جمعه 25 دی 1383

رفسنجاني: جمهوري اسلامي ايران زنان را از تهاجم فرهنگي نجات داد، ايلنا

* آمريكا ديگر نمي‌‏تواند افكار مردم را با عناويني مثل دموكراسي و آزادي فريب دهد

تهران- خبرگزاري كار ايران

خطيب اين هفته نماز جمعه تهران، گفت: خدا نيامرزد كساني را كه به انقلاب ما بدبينند و كه كارهاي جاويدان انقلاب را ناديده مي‌‏گيرند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، اكبر هاشمي‌‏رفسنجاني در ابتداي خطبه‌‏ دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اينكه تاريخ اهل بيت مظلوم مانده است، اظهار داشت: تاريخ اهل بيت، غني‌‏ترين مكتب اسلامي، انساني و حق‌‏خواهي در جهان است. تاريخ شيعه احتياج به كار و مطالعه جديد دارد. ما مي‌‏توانيم يك تاريخ فكري مشعشع كه نمونه كامل تاريخ بشري است را بايد به نمونه‌‏هاي عيني تبديل كنيم و سپس آن را به دنيا عرضه كنيم.
وي در ادامه به مسئله حج اشاره كرد و گفت: چنين فرصتي را هيچ ملتي ندارد. اين فرصت فقط در اختيار مسلمانان است. خدا به ما آموخته است كه چگونه از اين فرصت استفاده كنيم، اما متأسفانه درست استفاده نمي‌‏شود و بيشتر به اختلافات دامن مي‌‏زنيم.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران همچنين با گراميداشت ياد سران نهضت فدائيان اسلام، گفت: سران اين نهضت مقدس نداي اسلام را سر دادند و رژيم آن زمان وقتي متوجه اين امر شد، آنها را سركوب و به شهادت رساند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه فاجعه زلزله سونامي را دردناك عنوان كرد و گفت: يك حادثه واقعاً يك حادثه سنگين براي جامعه بشريت بود، به طوري كه در حدود 170 هزار نفر كشته و صدها هزار نفر مصدوم و ميليون‌‏ها نفر آواره شده‌‏اند. در گزارش سازمان ملل نيز آمده كه است دو سوم امكانات اين كشورها كه عمدتاً ماهيگيري و شيلات بود، از بين رفته است. امراض خطرناك اين كشورها را تهديد مي‌‏كند. دنياي اسلام در درجه اول و ساير كشورها در درجه دوم بايد به اين كشورها كمك كنند.
هاشمي رفسنجاني در ادامه به حادثه خونين قيام مردم قم در دي ماه سال 56 اشاره كرد و گفت: از روزي كه مبارزه عليه رژيم شاه شروع شد، هميشه حضرت امام‌‏(ره) طلاب و روحانيون و نيروهاي قم تحت فشار بودند. ما هم جزء طلبه‌‏هايي بوديم كه جزء انبوه جمعيت مردم بوديم. در آن زمان شاه و آمريكا فكر مي‌‏كردند كه توانسته‌‏اند نهضت را سركوب كنند. تقريباً خيالشان از اين جهت راحت شده بود. سپس شعار فضاي باز سياسي را كه رياكارانه بود، سر دادند كه نيروهاي هوشيار آن را به خود نظام برگرداند.
وي ادامه داد: شهادت آقاي مصطفي خميني در نجف هم بهانه خوبي شد كه در ايران مراسم‌‏هايي براي ايشان برگزار شود و با سخنراني‌‏ها و تظاهراتي همراه شد. در آن زمان شخصي به نام رشيدي مطلق مقاله تحت عنوان "استعمار سرخ و سياه" در روزنامه اطلاعات به چاپ رساند كه طي آن حمله ناجوانمردانه‌‏اي به امام و روحانيون كرده بود. اما همان روحيه فضاي باز سياسي باعث شد كه طلاب قم اولين واكنش را نسبت به اين امر نشان دهند. انصافاً طلاب و روحانيون همواره در تاريخ هوشيارانه ضربه زده‌‏‌ و ضربه خورده‌‏اند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران،‌‌ افزود: پس از اين مقاله، طلاب قم دست به تجمع زدند كه فرداي آن روز نيز مردم قم به آنان پيوستند. وقتي رژيم ديد كه نمي‌‏تواند شعار فضاي باز سياسي كه خود داده‌‏اند، تحمل كنند، اولين عقب نشيني را در قم كرد و مردم را به گلوله بست و عده‌‏اي را نيز بازداشت كرد. اين حركت خاموش نشد تا اينكه به 26 دي ماه رسيد كه طي آن شاه مجبور شد از ايران فرار كند كه در نهايت نتايج اين تلاش‌‏ها در 22 بهمن سال 57 به بار نشست.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: بدون فداكاري نمي‌‏توان به جايي رسيد. خداوند در برابر كساني كه به ميدان مي‌‏آيند،‌‌‏ تعهد دارد، نه در برابر كساني كه به ميدان نمي‌‏آيند. مردم عراق نبايد از تروريسم خوارج نهرواني كه به جان شخصيت‌‏هاي انقلابي عراق افتاده‌‏اند، بترسند. آمريكا نيز مثل رژيم سابق ايران تحمل شعار توسعه سياسي و فضاي باز سياسي را ندارد. آمريكا ديگر نمي‌‏تواند افكار مردم را با عناويني مثل دموكراسي و آزادي فريب دهد و به كشورها لشكركشي كند.
وي افزود: آمريكا وقتي ننگ زندان ابوغريب و زندان مخوف گوانتانامو و رسوايي جنايات جلادانشان در دادگاه‌‏ها رسوا مي‌‏شود، چگونه مي‌‏تواند از حقوق بشر دم بزنند. ديگر دوره فريب مردم به عنوان فضاي باز سياسي گذشته است.
به گزارش خبرنگار "ايلنا" اكبر هاشمي رفسنجاني در خطبه‌‏ اول نماز جمعه اين هفته تهران نيز با اشاره به اينكه در جمهوري اسلامي بهترين خدمت به زنان شده است، اظهارداشت: اين شعار نيست. جمهوري اسلامي به زنان شخصيت انساني و اسلامي داده است و به موقعيت‌‏هاي زنان در جامعه توجه ويژه‌‏اي شده است. در قبل از انقلاب به زنان توجهي نمي‌‏شد اما امروز با توجه به تسهيلات ويژه‌‏اي كه براي اين قشر در نظر گرفته شده است، مشاهده مي‌‏كنيم كه قسمت اعظم دانشگاه‌‏هاي ما را دختر خانم‌‏ها تشكيل مي‌‏دهند، و از اين نظر از آقا پسرها جلو افتاده‌‏اند. كدام كشور را سراغ داريد كه اينهمه قشر تحصيل‌‏كرده خانم داشته باشد.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران زنان را از تهاجم فرهنگي نجات داد.
هاشمي رفسنجاني در ادامه مهم‌‏ترين بخش توسعه كشور را بخش آب عنوان كرد و گفت: ما با استفاده از راهكارهاي خوبي كه در نظر گرفتيم توانستيم بحران كم‌‏آبي را مهار و اين نقطه ضعف را جبران كنيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تصويب برنامه جامع مديريت آب، گفت: برنامه‌‏هاي مهار آب در برنامه‌‏هاي مجمع و دولت آمده است. راه‌‏هاي عالمانه ذخيره آب را نيز بكار گرفته‌‏ايم به طوري كه تاكنون بيش از 200 سد راه‌‏اندازي شده است كه 70 تا 80 سد آن در حال ساخت و همين مقدار نيز در دست مطالعه و ساخت است.
وي با اشاره به اينكه در حدود 415 ميليارد متر نزولات باراني در سال داريم، اظهار داشت: با توجه به اينكه مقداري از اين آن تبخير مي‌‏شود، در حدود 130 ميليارد متر نزولات باران در اختيار داريم. بخش زيادي از اين مقدار پشت سدهاست. مقداري نيز در آبخيزداري‌‏ها جمع و در طول سال جذب زمين مي‌‏شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران براي مهار آب برنامه دارد، افزود: كشور ما سومين كشور داراي تكنولوژي سدسازي است به طوري كه كشورهاي جهان سوم از ما انتظار دارند كه برنامه‌‏ها خود را در كشورهاي آنان نيز اعمال كنيم كه اين كار را خواهيم كرد.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران مصرف آب در برخي نقاط كشور را مصرفانه خواند و به آموزش كشاورزان جهت استفاده درست از آب اشاره كرد و گفت: بعد از دوران سازندگي و همچنين دولت آقاي خاتمي احساس مي‌‏كنم اين بخش آسيبي نديده است كه بايد اين سياست‌‏ها ادامه يابد.
وي بازيابي آب‌‏هاي زيرزميني را مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: تأسيس سدها و آبخانه‌‏ها از افتخارات ماست. خدا نيامرزد كساني را كه به انقلاب ما بدبينند كه كارهاي جاويدان انقلاب را ناديده مي‌‏گيرند.
هاشمي رفسنجاني در پايان خطبه‌‏هاي اول اين هفته نماز جمعه تهران، به مسئله فرار آب‌‏ها اشاره كرد و گفت: حجم آب‌‏هايي كه از كشور فرار مي‌‏كند،‌‏‌‏ فراوان است، البته اين مسئله را در برنامه‌‏هاي چهارم و پنجم توسعه و همچنين در چشم‌‏انداز 20 ساله پيش‌‏بيني كرده‌‏ايم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16908

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجاني: جمهوري اسلامي ايران زنان را از تهاجم فرهنگي نجات داد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016