چهارشنبه 16 دی 1383

كروبي: با قانون اساسي موجود امكان تشكيل يك دولت مقتدر وجود دارد، خبرگزاري فارس

دبيركل مجمع روحانيون مبارز با تاكيد بر اينكه با قانون اساسي موجود امكان تشكيل يك دولت مقتدر وجود دارد، اظهار داشت: آمده‌ام تا اگر مردم مرا انتخاب كنند، دولتي مقتدر تشكيل دهم.

به گزارش خبرگزاري فارس، مهدي كروبي كانديداي مجمع روحانيون مبارز در انتخابات رياست جمهوري عصر امروز در ديدار با مديران مسئول و سردبيران روزنامه‌هاي شرق، همبستگي، مرد‌م‌سالاري ،اعتماد و آفتاب يزد افزود: از اواخر سال دوم دوره دوم رياست جمهوري آقاي خاتمي، بحثهايي مربوط به انتخابات رياست جمهوري در ميان گروه‌هاي اصلاح‌طلب مطرح شد كه از همان موقع بسياري از دوستان پيشنهاد كانديدا شدن در نهمين دوره انتخابات را به من مي‌دادند كه بنده فقط به شنيدن بحثها اكتفا مي‌كردم و به برخي از دوستان مي‌گفتم كه بايد ديد روند برگزاري انتخابات مجلس هفتم چگونه خواهد بود و بعد از اينكه اين انتخابات برگزار شد، مواضع من هم در مورد آن كاملا مشخص است، شرايط تغيير كرد و عده‌اي بر اصرار خود براي حضور من در انتخابات تاكيد كردند تا از انفعال نيروها جلوگيري شود و عده‌اي هم دچار نااميدي شدند و شركت در انتخابات را بي‌فايده مي‌دانستند.
وي افزود: در آن شرايط من بر اين عقيده بودم كه انفعال و كناره‌گيري به هيچ وجه به مصلحت نيست به همين جهت از ابتداي سال تلاشهاي خود را آغاز كرديم و به مدت چند ماه ديدارها و مذاكرات و بحثهاي مفصلي داشتيم و از جمله طي چند ماه مذاكرات، ديدارهايي با مهندس موسوي انجام داديم.
وي بيان داشت: در آستانه انتخابات دوم خرداد سال 76 من فقط يك بار با مهندس موسوي ديدار كردم اما امسال حداقل سه جلسه مفصل با وي داشتيم كه يكي از آنها حدود سه ساعت با حضور بنده، آقاي خاتمي، آقاي موسوي خوئيني و آقاي مهندس موسوي بود كه عليرغم اعلام حمايت‌هاي مكرر و تاكيد بر اينكه هيچ كس از اصلاح طلبان در آينده از مهندس موسوي انتظار خاصي نخواهد داشت و هرگونه حمايتي كه لازم باشد انجام خواهيم داد، اما وي پيشنهاد ما را نپذيرفت.
وي تصريح كرد: بعد از اينكه مهندس موسوي پاسخ منفي داد، مراجعات به بنده بيشتر شد، اما من هيچ گونه اظهار نظري نكردم و تنها نكته‌اي كه به آن اشاره داشتم لزوم اجماع اصلاح‌طلبان بود.
وي خاطرنشان كرد: من در اين مدت گذشته، حتي از طرح موضوع در جلسه مجمع روحانيون مبارز جلوگيري مي‌كردم تا اينكه دو جلسه قبل دوستان اصرارهايي كردند، من هم مشورتها و كسب نظر از گروه‌هاي مختلف و صاحبان سلايق گوناگون را انجام دادم و بالاخره به اين نتيجه رسيدم كه كانديدا شوم.
كروبي اضافه كرد: من هم مانند هر كانديداي ديگر با هدف پيروزي در انتخابات كانديدا شده‌ام كه البته تصميم‌گيري در اين رابطه با مردم است.
كانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: مي‌خواهم در انتخابات رقابتي و جدي پيروز شوم نه انتخاباتي كه مردم گمان كنند نتيجه‌اش از پيش تعيين شده است.
وي با تاكيد بر اينكه با قانون اساسي موجود امكان تشكيل يك دولت مقتدر وجود دارد، اظهار داشت: آمده‌ام تا اگر مردم مرا انتخاب كنند دولتي مقتدر تشكيل دهم كه در آن، هم رئيس جمهور از تمام اختيارات خود براي حل مشكلات مرد استفاده خواهد كرد و هم اگر لازم باشد با استفاده از مذاكره و سپس پافشاري بر اختيارات و وظايف، مشكلات موجود را در روند حل شدن قرار بدهم.
يكي از حاضران در جلسه از مهدي كروبي پرسيد، شما براي تشكيل دولت مقتدر چه راهكارهايي داريد؟ كه وي در پاسخ گفت: چهره من براي مردم شناخته شده است، من مدعي هستم كه در چارچوب قانون اساسي مي‌توان بسياري از مشكلات را حل كرد و در 26 سال گذشته، چه زماني كه مسئوليت‌هاي مختلف داشته‌ام و چه زماني كه از مناصب حكومتي كنار بوده‌ام، هر وقت بحث حقوق اساسي مردم مطرح شد، من با جديت به دفاع پرداخته‌ام و اكنون هم ادعا مي‌كنم راهكارهايي در اختيار دارم كه با همين مجلس و ساير نهادها هم مي‌توانم بسياري از نقايص را برطرف نمايم، البته براي پيشبرد اين اهداف هرگاه لازم باشد پافشاري بر اختيارات و هرگاه ضرورت داشته باشد با مذاكره و تعامل اين امر را به پيش خواهد برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبيركل مجمع روحانيون مبارز در پايان گفت: با توجه به نقش اساسي مطبوعات در پيگيري خواسته‌هاي مردم، من ترجيح دادم كانديداتوري خود را در جمع تعدادي از مديران مطبوعات كه از قبل درخواست جلسه كرده بودند اعلام كنم، اما اجازه بدهيد مشروح برنامه‌هاي خود را در جلسه‌اي كه اصحاب همه مطبوعات و رسانه‌ها حضور دارند اعلام كنم كه اين جلسه در آينده نزديك برگزار خواهد شد و در آن جلسه راهكارهاي خود را براي اجرايي شدن ايده دولت مقتدر را در معرض قضاوت عموم قرار خواهيم داد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16503

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كروبي: با قانون اساسي موجود امكان تشكيل يك دولت مقتدر وجود دارد، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016