دوشنبه 28 دی 1383

نيويوركر: آمريكا در حال انجام ماموريت‌هاي سري در داخل ايران است، خبرگزاري فارس

يك مجله آمريكايي مدعي شد كه آمريكا ماموريت‌هاي سري شناسايي در داخل خاك ايران براي شناسايي مراكز هسته‌اي و موشكي انجام داده است.

مجله "نيويوركر" در گزارشي به قلم "سيمور هرش" خبرنگار برجسته خود كه موفق به دريافت جايزه بهترين خبرنگار سال شده است، نوشت: «ماموريت سري آمريكا دستكم از تابستان سال گذشته ميلادي آغاز شده و هدف آن دستيابي به اطلاعات لازم درباره اهدافي مشتمل بر بيش از 36 مكان است.»
سيمور هرش با اشاره به اظهارات يكي از مشاورين دولت آمريكا كه روابط نزديكي با پنتاگون (وزارت دفاع آمريكا) دارد، نوشت: «اعضاي پنتاگون تلاش دارند در لباس غيرنظامي با نفوذ به داخل ايران تا آنجا كه ممكن است زيرساخت‌هاي نظامي ايران را نابود كنند.»
به نوشته نيويوركر، يكي از مقامات پيشين رده بالاي اطلاعاتي آمريكا در گفت‌وگو با اين مجله مدعي شد: «اين جنگي دربرابر تروريسم است و عراق تنها يكي از ميدان‌هاي كارزار بود. دولت بوش به اين منطقه به عنوان منطقه بزرگ جنگي مي‌نگرد. در مرحله بعدي به كارزار ايران خواهيم رفت.»
كاخ سفيد نيز اعلام كرده ايران موجب نگراني است و تهديدي است كه بايد جدي گرفته شود.
سيمور هرش كه در گزارش سال گذشته خود ابعاد شكنجه زندانيان عراقي در زندان ابو‌غريب را فاش كرده‌ در گزارش اخير خود اين عقيده كاخ سفيد را به چالش كشيده است.
اين در حالي است كه "دن بارتلت" يكي از دستياران ارشد رئيس جمهوري آمريكا در گفت‌وگو با شبكه "سي‌ان‌ان" تاكيد كرد: «هيچ رئيس جمهوري در آمريكا در هيچ شرايطي اقدام نظامي را بر ديگر گزينه‌ها مقدم نشمرده است. اما بوش نشان داده كه به ابتكار عمل ديپلماتيكي كه هم اكنون درقبال ايران در جريان است، اهميت مي‌دهد.»
سيمور هرش در ادامه گزارش خود در مجله نيويوركر مي‌نويسد، مقام پيشين اطلاعاتي به وي گفته است كه نيروهاي ضربت كماندويي آمريكا مستقر در جنوب آسيا ارتباط تنگاتنگي با گروهي از دانشمندان پاكستاني دارند كه با همتايان ايراني خود مراوده دارند.
به گزارش اين مجله آمريكايي، نيروهاي ضربت كماندويي آمريكا با كمك اطلاعاتي كه از پاكستان جمع‌آوري كرده‌اند به شرق ايران نفوذ كرده‌اند تا اطلاعات تاسيسات زيرزميني هسته‌اي را شكار كنند.
به نوشته اين خبرنگار معروف آمريكايي، واشنگتن در عوض اين اطلاعات به "پرويز مشرف" رئيس جمهوري پاكستان اطمينان داده است كه دولت وي ديگر لازم نخواهد بود كه "عبدالقدير خان" را كه از وي به عنوان پدر بمب اتمي پاكستان ياد مي‌شود، تحويل دهد.
هرش نوشت، جرج بوش هم اكنون يك سري بودجه‌ها و دستورات اجرايي را به امضا‌ء رسانده كه به گروه‌هاي سري كماندويي آمريكا و ديگر واحد‌هاي ويژه اجازه مي‌دهد عمليات پنهاني بر ضد اهداف تروريستي در خاك دستكم 10 كشور خاورميانه و جنوب آسيا انجام دهند.
اين خبرنگار مجله نيويوركر اقدامات اخير آمريكا را نظامي - اطلاعاتي توصيف كرد و آن را صرفاً عمليات اطلاعاتي ندانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به نوشته اين مجله، اين مجموعه عمليات به دولت بوش اجازه خواهد داد كه بر محدوديت‌هاي قانوني كه در مقابل اقدامات سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) در خارج آمريكا قرار دارد، غلبه كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17055

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نيويوركر: آمريكا در حال انجام ماموريت‌هاي سري در داخل ايران است، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016