و بررسي دارند اما تا به حال اطلاع رساني از ناحيه مجلس خبرگان در اين زمينه صورت نگرفته است ولي در بسياري موارد نتايج در مجلس خبرگان به اطلاع اعضاء رسيده است.
وي افزود: اين نظارت از وظايف ذاتي خبرگان رهبري است كه يك نمونه عيني تحقيق و بررسي عملكرد قوه قضاييه است.
عسگري درباره علت دستگيري تيم تحقيق كننده اظهار داشت: اين عده براي بررسي رفته بودند كه دستگير شدند و قوه قضاييه اين اقدام را ماجراجويي و مسايلي از اين قبيل تلقي كرده است.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا اين كميته حفاظت اطلاعات قوه قضائيه را در راس بررسي قرار داده است، خاطرنشان كرد: زيرا مسايل منعكس شده عمدتاً مربوط به فعاليت حفاظت اطلاعات اين قوه بوده است.
نايب رئيس كميسيون اصل 90 در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه يكي از اعضاي تيم تحقيق كننده فوت كرده و ديگري مريض است چگونه در كميسيون حاضر شدند؟ گفت: خانم شايق نماينده تبريز همراه يكي از اين افراد كه از شرايط سلامت برخوردار است ولي شرايط روحي و اذيت و مخصوصاً اذيت‌هاي روحي و رواني از سر وضع ايشان پيدا بود و در كميسيون حاضر شدند.
عسگري اضافه كرد: اظهارات به گونه‌اي بود كه شنوندگان را متاثر كرد.
وي با اشاره به اظهارات عشرت شايق نماينده تبريز در كميسيون گفت: خانم شايق تاكيد دارند كه قوه قضاييه در حال پرونده سازي عليه ايشان است.
نماينده مشهد همچنين با اشاره به اينكه اين موضوع در كميته محرمانه كميسيون اصل 90 در حال بررسي است، گفت: اين موارد در تحقيق و تفحص از قوه قضاييه انعكاس خواهد يافت.
وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه گفته مي‌شود تيم تعيين شده از سوي خبرگان از ميزان اختيارات خود تجاوز كرده و دست به جعل امضاء زده است و همين دليل از سوي اين قوه بازداشت شده‌اند، اظهار داشت: نفس عمل قوه قضاييه را تاييد نمي‌كنم به عنوان اين كه از حفاظت اطلاعات خواسته باشند كه با گروهي كه از طرف خبرگان رهبري مسئوليت دارد، اينگونه برخورد كند.
وي گفت: اينكه ساز و كارها چگونه بوده و ابلاغ رسمي داشته‌اند يا نه بايد خودشان پاسخگو باشند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا از مسئولان حفاظت اطلاعات قوه قضاييه نيز براي شنيدن نظرات آنان دعوت به عمل آمده است يا خير؟ گفت: اگر كميته محرمانه اصل 90 ضروري بداند، از آنها دعوت خواهد كرد.
وي افزود: قطعاً آنچه مسلم است اصل خبر صحت دارد و بهترين دليل و مدرك صحت اصل خبر، خانم شايق نماينده مردم تبريز است.
نماينده مشهد در خصوص علت انتخاب خانم شايق در اين كميته گفت: ايشان به جهت هم منطقه‌اي بودن با عضو محترم خبرگان و مورد اعتماد بودن در اين كميته قرار گرفتند.
وي با اشاره به اينكه برخورد قوه قضاييه مناسب نبوده است گفت: عنوان حكم اوليه، محكوم است مگر آنها بعد از پي‌جويي، اظهاراتي داشته باشند كه بايد شنيد.
وي با بيان اينكه مشكلات قوه قضاييه را بيش از اين مي‌دانيم، گفت: يكي از موارد مشكل برخورد حفاظت اطلاعات با مجموعه‌هاي داخل و نيز تشكيلاتي است و جز مواردي است كه در قالب تحقيق و تفحص منظور و مورد نظر قرار مي‌گيرد و اساساً شرايط اجرا و مديريت دستگاه قضايي مورد نظر تحقيق و تفحص مجلس است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عسگري دو محور مهم تحقيق و تفحص از قوه قضاييه را برشمرد و گفت: برخورد با حفاظت اطلاعات اين قوه و بررسي تشكيلاتي موازي اطلاعاتي در دستگاه قضايي از محورهاي مهم تحقيق و تفحص از اين دستگاه است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16249

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آزار و اذيت تيم تحقيق خبرگان رهبري توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائيه، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016