سه شنبه 20 بهمن 1383

توني بلر: ايران، مطمئناً و بي‌‏شك حامي تروريسم است، ايلنا

* آمريكا و اروپا براي توقف برنامه تسليحات هسته‌‏اي ايران با يكديگر همكاري مي‌‏كنند

تهران- خبرگزاري كار ايران

نخست‌‏وزير انگليس در ادامه ادعاهاي همپيمانان آمريكايي خود و همزمان با آغاز دور جديد مذاكرات تهران با انگليس، فرانسه و آلمان، جمهوري اسلامي ايران را كشوري حامي تروريسم خواند و از ايران خواست تا به درخواست‌‏هاي اتحاديه اروپا براي دست‌‏برداشتن از آنچه پيگيري تسليحات هسته‌‏اي خواند، عمل كند.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، "توني بلر" در جمع اعضاي كميسيون روابط خارجي پارلمان انگيس ادعا كرد: ايران، مطمئناً حامي تروريسم است و هيچ‌‏شكي در اين خصوص وجود ندارد.
وي با اشاره به حمايت ايران از انتفاضه فلسطين گفت: اميدوارم بتوانيم در خاورميانه به پيشرفت دست‌‏يابيم و همچنين اميدوارم ايران تشخيص دهد كه اين كشور، وظيفه كمك به اين امر را دارد نه اينكه مانع آن شود.
به گزارش "ترك‌‏يواس"، توني بلر" گفت: نشانه خوبي است كه آمريكا و اروپا براي متقاعد ساختن تهران به توقف برنامه تسليحات هسته‌‏اي با يكديگر همكاري مي‌‏كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اضافه كرد: همچنين، نشانه خوبي است كه فرانسه و آلمان كه مخالف حمله انگليس و آمريكا به عراق بودند اكنون همراه با انگليس در تلاش براي رسيدن به راه‌‏حلي ديپلماتيك براي مشكل تهران هستند.
نخست‌‏وزير انگليس افزود: ايران در حال حاضر تعهداتي بر عهده دارد كه بايد به آنها عمل كند و اميدوارم اين كار انجام شود.
رئيس‌‏جمهور آمريكا اين هفته در ادعاهايي مشابه، بار ديگر اتهامات خود را مبني بر تلاش ايران براي آنچه ساخت تسليحات هسته‌‏اي و حمايت از تروريسم خواند، تكرار كرد.
"جرج بوش" ايران را بزرگ‌‏ترين كشور حامي تروريسم در جهان ناميد و ادامه داد: ما با متحدان اروپايي خود همكاري مي‌‏كنيم تا براي ايران به‌‏وضوح روشن سازيم كه اين كشور بايد از برنامه غني‌‏سازي اورانيوم خود و فراوري پلوتونيم دست بكشد و به حمايت از تروريست‌‏ها خاتمه دهد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18034

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توني بلر: ايران، مطمئناً و بي‌‏شك حامي تروريسم است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016