سه شنبه 18 اسفند 1383

خاتمى: از گفت وگو با اروپا حمايت مى كنيم، شرق

گروه سياسى: سيدمحمد خاتمى رئيس جمهورى روز گذشته سفر دوره اى خود به كشورهاى كرواسى، بوسنى و ونزوئلا را آغاز كرد. وى پيش از سفر شش روزه خود در فرودگاه تهران، اهداف سفر خود را تشريح كرد. خاتمى اين سفر را پاسخ به سفر مسئولان اين كشورها به ايران ذكر كرد. رئيس جمهور با بيان اينكه بعد از استقلال اين كشورها ما روابط خوبى با آنها داشتيم، تاكيد كرد: ايران همواره امنيت و آرامش اين كشورها را خواستار بوده و خود را حامى مردم آن منطقه مى داند. رئيس جمهور با بيان اينكه در دوران بازسازى هم سعى كرديم در كنار اين كشورها باشيم، گفت: روابط ما به ويژه در زمينه هاى اقتصادى مى تواند گسترش بيشترى يابد. خاتمى با اشاره به وضعيت مناسب كرواسى و بوسنى در منطقه بالكان اظهار اميدوارى كرد كه اين سفرها فصل تازه اى در روابط بين كشورمان و اين كشورها برقرار كند. خاتمى در ادامه، سفرش به ونزوئلا را سومين سفر به اين كشور ذكر كرد. همچنين سيدمحمد خاتمى رئيس جمهورى كه به منظور ديدارى يك روز و نيمه صبح ديروز وارد زاگرب پايتخت كرواسى شد، مورد استقبال رسمى «استپان مسيچ» رئيس جمهورى كرواسى قرار گرفت.
• ديدار دو رئيس جمهور
همچنين روساى جمهورى ايران و كرواسى ديروز به طور خصوصى با يكديگر ديدار و مذاكره كردند. در آغاز اين مذاكرات كه خبرنگاران، تصويربرداران رسانه هاى داخلى و خارجى حضور داشتند، رئيس جمهورى كرواسى با ابراز خرسندى از سفر خاتمى به زاگرب اظهار اميدوارى كرد: همكارى هاى تهران - زاگرب در زمينه هاى مختلف توسعه و گسترش يابد. استپان مسيچ رئيس جمهورى كرواسى با اشاره به عزم و اراده مقامات كشورش، گسترش روابط دو كشور در همه زمينه ها به ويژه در عرصه اقتصادى اظهار داشت: ظرفيت هاى بسيار خوبى در عرصه اقتصادى در دو كشور وجود دارد كه مى توان با استفاده از اين ظرفيت ها روابط اقتصادى دو كشور را بيش از پيش گسترش داد. در اين مذاكره خصوصى كه وزيران امورخارجه دو كشور نيز حضور داشتند، سيدمحمد خاتمى رئيس جمهورى اسلامى ايران نيز با ابراز خرسندى از سفر به كرواسى، اظهار اميدوارى كرد: با اين سفر روابط ايران و كرواسى در عرصه هاى مختلف گسترش يابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين حال سيدمحمد خاتمى رئيس جمهورى پس از شركت در مراسم امضاى اسناد دوجانبه در كرواسى با اشاره به نقش سازمان ملل در حل مناقشات منطقه اى و جهانى گفت: ما خواستار تحقق صلح در خاورميانه هستيم و بدون شك تروريسم نمى تواند به برپايى صلح كمك كند. وى با اشاره به مذاكرات ايران با سه كشور اروپايى درخصوص فعاليت هاى صلح آميز هسته اى ايران گفت: ما از اين گفت وگوها حمايت مى كنيم و اطمينان داريم كه جمهورى اسلامى ايران با نيت پاك اين گفت وگوها را ادامه داده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19108

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمى: از گفت وگو با اروپا حمايت مى كنيم، شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016