پنجشنبه 20 اسفند 1383

اطلاعیه 63 نفر در محکومیت چماقداری و خشونت در اروپا

با کمال تاًسف بار دیگر به جان و حیثیت یکی از فعالین سیاسی زمان شاه به نام آقای هادی شمس حائری، تعرض شد. این حادثه روز شنبه یکم اسفند ماه 1383 برابر با 19 فوریه 2005 در شهر Almere هلند اتفاق افتاد.
ماجرا این گونه بود که آقای شمس حائری در این روز قرار ملاقاتی با یکی از کشیشان هلندی این شهر به نام آقایRobe داشت. این کشیش هلندی هر از گاهی به پادگان مجاهدین خلق به عراق می رفت و با توجه به این امکان، آقای شمس حائری از کشیش هلندی درخواست کرده بود که هنگامیکه وی به کمپ مجاهدین به عراق می رود، نامه ای از ایشان را به دو فرزندش که نزد مجاهدین خلق در عراق در اسارت به سر می برند، برساند. آقای حائری با توجه به قطع هر گونه ارتباطات از جانب سازمان مجاهدین، تنها از این طریق می توانست احساسات و مسئولیت انسانی خود را در ارتباط با فرزندانش ابراز داشته و ضمن امید بخشیدن به آنها، روزنه ای برای نجاتشان فراهم سازد.
هنگامی که آقای شمس حائری در حال گفتگو و دادن پیام برای فرزندانش به کشیش هلندی بود، اعضای مجاهدین که در آن محل پرسه می زدند از موضوع بحث باخبر شده و با هجوم به آقای شمس حائری، جوی خشونت آمیز را به وجود آوردند. چماقداران رجوی، آن هم در خاک اروپا آن چنان وحشیانه و خشم آلود به وی تعرض کردند که اگر یکی از اقوام ایشان خود را سپر بلا و دفاع از وی نمی کرد، بدون شک مورد صدمه جدی از طرف متعرضین قرار می گرفت.

از طرف دیگر در چند روز گذشته چندین تلفن تهدید آمیز از جانب عناصر فرقه مجاهدین به آقای محمد حسین سبحانی از فعالین سیاسی و مسئولین سابق سازمان مجاهدین شده است و ایشان را مورد تهدید جانی و انواع دشنام ها قرار داده اند. پاسخ آقای سبحانی به تهدیدات و دشنام های آنها بسیار متین و در چند کلمه کوتاه زیر بوده است:
"روزهای تاریک بغداد"
لازم به یادآوری است که"روزهای تاریک بغداد" نام کتاب خاطرات آقای محمدحسین سبحانی می باشد که در روزهای اخیر منتشر شده است و به نظر می رسد تهدیدات فرقه مجاهدین از این بابت باشد.
همچنین در چند ماه قبل نیز آقای فرهاد جواهری یار یکی دیگر از اعضای جدا شده سازمان مجاهدین در شهر کلن مورد حمله و تعرض فیزیکی فرقه مجاهدین قرار گرفته بود.

ما امضاء کنندگان این اطلاعیه، ضمن حمایت از آزادی بیان هر گونه خشونت و ترور فیزیکی و حیثیتی به جان اعضای جدا شده مجاهدین و هر انسان دگراندیش دیگری را که از جانب هر سازمان و گروهی صورت گیرد، به شدت محکوم کرده و از قربانیان ترور و خشونت در مقابل تروریسم و فرهنگ چماقداری، حمایت می کنیم.
همچنین ما جهت حفظ حقوق انسانی و قانونی افراد و سالم ماندن فضای سیاسی خارج کشور از تمامی نیروهای سیاسی و دمکرات درخواست می کنیم که در مورد اقدامات خشونت آمیز از جانب هر گروه و حزب و دولتی ساکت ننشینند و آن را قویاً محکوم کنند.
اسامی به ترتیب حروف الفبا:
1ـ میلاد آریایی
2ـ صمد آل سید
3ـ بتول احمدی
4ـ جمشید احمدی
5ـ محبوبه براتی
6 ــ جعفر بقال نژاد
7 ــ معصومه بهنام
8 ـ سهیلا بهبودی
9 ـ نسرین بهبودی
10ـ مته بورگینه تگناندر
11ـ اردشیر پرهیزکاری
12ـ فریبرز پناهی
13ـ ادوارد ترمادو
14ـ پروین حاجی
15ــ کریم حقی
16ــ ناصر حقی
17ــ بهروز حقی
18ــ شفیقه حقی
19ــ شوکت حق وردی
20ــ ایرج حق وردی

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

21ــ مهدی خوشحال
22ـ محمد خوشحال
23ــ مسعود خدابنده
24ــ حسن خلج
25ــ حبیب خرمی
26ــ سعید خداشناس
27 فرهاد جواهری یار
28ــ مسعود جابانی
29ـ آرش جابانی
30ــ خسرو جان نثاران
31 ــ هلیا درخشانی
32ــ علی اکبر راستگو
33ــ ناصر رضوانی
34ــ رویا رودساز
35ــ محمد حسین سبحانی
36ــ آیلار سراجی
37ــ فاطمه سمیعی
38ــ بهزاد یاوری
39ــ آنا سینگلتون
40ــ هادی شمس حائری
41ــ ربابه شاهرخی
42ــ عباس صادقی نژاد
43ــ حسن صادقیان
44ــ آزیتا صیاد
45ــ جمشید طهماسبی
46ــ یاسر عزتی
47ــ فاطمه غیایی
48ــ مجید فراهانی
49ــ فتح الله فیروزی
50ــ علی قشقاوی
51ــ ایوب کرد رستمی
52ــ الف ـ کاکاوند
53 ــ مرضیه گنجشکی
54 ـ امیر عاطفه
55 ـ مسعود غریبی
56ــ زهرا لطفی
57ــ عباس مظاهری
58ــ سید امیر موثقی
59ــ کاظم ملا حسنی
60ــ حسن محمدی
61ــ علیرضا میرعسگری
62ــ معصومه یگانه
63ــ میترا یوسفی

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19194

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعیه 63 نفر در محکومیت چماقداری و خشونت در اروپا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016