جمعه 5 فروردین 1384

رفسنجاني: سخنان رهبري به همراه سند چشم‌انداز، تكليف سياستگذاران اجرايي را روشن كرده است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


حجت‌الاسلام والمسلمين هاشمي رفسنجاني گفت: سخنان مقام معظم رهبري به همراه سند چشم‌انداز، تكليف سياستگذاران اجرايي را روشن كرده است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خطيب نخستين نماز جمعه تهران در سال 84 با اشاره به فرا رسيدن سال جديد، اظهار اميدواري كرد كه اين سال، سالي پر از خير، بركت و توفيق باشد.


وي افزود: امروز با همت مردم و مسؤولان، شرايط مساعدي براي بهتركردن وضعمان به‌وجود آمده و آرامش در جامعه حاكم است، در شرايطي كه در اطرافمان نقاط خون‌چكاني هست و دشمنان آرزوي نابساماني ايران را دارند، اما كشور امام زمان (عج) مسير خود را در راه كمال به خوبي مي‌پيمايد.


رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه آماده‌ي برداشتن گامهاي بلندتر و توسعه‌اي عميق‌تر هستيم به موانع موجود اشاره كرد و افزود: محوريت چشم‌انداز 20 ساله در رأس كارهاي ماست كه راه زندگي و پيشرفت را برايمان هموار مي‌كند.


وي با اشاره به پيام نوروزي مقام معظم رهبري، گفت: اين سخنان به همراه سند چشم‌انداز، تكليف سياستگذاران اجرايي را روشن كرده است.


هاشمي با اشاره به شعار “همبستگي ملي و مشاركت عمومي“ كه از سوي مقام معظم رهبري براي امسال مطرح شده است، به مسأله انتخابات اشاره كرد و آن را پشتوانه نظام دانست و ادامه داد: اگر مردم علاقه‌مندانه و با چشم باز در انتخابات شركت كنند، بدين معناست كه خود مواظب منتخبانشان خواهند بود.


هاشمي رفسنجاني در ادامه به توضيح درباره سند چشم‌انداز به عنوان سند مهم ملي پرداخت و با اشاره به مراحل مختلف كه طي آن، اين برنامه درازمدت به عنوان تمدن بزرگ اسلامي ناميده و يا از آن به حيات طيبه تعبير شد، به مرحله‌ي نهايي يعني آماده‌شدن طرح سند چشم‌انداز اشاره و خاطرنشان كرد: الزامات سند چشم‌انداز در چند ماه آينده طراحي و اعلام مي‌شود.


رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري دو محور تبديل‌شدن به قدرت بزرگ منطقه و دانايي‌محوري در سند چشم‌انداز، افزود: ما بايد به سمتي حركت كنيم كه دانش، مولد باشد.


وي اظهار اميدواري كرد كه سال آينده با همكاري مسؤولان، همه جريانهاي سياسي، رسانه‌ها، ارگانها و مردم گام اول را چنان محكم برداريم كه پايه‌ي اصلي را براي 20 سال آينده داشته باشيم.


به گزارش ايسنا هاشمي رفسنجاني در خطبه‌ي دوم نماز جمعه تهران با اشاره به عيد نوروز، آن را يكي از اعيادي دانست كه سابقه طولاني دارد و مخصوص ايرانيان بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه اسلام، عيد نوروز را پذيرفته، گفت: اسلام در مواجهه با اديان و ملل ديگر، در قبال افكار، سنن و عقايد آنها يكي از سه روش امضاء، اصلاح و يا تأسيس احكام را در پيش مي‌گرفت؛ نوروز از نوع امضائي‌هايي است كه اصلاح هم در آن قرار گرفته است. اسلام با اصل عيد نوروز مخالفت نكرده اما با جنبه‌هاي شرك‌آميز آن مخالفت كرده و در آن حركتي توحيدي ايجاد كرده است. اسلام پرستش خورشيد و طبيعت را از اين سنت خوب پاك كرده و اصل آن را پذيرفته است. ان‌شاءالله اين حالت كه حالتي اسلامي ملي و با ارزش است و مي‌تواند موجي از نشاط و كارآيي را ايجاد كند، ادامه يابد.


هاشمي رفسنجاني همچنين به سالگرد حادثه‌ي مدرسه فيضيه اشاره كرد، آن را حقيقتا يك فاجعه دانست و ضمن يادآوري سالروز تأسيس حوزه‌ي علميه قم در سال 1301 شمسي، افزود: در چند روز آينده تأسيس نظام جمهوري اسلامي را با رأي 99 درصدي مردم در 12 فروردين جشن خواهيد گرفت.


وي همچنين با يادآوري سالگرد تأسيس روز مبارزه با تبعيض نژادي و با بيان اينكه افتخار مبارزه با تبعيض‌ نژادي از آن اسلام است، به تبعيض موجود ميان سياه و سفيد اشاره كرد و گفت: امروز قاره‌ي آفريقا هنوز سند شومي اين جنايت تاريخي است.


هاشمي در ادامه به فرارسيدن روز جهاني آب اشاره كرد و با بيان اينكه ايران در نقطه‌ي كم‌آب دنيا واقع شده است، بر لزوم مديريت در مصرف اين منبع حياتي تأكيد كرد و افزود: آينده بشر با چالشهاي جدي در مسأله آب مواجه خواهد بود.


هاشمي رفسنجاني همچنين با تأكيد بر لزوم مشاركت عمومي مردم و حضور در صحنه به خاطر تهديداتي كه متوجه كشور است، خطاب به مردم، گفت: با حضور خود در صحنه اجازه ندهيد كه دشمن با به هم ريختن انسجام داخلي بتواند سوء استفاده كند.


بر اساس اين گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمين اديب يزدي، سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران نيز با تسليت به مناسبت ايام ماه صفر، طي سخناني به بيان مقامات و فضائل پيامبر اكرم (ص) پرداخت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19760

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجاني: سخنان رهبري به همراه سند چشم‌انداز، تكليف سياستگذاران اجرايي را روشن كرده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016