پنجشنبه 15 بهمن 1383

پروژه دوم جنگ رواني مشترك آمريكا و اروپا عليه ايران آغاز شده است، بازتاب

امروز، ايران همچنان نخستين کشور حامي تروريسم است و در حالي که مردم خود را از آزادي که خواهان آن بوده و شايستگي آن را دارند محروم مي‌کنند، به دنبال دستيابي به سلاح هسته‌اي است.

-------------------

اظهارات آشكار بوش، پروژه دوم جنگ رواني مشترك آمريكا و اروپا عليه ايران در پرونده هسته‌اي را ـ كه از دو ماه گذشته آغاز شده بود ـ علني كرد.
يك مقام آگاه در گفت‌وگو با «بازتاب» با بيان اين مطلب افزود: با گذشتن تاريخ مصرف حربه شوراي امنيت پس از برگزاري شوراي حكام در نوامبر (آذر ماه) گذشته، با توافق آمريكا و اروپا، بزرگنمايي خطر برخورد نظامي آمريكا با ايران، به عنوان چماق جديد غرب براي وادار كردن مسئولان جمهوري اسلامي به عقب‌نشيني در پرونده هسته‌اي برگزيده شده است.
وي افزود: اظهارات شب گذشته بوش در كنگره، به ويژه حمايت از اعمال فشار اروپا به ايران، سناريو مشترك جنگ رواني آمريكا و اروپا عليه ايران را علني ساخت.
اين مقام آگاه خاطرنشان كرد: از ژوئن سال 2002 تا نوامبر سال 2004؛ يعني حدود دو سال و نيم از ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت به عنوان محور تهديدات و اعمال فشار عليه ايران استفاده مي‌شد، اما از نوامبر گذشته كه توخالي بودن تهديد براي مسئولان جمهوري اسلامي مشخص شد، طرح كاذب و بزرگنمايي برخورد مستقيم آمريكا با ايران، به عنوان چماق جديد براي ترساندن و اعمال فشار به مسئولان جمهوري اسلامي براي عقب‌نشيني از مواضع خود در پرونده هسته‌اي طرح مي‌شود. در حالي كه كاملا مشخص است كه آمريكا در شرايط فعلي، توان هيچ‌گونه برخورد و حتي تشديد فشار عليه ايران را ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتني است، بوش در نطق سالانه خود در مجلس سنا گفته است: امروز، ايران همچنان نخستين کشور حامي تروريسم است و در حالي که مردم خود را از آزادي که خواهان آن بوده و شايستگي آن را دارند محروم مي‌کنند، به دنبال دستيابي به سلاح هسته‌اي است.
وي افزوده است: ما با متحدين اروپايي خود همکاري مي‌کنيم تا براي رژيم ايران روشن کنيم اين کشور بايد به برنامه غني‌سازي اورانيوم خود و هرگونه بازپردازش پلوتونيوم پايان دهد و دست از حمايت از ترور بردارد و من امشب اين سخن را با ملت ايران دارم: «در دفاع شما از آزاديتان، آمريكا نيز در كنارتان خواهد بود».
متن كامل نطق بوش در مجلس سنا را در ستون «مقالات» بخوانيد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17820

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پروژه دوم جنگ رواني مشترك آمريكا و اروپا عليه ايران آغاز شده است، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016