یکشنبه 4 بهمن 1383

وزير اطلاعات: خبر ورود كماندوهاي آمريكايي به ايران به يك جوك شبيه است؛ فرودگاه امام مشكل امنيتي نداشته؛ وزارت اطلاعات اهل شكنجه نيست، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

وزير اطلاعات گفت: اظهارات اخير مقامات آمريكايي درباره جمهوري اسلامي ايران در حقيقت براي تحت تاثير قرار دادن مذاكرات هسته‏اي ايران و اروپاست.

به گزارش خبرنگار" ايلنا"علي يونسي كه در جمع خبرنگاران پارلماني سخن مي گفت: افزود: به اين سخنان آمريكايي ها هم آقاي رييس جمهوري جواب دادند، هم آقاي خرازي جواب دادند، به اين تهديدات آمريكايي ها خودشان هم جواب دادند، يعني احمقانه‌‏ترين كاري كه ممكن است، اين كه بخواهند بعضي از اين تهديدات را در مورد ايران عمل كنند.
يونسي تصريح كرد: من اين احتمال را بسيار ضعيف مي دانم كه آمريكا به تهديداتش عمل كند، چون ايران نه عراق است و نه افغانستان و آمريكايي ها هم آدمهاي اقتصادي هستند كه آينده خود را مي‌‏سنجند و اين كار را انجام نمي‌‏دهند.
وي در خصوص خبر ورود كماندوهاي آمريكايي به ايران اظهار داشت: اين حرفها به جوك و طنز بيشتر شبيه است ، آمريكايي ها يك بار در قضيه طبس تجربه كردند، هرگز حاضر نيستند كه شانس خود را بار ديگر تجربه كنند.
يونسي با بيان اين كه هدف برخي مقامات آمريكا از اين اظهارات، ايجاد جنگ رواني است، گفت: هدف آمريكاييها تحت تاثير قرار دادن مذاكره ما با كشورهاي اروپايي در ارتباط با مسايل هسته اي است.
وزير اطلاعات در پاسخ به اينكه آيا تدابير لازم امنيتي در اين خصوص انديشيده شده است؟ گفت: تمام تدابير امنيتي از سه سال گذشته در نظر گرفته شده است و همه تدابير نظامي، امنيتي، اقتصادي و سياسي، ضمن اينكه ما پيش بيني هيچ تهديدي را هم نمي‌‏كنيم اما در عين حال تدابير لازم را در نظر گرفتيم.
وزير اطلاعات در پاسخ به سوالي در خصوص جاسوسان هسته اي گفت: اين موضوع را دادگاه انقلاب رسيدگي مي كند و به دادگاه انقلاب مربوط است.
يونسي در خصوص سخنان وزير دفاع عراق گفت: وزارت دفاع دولت عراق و مقامات امنيتي اين كشور در وضعيتي نيستند كه ما را تهديد كنند و آنها احتياج به كمك دارند و اين حرفهايي كه مي زنند براي جلب حمايت آمريكاست.
وي در پاسخ به سوالي درباره ورود كماندوهاي آمريكايي به ايران پاسخ داد: ما از خدا مي خواهيم كه كماندوهاي آمريكايي به ايران بيايند براي اينكه آنها جوجه هايي هستند كه در اينجا عقابهاي ما آنها را به سرعت جمع مي‌‏كنند.
يونسي تاكيد كرد: آمريكايي ها احمق هستند ولي نه به اين اندازه.
وزير اطلاعات درخصوص پرواز هواپيماهاي ناشناس بر فراز خاك ايران گفت: پرواز هواپيماهاي ناشناس بخشي از كار جاسوسي است كه اينها انجام مي‌‏دهند و از گذشته هم بوده است.
يونسي در پاسخ به اين سوال كه عكس العمل ايران در اين زمينه چيست؟ گفت: عكس العمل را ما معذوريم كه بگوييم، هرعملي عكس العملي دارد.
وزير اطلاعات در پاسخ مجدد به سوالي در خصوص جاسوسان هسته اي گفت: جاسوسان شناسايي و گرفتار شده اند.
يونسي در خصوص احتمال حمله اسراييل به ايران و نگراني آمريكا در اين زمينه گفت: يعني آمريكا نگران ماست؟ اگر" ديك چني" نگران امنيت ماست، اول برود اسراييل را در فلسطين محدود كند، مشكل حل خواهد شد.
وي در مورد جاسوسان آمريكايي و اسراييلي اظهار داشت: ما خوشبختانه همه اقدامات جاسوسي سرويس هاي آمريكا و اسراييل را كشف و خنثي كرديم.
وزير اطلاعات در پاسخ به اين پرسش كه قرارداد ترك سل مشكل اميني ندارد؟ گفت: در خصوص ترك سل، همه پيشنهادات امنيتي ما در مورد ترك سل را پذيرفته اند اگر آن پيشنهادات را در قرارداد بياورند، مشكلي ندارد.
وزير اطلاعات در پاسخ به اينكه آيا بحث امنيتي فرودگاه امام هم رفع شده است؟ گفت: اصلا بحث امنيتي نداشته است، يك اشتباهاتي شد كه دارد جبران مي شود اصلا فرودگاه امام مشكل امنيتي نداشته است، مشكل كاري داشت كه رفع مي شود.
يكي از خبرنگاران در خصوص پرونده مناقشه برانگيز ميان حفاظت اطلاعات دستگاه قضايي و هيات تحقيق و تفحص مجلس خبرگان سوال كرد، يونسي پاسخ داد: من اين را به مجلس جواب مي‌‏دهم.
در پي اصرار اين خبرنگار مبني بر علني شدن اين خبر گفت: در هر صورت ما مسايلي داريم.
وي در پاسخ به اينكه ادعا شده وزارت اطلاعات در اين زمينه شكنجه كرده است؟ اظهار داشت: هيچ كس ادعا نكرده كه وزارت اطلاعات شكنجه كرده است، هر كس ادعا كرد ما جواب مي‌‏دهيم.
يونسي گفت: همه مي دانند وزارت اطلاعات اهل شكنجه نيست، از همه متهمان هم كه بپرسيد همه مي‌‏گويند؛ وزارت اطلاعات اخلاقي‌‏ترين دوران خود را طي مي‌‏كند.
وي تاكيد كرد: ما شفاف‌‏ترين و قانوني‌‏ترين روش را در مورد متهمان به كار مي بريم و افتخار مي‌‏كنيم كه اسلامي و انساني و اخلاقي عمل مي كنيم.
در ادامه اين گفت و گو از وزارت اطلاعات در خصوص نظرسنجي ها پيرامون انتخابات سوال شده يونسي گفت: ما راجع به انتخابات هر دو سه هفته يك بار نظر سنجي مي‌‏كنيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا توجه مردم به نوگرايي است يا نه؟ اظهار داشت: من هيچ جوابي كه به نفع يك جناح باشد نمي‌‏توانم بگويم.
وزير اطلاعات در خصوص ميزان مشاركت مردم در انتخابات براساس نظر سنجي گفت: هنوز فضاي انتخاباتي مناسبي به وجود نيامده است، الان عادي است حدود 50 درصد از مردم اعلام كرده‌‏اند كه در انتخابات شركت مي‌‏كنند و اميدواريم كه بيشتر شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يونسي درخصوصي برخورد با وبلاگ نويسان اظهار داشت: برخورد با وبلاگ نويسان ربطي به ما ندارد و خوشبختانه آيت الله هاشمي شاهرودي دستور داده اند كه به مساله وبلاگ نويسان رسيدگي شود و ما نيز از اين تصميم رياست قوه قضائيه استقبال مي‌‏كنيم و اميدواريم با تخلفاتي كه صورت گرفته است به شدت برخورد شود.

Copyright: gooya.com 2016