شنبه 1 اسفند 1383

واشنگتن تايمز: ايران آماده مقابله با حمله احتمالي آمريكا است، فارس

خبرگزاري فارس: يك روزنامه آمريكايي در گزارشي اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران در حال آماده كردن خود براي مقابله با حمله احتمالي آمريكا است و در اين راه به اقدامات عملي دست زده است.

روزنامه "واشنگتن تايمز" در گزارشي ادعا كرد كه تهران دستور داده شبه‌نظاميان اين كشور تقويت و بسيج شوند و طرح‌هايي در دست دارد تا وارد نوعي جنگ نامنظم و نامتقارن با نيروهاي آمريكايي مستقر در عراق شود.
اين روزنامه به نقل از فردي كه او را از مقامات نزديك به اردگاه تندروهاي ايران ناميد ، نوشت:‌ «ايران مي‌تواند به هر نوع حمله آمريكا يا هر كشور ديگر ظرف 15 دقيقه پاسخ دهد.»
بنا بر اين گزارش، تنش ميان واشنگتن و تهران درباره دستيابي به توان هسته‌اي بالا گرفته است و آمريكا در حالي ايران را به تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي متهم مي‌كند كه تهران بر صلح‌آميز بودن برنامه خود تاكيد دارد.
اين روزنامه با اشاره به اظهارات اخير رئيس جمهوري آمريكا مبني بر اين كه آمريكا گزينه ديپلماسي را به ديگر گزينه‌ها ترجيح مي‌دهد به نقل از مطبوعات ايران نوشت:‌ ايراني‌ها در روزهاي اخير ايران شروع به افزايش تعداد نيروهاي فعال بسيج كرده است.
در اين گزارش با اشاره به نمايش موشك‌هاي دوربرد ايران بخصوص شهاب 3 از طريق تلويزيون و انجام مانورهاي بزرگ نظامي در نزديك مرزهاي عراق به نقل از يك كارشناس نظامي غربي نوشت، ايران به شدت قدرت جنگ چريكي خود را تقويت كرده است.
بنا بر اين گزارش، اين مقام غربي كه خواست نامش فاش نشود، گفت: «در طول سال گذشته ايران تاكتيك جنگ‌هاي نامنظم خود را افزايش داده است. اين تاكتيك تشكيل جبهه براي جلوگيري از نفوذ دشمن به كشور نيست بلكه كشاندن آنها براي وارد كردن ضربات مهلك است.»
به نوشته واشنگتن تايمز، معلوم نيست كه فعاليت‌هاي نظامي اخير تا چه حد واقعي و تا چه حد تبليغاتي بوده است.
اين روزنامه افزود،: مقامات و تحليلگران ايراني نيز خواستار اين امر هستند كه هزينه‌هاي حمله آمريكا به ايران را بزرگنمايي كنند تا مقامات آمريكايي را با مخاطرات اين كار آشنا سازند.
"ناصر هاديان" يكي از اساتيد علوم سياسي دانشگاه تهران در اين باره مي‌گويد: «هم اكنون اين جنگي رواني است. اگر آمريكا تصميم به حمله بگيرد تنها كساني كه مي‌توانند جلوي آن را بگيرند ايراني‌ها هستند. فشار كشورهاي ديگر و داخل آمريكا مهم است. تنها عاملي كه از اين كار جلوگيري خواهد كرد اين است كه آمريكايي‌ها بدانند بهاي گزافي خواهند پرداخت.»
واشنگتن تايمز با اشاره به مانور بزرگ غرب كشور و دستور به نيروي هوايي ايران براي درگير شد با هواپيماهاي مهاجم به نقل از يك ديپلمات غربي مستقر در تهران كه خواست نامش فاش نشود، نوشت: «واضح است كه ايران توسط آمريكا محاصره شده است و آمريكا به موضوع هسته‌‌اي ايران فشار مي‌آورد و از اين رو ايران مي‌خواهد نمايش قدرت داشته باشد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين روزنامه تعداد نيروهاي نظامي موجود ايران را 320 هزار به همراه 220 هزار وظيفه اعلام كرد و نيروهاي فعال سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در نيروي زميني 120 هزار نفر و در نيروي دريايي و هوايي 70 هزار نفر گزارش داد.
اين روزنامه همچنين تعداد تانك‌هاي نيروهاي مسلح ايران را حدود 2هزار عدد به همراه 300 هواپيما، سه زيردريايي، صدها بالگرد و چندين موشك انداز اسكاد از نوعي عنوان كرد كه صدام براي حمله به اسرائيل استفاده كرد.
اين گزارش به نقل از ارزيابي "آنتوني كوردسمان" يكي از تحليلگران نظامي مدعي شد كه بيشتر تجهيزات ايران ، قديمي،‌ دست دوم و بدون كارايي هستند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18504

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واشنگتن تايمز: ايران آماده مقابله با حمله احتمالي آمريكا است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016