چهارشنبه 7 بهمن 1383

وزيرخارجه آلمان: اروپايي‌‏ها و آمريكايي‌‏ها در خطري كه از ناحيه ايران احساس مي‌‏شود خيلي از هم فاصله ندارند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

وزيرخارجه آلمان خواستار همكاري نزديكتر ميان آمريكا و متحدان اروپايي اين كشور در تلاش براي متوقف كردن آنچه آن را" برنامه تسليحات هسته‌‏اي مظنون ايران" خواند، شد.

به گزارش سرويس ديپلماتيك ايلنا، يوشكا فيشر پيش از نشست با كوندوليزا رايس و كالين پاول در جمع خبرنگاران گفت: ما بايد در تلاشهاي ديپلماتيك پيشرفت كنيم.
وي گفت: اروپايي‌‏ها و آمريكايي‌‏ها درخطري كه از ناحيه ايران احساس مي‌‏شود، خيلي از هم فاصله ندارند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه وي خواستار تعامل بيشتر آمريكا در تلاش هاي بازدارنده براي توقف برنامه‌‏هاي هسته‌‏اي ايران شد.
فيشر گفت: فكر مي‌‏كنم در صورتي كه ديپلماسي را با روش هماهنگ‌‏تري ميان اروپا و آمريكا برقرار كنيم، اين اقدام گامي رو به جلو خواهد بود.
وي ادامه داد: براي ما حايز اهميت است كه هركاري مي‌‏توانيم انجام دهيم تا در مذاكرات حساس آن سوي اقيانوس اطلس مواضع را به هم نزديك كنيم تا بتوانيم به پيشرفت ديپلماتيك دست‌‏يابيم.
فيشر پس از نشست با رايس گفت كه بحث و گفت و گوي سازنده و صريحي در مورد آماده سازي سفر بوش به اروپا داشتيم كه احتمالا در اين سفر در خصوص ايران نيز مذاكره صورت مي‌‏گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ريچارد بوچر، سخنگوي وزارت خارجه در مورد محتوي اين نشست ديپلماتيك اظهارنظر نكرد، با اين حال بارديگر بر اميد واشنگتن به موفقيت آميز بودن مذاكرات اروپايي‌‏ها با ايران تاكيد كرد.
وي گفت: ما اميدواريم ايراني ها به در پيش گرفتن گام هايي كه اروپا خواستار آن است، موافقت كنند و اقداماتي انجام دهند كه براي خشنود ساختن جامعه جهاني از اهداف ايران لازم است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17429

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزيرخارجه آلمان: اروپايي‌‏ها و آمريكايي‌‏ها در خطري كه از ناحيه ايران احساس مي‌‏شود خيلي از هم فاصله ندارند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016