پنجشنبه 10 دی 1383

علي لاريجاني: سكولارها واپسگرايي را دنبال مي‌‏كنند، ايلنا

- مطالبات واقعي مردم ايجاد اصلاحات واقعي است

- آمريكا هويت ملي ايران را هدف گرفته است

تهران- خبرگزاري كار ايران

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي ، گفت : مطالبه مردم در اين مقطع ، ايجاد يك دولت پرجسارت و توانمند در برابر بيگانگان است كه از خواست ملي دفاع كند .

به گزارش خبرنگار "ايلنا" علي لاريجاني در دومين از همايش مسوولين ستادهاي دهه فجر انقلاب اسلامي سراسر كشور ، حضور مردم در تبيين آينده كشور را مهم ارزيابي كرد و گفت : انقلاب اسلامي ما يك انقلاب بيدادگر بود و اسلام فعال ايجاد كرد . عده‌‏اي در گذشته مي‌‏‏خواستند اسلام را منفعل جلوه دهند ، بنابراين آن تفكر و پويايي اسلام را پنهان نگه‌‏ داشتند .
وي در ادامه با اشاره به اينكه حركت بيدادگري انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام (ره) ، در سه حوزه تمدني ايراني ، شيعي و اسلامي تأثيرگذار بود ، تصريح كرد : انقلاب ما فكر شيعي را نوآوري كرد كه آثارش را در دوره‌‏ها و در كشورهاي مختلف ديده‌‏ايم كه نمونه بارز آن كشور عراق است كه دست و پا مي‌‏زند حكومت مردم سالاري در عراق بوجود نيايد .
لاريجاني ضمن انتقاد از پادشاه اردن پيرامون اظهارات اخير خود در مورد دخالت ايران در انتخابات آتي عراق ، گفت : پادشاه اردن عقلش به اين چيزها نمي‌‏رسد كه چنين حرف‌‏هايي مي‌‏زند و مي‌‏خواهد تشويش اذهان عمومي ايجاد كند .
وي با بيان اين مطلب كه انقلاب اسلامي تأثير خوبي در حوزه تمدن اسلامي ايجاد كرد ، اظهار داشت : انقلاب اسلامي مولفه‌‏هاي چشمگيري داشت كه نه تنها در كشورهاي مسلمان بلكه در كشورهاي غربي نيز تأثيرگذار بود . بعد از حادثه 11 سپتامبر غربي‌‏ها به مطالعه رفتاري مسلمانان پرداختند ، يعني خودشان به اين امر معتقدند كه يك مسلمان هيچگاه با يك هواپيما به يك برج نمي‌‏زند .
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، ادامه داد: غربي‌‏ها حتي اقرار مي‌‏كنند كه اسلام شيعي يك اسلام خردگرا است و رفتارش بر اساس عقلانيت شكل مي‌‏گيرد . همه اين اقرارها در صحبت‌‏هاي متفكران غربي به وضوح قابل مشاهده است.
لاريجاني با اشاره به اينكه اسلام يك آيين همه‌‏جانبه‌‏گر است ، خاطرنشان كرد : اسلام اگر به دنبال سعادت انسان است اين سعات را از يك جنبه نگاه نمي‌‏كند . ما دو نوع حيثيت داريم ، حيثيت فردي و حيثيت اجتماعي . در تفكر اسلام ؛ حيثيت اجتماعي بر حيثيت فردي ارجح‌‏تر است .
وي با انتقاد از عملكرد و نوع نگاه سكولارها به اسلام ، گفت : كساني كه به دنبال سكولار هستند ، واپسگرايي را دنبال مي‌‏كنند يعني به دنبال فرديت مي‌‏روند ، نه اسلاميت كه حيات اجتماعي دارد . انقلاب اسلامي ما نيز به دنبال حيثيت اجتماعي است . اسلام نمي‌‏تواند دين خاتم باشد ولي براي حيثيت اجتماعي وجودي قائل نشود.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي دفاع اسلام از حقوق مسلمانان را با اهميت توصيف كرد و يادآور شد : آنجاهايي كه اسلام بر روي آن دست گذاشته است ، جزو خصوصيات فطري هر انساني است.
لاريجاني با اشاره به اينكه محور اصلي اسلام ، آزادي و آزادگي است ، افزود : اسلام در كشورهايي كه دچار استبدادزدگي بودند ، به راحتي به آنان مي‌‏پيوست و مردم آن كشور نيز پذيراي اسلامي بودند . اسلام براي مردمي‌‏ بودن جاذبه دارد . اسلام مي‌‏گويد ؛ شما انسانيد و بايد اخلاق و كرامت و آزادي داشته باشيد . اسلام و تفكر نوين اسلامي همواره روي مبارزه با ظلم دست گذاشته است.
وي در ادامه با بيان اين مطلب كه انقلاب اسلامي ايجاد يك مدل مردمسالاري ديني بود ، گفت : اروپاييان در ابتدا اين امر را نمي‌‏توانستند بپذيرند كه انقلاب ما بر مبناي مردمسالاري ديني حركت مي‌‏كند ، لذا به دنبال نمونه بدوي و پيراموني افتادند و طالبان را بوجود آورند . حتي بوتو در يكي از اظهارات خود اقرار كرد كه طالبان معلول برنامه‌‏ريزي هدايت شده آمريكا و انگليس است كه عربستان او را پشتيباني مي‌‏كند و پاكستان نيز حمالي او را برعهده دارد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت : همين كشورها مي‌‏خواستند براي اسلام بديل ايجاد كنند .
لاريجاني تصريح كرد: درست است كه غربي‌‏ها دم از نقض حقوق بشر در ايران مي‌‏زنند ، اما به انقلاب ما احترام مي‌‏گذارند ، بنابراين نبايد گول حرف‌‏هايشان را خورد . اگر افرادي كه در داخل كشور هستند به مردمسالاري ديني بيشتر توجه كنند ، مي‌‏تواند اين الگو از اسلام را به دنيا تسري دهيم . يكي از مقامات آمريكايي عنوان كرده است كه نگران تكرار مدل ايران در عراق هستيم ، بنابر اين براي مردم عراق دولت و مجلس تعيين خواهيم كرد . اينها به اين دليل است كه انقلاب ما داراي ويژگي‌‏هاي مردمسالاري است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي ما داراي تعلقات ديني ، انقلابي و ملي است ، خاطرنشان كرد : بايد به اين خصوصيات توجه كرد . در تعلقات ملي ما مسئله عزت و قدرت برتر منطقه‌‏اي و پيشرفت همواره در حافظه تاريخي ملت ايران ظهور و بروز كرده است . مردم ايران داراي غيرت و غرور ملي هستند ، مردم ما نگران اين هستند كه مبادا پيشرفت كشور با كندي مواجه شود.
لاريجاني با بيان اين مطلب كه نهضت نرم‌‏افزاري مورد تأكيد مقام معظم رهبري كليد پيشرفت كشور است ، اظهار داشت : علت اينكه ما مي‌‏خواهيم انرژي اتمي داشته باشيم اين نيست كه يكي از تكنولوژي‌‏ها را داشته باشيم ، بلكه انرژي اتمي يك تكنولوژي برتر است و به آن نياز داريم ، در ضمن مسئله دارار بودن انرژي اتمي مطالبه مردم نيز است.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي ، روز‌‏آمد و درگير كردن ذهن جامعه با موضوعات انقلاب را مهم ارزيابي كرد و گفت: اگر در شعارها و بيانيه‌‏ها به اين مهم توجه نشود ، در واقع فرار كرده‌‏ايم . مسائل را بايد با مدل انقلابي تعريف كرد و بازتعريف آن را برعهده مردم گذاشت.
وي در ادامه با اشاره به اينكه دفاع از حقوق مسلمين با روش دمكراتيك كه برخواسته از مدل رفتار اسلامي است ، مورد‌‏ تأييد برخي كشورها نيست ، تصريح كرد : طبق يك گزارش منتشره ، آمريكايي‌‏ها در آينده بحث‌‏هايي نظير حقوق بشر و انرژي اتمي در ايران را بازخواهند كرد . آنها مي‌‏خواهند ما در تراز كشورهاي داراي انرژي هسته‌‏اي نباشيم ، لذا روي اين مسئله ايستادگي مي‌‏كنند .
رئيس سابق سازمان صداوسيما دخالت آمريكا در انتخابات عراق را محكوم كرد و گفت : بوش گفته است كه در عراق دموكراسي ايجاد خواهيم كرد كه بر روي ايران و سوريه سايه افكند . در ليست آيت الله سيستاني عده‌‏اي از سني‌‏ها و شيعي‌‏ها وجود داشت كه تركيب ائتلافي را ايجاد كرده بود ، اما در مقابل آن سنگ‌‏اندازي شد . حكيم را مي‌‏خواستند ترور كنند . صد نفر از اساتيد دانشگاه عراق را ترور كردند ، چون مي‌‏خواهند نخبگان عراق را از بين ببرند.
لاريجاني با اشاره به اينكه اشغالگران عراق حركت‌‏هاي تروريستي در اين كشور را تقويت مي‌‏كنند ، افزود : بلر در ديدار با علاوي گفته است كه ما نگران اين هستيم كه علماي شيعه در سياست عراق دخالت كنند . پول هنگفت آمريكايي‌‏ها پشت اين قضيه خوابيده است تا نگذارند يك انتخابات آزاد و سالم در عراق شكل گيرد . حتي كسينجر مي‌‏گفت كه مجبوريم عراق را تجزيه كنيم.
وي با اشاره به اينكه مدل تبليغاتي انتخاباتي كشور ما علي‌‏رغم وجود برخي مشكلات، رفتاري معقولانه و مدني است ، گفت : ايجاد اميدواري در مردم از جمله ضروريات است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن حمايت از اقدام مجلس در تثبيت نرخ كالاها در سال 84 ، گفت: اين حركت مجلس بايد حمايت شود . اينكه مجلس جلوي سير گراني را در سال آينده مي‌‏گيرد ، يك جسارت بزرگ و كار پسنديده‌‏اي است . الان 70 درصد از دستگاه‌‏هاي ما در اختيار دولت است و مردم از اينكه كالاها از سوي اين دستگاه‌‏ها به صورت گران عرضه مي‌‏شود ، ناراضي هستند.
لاريجاني با تأكيد بر اينكه دولت بايد كوچك شود ، خاطرنشان كرد: اگر دولت كوچك و هزينه‌‏هاي آن كاهش يابد ، گام پسنديده‌‏اي برداشته‌‏ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه با اشاره به اينكه كشورهاي دردسرساز به دنبال مخالفت با حركت‌‏هاي ملي و استقلالي در كشور ما هستند ، اظهار داشت: مگر ما جزء آژانس انرژي اتمي نيستيم . طبق ماده چهار اين آژانس اگر كشوري عضو اين آژانس شود ، بايد كمكش كرد . آژانس چه كمكي به ما كرده است ؟ دستيابي به فناوري هسته‌‏اي به همت همين جوانان مومن و متعهد ايراني صورت گرفته است.
لاريجاني با انتقاد از برخي حركت‌‏هاي داخلي ، گفت : امروز ما دچار مسئله‌‏هاي دروغين در كشور هستيم . يك روز بحث خروج از حاكميت مطرح مي‌‏شود و روز ديگر دچار چالش‌‏هاي مدنيت مي‌‏شويم . نظريه پردازي به درد مردم نمي‌‏خورد . هدف آمريكا و كشورهاي دردسرساز غربي نفي اختيارات ملي است . آنها هويت ملي را هدف گرفته‌‏اند .
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه همبستگي ما در حال حاضر بالاست، گفت: بيش از 95 درصد جوانان ما داراي تعلقات ايماني بسيار بالايي هستند. اينكه جوانان ما هر سال به طور طبيعي در مسائل مهمه كشور شركت مي‌‏كنند، جزو هويت ملي ما محسوب مي‌‏شود. دشمنان با عمليات رواني به دنبال تخريب باورهاي ديني و ملي ما هستند، مثلا بحث افتضاح رفراندوم را مطرح مي‌‏كنند. البته برخي مردم از حاكميت و مسوولين گله دارند اما آن را به پاي اصل انقلاب و اسلامي نمي‌‏گذارند.
وي ادامه داد: كشورهاي دردسر ساز با نفي اقتدار ملي به دنبال آنارشيسم در رفتارهاي اجتماعي جامعه هستند. صيانت از هويت ملي جزو وظايف مسوولين است. چرا آمريكا و اروپايي‌‏ها مي‌‏گويند كه ايران در مورد مسئله هسته‌‏اي خود بايد يك تضمين عيني بدهد، اينها به اين دليل است كه مي‌‏خواهند غرور ملي را بشكنند. كشوري كه هويت ملي نداشته باشد راحت مي‌‏توان آن را خريد.
لاريجاني به مطالبات اصلي مردم اشاره كرد و گفت : مطالبات واقعي مردم به فرموده مقام معظم رهبري ايجاد اصلاحات واقعي است ، اين اصلاحات يعني از بين بردن فقر و تبعيض ، اما متأسفانه عده‌‏اي اصلاحات را معوج معنا كردند، اما مقام معظم رهبري اين مسئله را روشن كردند .
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه خاطرنشان كرد: پريشاني رواني نمي‌‏گذارد كشور توسعه يابد . اگر مي‌‏خواهيم كشوري تأثيرگذار در منطقه باشيم ، بايد داراي آرامش رواني باشيم . مطالبه مردم اين مقطع ، ايجاد يك دولت پرجسارت و توانمند در برابر بيگانگان است كه از خواست ملي دفاع كند .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16266

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي لاريجاني: سكولارها واپسگرايي را دنبال مي‌‏كنند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016