پنجشنبه 29 بهمن 1383

اين بار در شميران بيجه دوم دستگير شد، محمد غمخوار، شرق

آزارگر كودكان زير ۱۲ سال در منطقه شميران تهران پس از مطرح شدن شش شكايت در مدت ۲۰ روز از سوى ماموران پايگاه يكم اطلاعات پليس امنيت عمومى تهران دستگير شد.
اين متهم ۲۷ ساله كه مهدى نام دارد عصر روز دوشنبه هنگامى كه در مقابل دبستانى در منطقه سرپل تجريش در انتظار تعطيلى مدرسه و انتخاب طعمه خود بود از سوى ماموران شناسايى و دستگير شد.
سرهنگ حمدالله على آبادى رئيس پايگاه يكم پليس امنيت عمومى تهران، عصر ديروز با اعلام خبر دستگيرى اين متهم گفت: از حدود ۲۰ روز پيش گزارش هاى متعددى در منطقه شميرانات درخصوص آزار و اذيت كودكان توسط مرد جوانى در كلانترى هاى سطح منطقه مطرح شد. يكى از شاكيان كه دختر ۹ ساله اى بود در شكايت خود در مورد آزار و اذيت از سوى اين آزارگر گفت: «صبح روز حادثه در خيابان دربند در حال رفتن به مدرسه بودم. به دليل برف و لغزندگى خيابان در مسير چند بار زمين خوردم. مرد جوانى دست مرا گرفت و گفت تا مدرسه تو را مى رسانم. او در راه با من شروع به حرف زدن كرد و خواست همراه او به باغى كه در نزديكى مدرسه مان بود بروم. با او وارد باغ شدم. او گشتى در باغ زد و سپس مرا مورد آزار و اذيت جنسى قرار داد.» متهم پس از آزار اين دختر او را در مقابل مدرسه اش رها كرده بود.
با افزايش تعداد شاكيان پرونده براى بررسى به دايره مبارزه با مفاسد اجتماعى پايگاه يكم اطلاعات پليس امنيت عمومى تهران فرستاده شد كه ماموران در بررسى پرونده و تحقيق از كودكانى كه از سوى اين آزارگر مورد آزار و اذيت قرار گرفته بود متوجه شدند متهم مرد جوانى با موهاى خرمايى رنگ با قدى بلند و داراى عينك است كه قربانيان خود را از ميان دختران و پسران زير ۱۲ سال و در مقابل مدارس ابتدايى شناسايى مى كرد.با به دست آمدن اين سرنخ ماموران تمام محل هايى كه اين متهم از آنجا طعمه هاى خود را شناسايى مى كرد زير نظر گرفته و سرانجام ساعت ۱۴ و ۲۰ دقيقه روز دوشنبه اين هفته موفق به دستگيرى او شدند.متهم پس از دستگيرى به پايگاه يكم منتقل شد. اما در ابتدا منكر اتهام شد ولى پس از مواجهه حضورى با شاكيان پرونده از سوى كودكان شناسايى شد.تاكنون خانواده شش كودك از اين متهم شكايت كرده اند كه چهار تن آنها پس از روبه رو شدن با مهدى او را شناسايى كرده اند.
در بررسى هاى ماموران مشخص شد متهم سال ۷۹ به اتهام آزار جنسى چهار كودك دستگير و پس از محاكمه در شعبه ۵۰۳ دادسراى الهيه به دو سال حبس و هفت ماه تبعيد به يكى از شهرهاى استان اردبيل محكوم شده بود.متهم سال ۸۲ پس از گذراندن دوره محكوميت خود از زندان آزاد شده بود. او پس از يك سال به دليل بيكارى كارهاى خلاف خود را دوباره از سر گرفت.متهم در بازجويى ها درباره آزار كودكى در يكى از شهرك هاى شمال شرق تهران گفت: «چند روز پيش در حال پرسه زدن در شهرك... بودم كه متوجه پسربچه اى شدم كه از سرويس مدرسه اش پياده شد. او سپس در مقابل منزلشان مشغول بازى شد. حالت بدى به من دست داد. در اين مواقع پس از آزار جنسى كودكان به حالت عادى برمى گشتم. از او خواستم به بهانه كمك كردن به من به شوفاژخانه مجتمع مسكونى كه در آن سكونت داشت، برويم. در آنجا با تهديد او شروع به آزار و اذيتش كردم و پس از اينكه ارضا شدم او را در آن محل رها كرده و به خانه ام رفتم.»ماموران همچنين در بازرسى بدنى اين متهم يك اسلحه قلابى پيدا كردند كه او در بعضى از موارد از آن براى تهديد طعمه هايش استفاده مى كرد.
متهم صبح ديروز پس از بازجويى در دادسراى فرودگاه براى تحقيقات بيشتر با قرار قانونى در اختيار ماموران قرار گرفت.قاضى صابرى زفرقندى همچنين دستور انتشار عكس اين متهم را بدون چشم بند براى شناسايى صادر كرد و از خانواده كودكانى كه از سوى اين متهم مورد آزار و اذيت جنسى قرار گرفته اند خواست با مراجعه به پايگاه يكم اطلاعات پليس امنيت عمومى يا دادسراى ويژه فرودگاه (در فرودگاه مهرآباد) شكايت خود را مطرح كنند.
•من خود قربانى ام
مهدى در گفت وگو با «شرق» گفت: من خود قربانى آزار جنسى كودكان هستم. در سن ۱۰ سالگى از سوى مردى مورد آزار و اذيت جنسى قرار گرفتم. پدر و مادرم چند سال پيش از هم جدا شدند و از آن زمان به بعد من به صورت مجرد زندگى كردم. تا ديپلم رياضى درس خواندم و سپس با رها كردن درس سراغ كار رفتم.وى گفت: من به بيمارى روانى مبتلا هستم. بعضى اوقات دچار حالات بدى مى شوم كه با آزار جنسى كودكان از اين حالت خارج مى شوم. مدتى تحت درمان پزشك بودم. در اين مدت اين حالت به من دست نداد اما وقتى درمانم را قطع كردم دوباره به سوى آزار جنسى كودكان رو آوردم.در خانه اى مجردى در تجريش زندگى مى كردم و زمانى كه سر كار نمى رفتم به آزار كودكان روى مى آوردم.
• طعمه هاى خود را از قبل شناسايى مى كردى؟
نه. با پرسه زدن در خيابان كودكان را انتخاب مى كردم.
•براى تهديد آنها از اسلحه استفاده مى كردى؟
نه. كودكان را با تهديد آزار نمى دادم. فقط يك بار خودم را مامور معرفى كردم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

•محل خاصى براى آزار كودكان داشتى؟
پس از انتخاب كودكان آنها را به خلوت ترين محل در نزديكى آنجا مى بردم. يكى از كودكان را زير پل تجريش و كودك ديگرى را در زيرزمين يك مجتمع مسكونى مورد آزار و اذيت جنسى قرار دادم.
• متهم در محل هاى آزار كودكان
متهم ديروز با ماشين نيروى انتظامى در محل هاى آزار كودكان گردانده شد تا كودكانى كه از سوى اين كودك آزار مورد آزار و اذيت جنسى قرار گرفته اند، او را شناسايى كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18413

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اين بار در شميران بيجه دوم دستگير شد، محمد غمخوار، شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016