پنجشنبه 1 بهمن 1383

خبر جدید: عجایب هفتگانه تاریخ قضایی جهان در ایران کشف شد! سیامک ثناالدین

آقای کریمی راد سخنگوی محترم قوه قضائیه در این ایام دستپاچگی مفرط ارباب جمعی دادستانی و دادگستری تهران و دوستان ، اخیرا طی آخرین سخنان خود منجر به کشف عجایب هفتگانه ای شد که در تاریخ قضائی جهان بی نظیر اند که ذیلا به اطلاع خبرنگاران و امت شهید و جانبار و آزاده پرور رسانده می شود .

(شایان ذکر است از آنجا که عجایب جمع مکسر عجیبه می باشد ما هر یک از آنها را به همین نام معرفی می کنیم .)

کریمی راد سخنگوي قوه‌ي قضاييه در گفت‌وگوي اين هفته‌ي خود با خبرنگاران با اشاره به تصميم اخير پارلمان اروپا درباره‌ي حقوق بشر در ايران، اين اظهارات و تصميمات را سراسر بر خلاف واقعيت و مقررات بين‌المللي، خصوصا ميثاق سياسي و مدني و اعلاميه‌ي حقوق بشر دانست.

عجیبه اول : قوه قضائیه وقتی می خواهد در مورد تصمیم و بیانیه های مراجع بین المللی در مورد محکومیت وضع عدالت و دادرسی در ایران نظر بدهد از کلمات جدیدی مثل واقعیت و مقررات بین المللی خصوصا میثاق سیاسی و مدنی و اعلامیه حقوق بشر استفاده می کند ( در هیچیک از موارد دیگر چنین کلماتی را از زبان سخنگوی محترم نمی توان شنید .) اما وقتی متهمین در داخل کشور به همین قوانین بین المللی و حتی قانون اساسی ایران استناد می کنند ، آنها را به صحبتی دوستانه با بازجویان در سوئیتهای مبله رو به دریا یکی از خیابانهای تهران دعوت می کنند .

آنها با اين اقدامات مي‌خواهند ملت آزاد، مستقل و قانونمدار ايران را بدون جهت مورد اتهام قرار دهند و اين‌گونه عمل مي‌كنند كه سيماي نوراني ايران را در داخل و خارج از كشور و در تمام دنيا مخدوش كنند. اين اظهارات فاقد صحت و واقعيت است.

عجیبه دوم : وقتی ملت ایران کار بزرگی انجام می دهند مسئولین بنا به عادت آنرا به پای نظام می نویسند اما وقتی خودشان دسته گل آب می دهند باز هم بنا به عادت آن را به پای ملت آزاد ، مستقل و قانونمدار ایران می نویسند . وگرنه خیلی عجیب است که گندکاری های اخیر را چند نفر آدم نما انجام دهند اما مراجع بین المللی اصرار داشته باشند ملت را مورد اتهام قرار دهند .

سخنگوي قوه‌ي قضاييه تمام اقدامات دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ايران را بر اساس قوانين و مقررات مدون عنوان كرد و افزود: اين اظهارات زماني صورت مي‌گيرد كه ما شاهديم بيشترين جنايات توسط كشورهايي مانند آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي شكل مي‌گيرد.

عجیبه سوم : آخه وسط دعوا چه وقت نرخ تعیین کردنه ، عزیز برادر . شما ماستت رو بخور !

وي خطاب به رسانه‌هاي داخلي، متذكر شد: متأسفانه رسانه‌ها به وظايف واقعي خود عمل نمي‌كنند. آنها بايد اين مسائل را نقد كنند و در مقابل اين بي‌قانوني‌ها كه عليه يك نظام صورت مي‌گيرد بي‌تفاوت نباشند. رسالت رسانه‌ها اين است كه در مقابل اين قانون‌شكني‌هاي جهاني بي‌تفاوت نباشند.

عجیبه چهارم : وظایف واقعی رسانه ها دفاع از نظامی است که نمی تواند هیچ توجیهی برای بازتاب کارهای خودش در دنیا پیدا کند و این رسانه ها هستند که باید بر علیه بی قانونی هایی که مراجع بین المللی علیه نظام مظلوم جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند واکنش نشان دهند ولی البته باید در مقابل بی قانونی های داخلی سکوت کامل پیشه کنند وگرنه به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب متهم می شوند و دیگر نه تنها به وظایف واقعی خود نمی رسند بلکه از هستی ساقط می شوند .

كريمي‌راد در مقايسه‌ي شرايط زندانهاي ايران با ساير كشورها، گفت: كساني كه مدعي هستند در ايران افراد در سلولهاي انفرادي نگهداري مي‌شوند خودشان زندانهاي ايران را ديده‌اند. آيا نمي‌دانند زندانهاي ما با زندانهاي ساير كشورهاي دنيا چه تفاوتي دارد؟

عجیبه پنجم : واقعا اینها که خودشان زندانهاي ايران را ديده‌اند مگر نمی دانند زندانهای ما با زندانهای سایر کشورها فرقهایی اساسی دارد ؟

هفت فرق اساسی:

1-وجود سوئیت های یکخوابه در زندانها با قدرت نامرئی تواب سازی و ایجاد بازنگری در اعمال و عقاید و اندیشه های گذشته و اعتراف به کلیه گناهان از مسواک نزدن تا حمله به برجهای جهانی .

2-وجود تعدادی بازجوی خوش تیپ و خوشرو با بوی عطر گل محمدی و دستانی لطیف ویژه نوازش و ثبت نشانه های رافت اسلامی در نقاطی از بدن

3-انداختن گاز خنده برای تفریح و سرگرمی متهمین در حالیکه در داخل اتوموبیل زندان (ماکسیما) لم داده اند و تخمه می شکنند

4-وجود اجسام سخت پرنده ( همان یوفو یا بشقابهای پرنده) در زندانهای ایران که در مواردی حتی به سر متهمان می تواند برخورد کند

5-ایجاد شکستگی بینی جهت تکمیل عمل جراحی بینی زندانی بدون اخذ وجه و صرفا جهت استفاده بهینه از اوقات فراغت متهم و فی سبیل ا ...

6-افراط در خندان متهمین از طرق قلقلک دادن کف پا با وسیله ای بنام کابل در راستای ایجاد فضائی مفرح و دوستانه در ایام بازداشت موقت

7-پذیرایی از پدر سالخورده هر یک از متهمین و اجرای مراتب احسان به نیابت از متهم ، در زمانی که دسترسی متهم به پدرش جهت اجرای مضمون آیه شریفه : و بالوالدین احسانا وجود ندارد .

سخنگوي قوه‌ي قضاييه در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران رسانه‌هاي خارجي درباره‌ي دليل احضار شيرين عبادي و اتهام وي خاطرنشان كرد: خانم عبادي بر اساس شكايت شاكي خصوصي و اتهام توهين احضار شده است. اما اشتباهي كه صورت گرفته علت احضار ابهام داشته و بايد توسط دادسراي عمومي اين احضاريه ارسال مي‌شده است. البته اين شكايت از سوي شاكي خصوصي صورت گرفته و قابل گذشت است و دادستاني تهران نيز در اين راستا اقداماتي خواهد داشت.

عجیبه ششم : اقدامات دادستانی تهران -که خودش احضار کننده خانم عبادی است- در ترغیب شاکی خصوصی به گذشت چیز غریبی است چون اگر قرار بر ترغیب شاکی به گذشت بود ، دیگر نیازی به احضار نبود ، آنهم به صورتی که اگر خانم عبادی خود را بر اساس احضاریه معرفی نکند جلب بشود!! اساسا وقتی دادستان می تواند در مورد قابل گذشت بودن کاری کند که شاکی خودش باشد یا بنوعی با خودش ارتباط داشته باشد. از طرفی صرف این که دادستانی تهران بخواهد اقدامی انجام دهد آخر و عاقبت خوشی ندارد .

(شاید منظور ، ترغیب شاکی به گذشت با ماشین از روی خانم عبادی باشد . خدا می داند. از این موجود کاملا سعید و خوشبخت -که توپ هم جلودارش نیست چه برسد به رئیس قوه قضائیه- همه کار بر می آید . من جای خانم عبادی و کلیه شیرینها و عبادیها باشم یه چند روزی در خیابان ظاهر نمی شم . اینها اول طرف را له می کنند بعد بررسی می کنند ببینند طرف کی بوده چون نمی توان انتظار داشت که قبل از له کردن یک نفر در یک تصادف ، نام و مشخصات او را به استناد شناسنامه اش با دستور صادر شده مطابقت داد !! )

(سوال نابجا- معلوم نیست طرح احضار و بازداشت خانم عبادی-برنده جایزه نوبل صلح- برای تخریب شخصیت ایشان جهت جلوگیری از نامزدی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری به کدام عقل ناقصی خطور کرده است ؟)

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درباره‌ي بازداشت موقت و طولاني شدن براي برخي متهمان، گفت: بازداشت موقت مي‌تواند تا چهار ماه باشد و بعد از چهار ماه در صورت لزوم تمديد مي‌شود. حال اگر كسي 60 روز در بازداشت بوده به معناي طولاني شدن مدت بازداشت موقت نيست.

عجیبه هفتم : لزوم چیزی نیست که گاهگاهی اتفاق بیفتد یکی از عجایب تاریخ قضائی جهان این است که در مورد بازداشتهای روزنامه نگاران ، وبلاگ نویسان ، اندیشمندان وطرفداران برخی جناحها همیشه لزوم دارد که مدت بازداشت تمدید شود . وگرنه اصلا چیز عجیبی نیست که بسیاری از فعالین سیاسی و روزنامه نگاران در جلسه کانون مدافعان حقوق بشر آمار 200 تا 450 روز حضور در انفرادی (همان بازداشت موقت !) را اعلام کنند .

چه معنی دارد آدم انتظار داشته باشد بازجویان نازنین دادستانی بتوانند حداقل عرض چهار ماه (120 روز ) و یا بیشتر تحقیقات و بازجویی های انسانی خودشان را به اتمام برسانند .

بقول یکی از بازجوها : تمدید بدرد همین روزها می خورد . حالا چه عجله ایه ؟ هنوز اول شب لاتهاست . تازه داره خوش می گذره.

بقول یکی دیگر از بازجوها : هی ، گمونم اینروزها بوی الرحمن این سعید خان هم بلند شده باس برا خودمون یک شغل آبرومند دیگه پیش یه سعید دیگه دست و پا کنیم . آره نوکرتم !

سيامك ثناالدین

وبلاگ يك ذره حرف http://yekzareharf.blogspot.com

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17205

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خبر جدید: عجایب هفتگانه تاریخ قضایی جهان در ایران کشف شد! سیامک ثناالدین' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016