یکشنبه 16 اسفند 1383

نامه‌ي شيرين عبادي و عبدالفتاح سلطاني به رييس قوه‌ي قضاييه، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


شيرين عبادي و عبدالفتاح سلطاني در نامه‌اي به رييس قوه‌ي قضاييه، از وي خواستند تا شرايط انجام ملاقات حضوري و تنظيم وكالت‌نامه با متهمان سعيد ماسوري و رضا غلام رضا مكيان فراهم شود.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، در اين نامه كه نسخه‌اي از آن به ايسنا نمابر شده، خطاب به رييس قوه‌ي قضاييه آمده است: نيك مي‌دانيد كه يكي از مهم‌ترين معيارهاي سنجش، ميزان عدالت‌خواهي اشخاص يا جريان‌هاي مختلف، نحوه‌ي برخورد آنها با مخالفان است و يكي از افتخارات پيشوايان ديني، سعه‌صدر و رفتار به غايت انسان‌دوستانه‌ي آنان با معارضان بوده كه مي‌تواند و بايد براي همه‌ي پيروان اديان الهي سرمشق خوبي باشد. در چند ماه اخير خانواده‌ي دو نفر از متهمان به نام‌هاي سعيد ماسوري و رضا غلام رضا مكيان به اين‌جانبان جهت تفويض وكالت فرزندان خود مراجعه كرده است.


شيرين عبادي و عبدالفتاح سلطاني با بيان اينكه منفردا و گاهي مجتمعا براي انجام تشريفات قانوني لازم و جهت تنظيم وكالت‌نامه به مراجع ذي‌ربط و زندان اوين مراجعه كرده‌اند، اظهار داشته‌اند كه مسوولان مربوط مانع ملاقات و تنظيم وكالت‌نامه شده‌اند و متهمان موصوف را از حق برخورداري از وكيل ـ كه يكي از حقوق اساسي هر شهروند ايراني است ـ محروم كرده‌اند.


در اين نامه با بيان اينكه حسب اعلام خانواده‌ها در حال حاضر نامبردگان در بند 209 به صورت انفرادي نگهداري مي‌شوند، از رييس قوه‌ي قضاييه درخواست شده است كه:

اولا- مقرر فرماييد با به‌كارگيري اشخاص بي‌طرف و مستقل بر بندهاي ويژه‌اي چون بند 209 و بند 2 الف زندان اوين و زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌هاي مشابه، اعمال نظارت جدي به عمل آيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ثانيا- مقرر فرماييد با حضور نمايندگان ويژه حضرت‌عالي نسبت به موضوع فوق، تحقيق و مقدمات لازم جهت انجام ملاقات حضوري و تنظيم وكالت‌نامه با متهمان موصوف فراهم شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18990

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه‌ي شيرين عبادي و عبدالفتاح سلطاني به رييس قوه‌ي قضاييه، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016