دوشنبه 22 فروردین 1384

دادگستري اصفهان: هر گونه ساخت و ساز در برج جهان نما تحت كنترل است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دادگستري اصفهان به شهروندان و مسولان كشوري اطمينان داد: هرگونه ساخت ساز در برج جهان نما تحت كنترل دادگستري اصفهان است.
به گزارش ايلنا، اين نهاد قضايي خبر از سرگيري ساخت و ساز در برج جهان نما را به طور كامل مردود دانست.
براساس اين گزارش، اواخر سال گذشته، دادستان كل دادگستري اصفهان با ابلاغ حكمي، هرگونه ساخت و ساز در برج جهان نما را تا صدور حكم نهايي دادگاه پرونده برج جهان نما, متوقف اعلام كرد. اين در حالي است كه بر اساس تاييد برخي مسوولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان و كسبه اطراف برج جهان نما، ساخت و ساز در اين برج از روز 14 فروردين سال جاري از سر گرفته شده و سازندگان اين برج حكم قضايي را زير پا گذاشته اند.
«غلامرضا انصاري», دادستان كل دادگستري استان اصفهان، پس از بازديد نماينده خود از برج جهان نما، اطمينان داد كه هيچ گونه ساخت و سازي در برج جهان نما انجام نمي‌‏شود.
دادستان كل دادگستري اصفهان، گفت:«با اعلام خبر از سر گيري ساخت و ساز در برج جهان نما از سوي خبرنگاران به دفتر دادستاني؛ نماينده‌‏اي به محل برج جهان نما اعزام شد، تا موضوع ساخت و ساز در برج جهان نما را بررسي كند.»
انصاري، اطمينان داد:«تنها فعاليتي كه از ادامه ساخت و ساز در برج جهان نما خبر مي داد تخليه بلوك‌‏هاي ساختماني در كنار برج جهان نما بود كه اين موضوع نيز مورد بررسي نماينده دادگستري قرار گرفت و به طور كلي متوقف شد.»
به گفته وي، غير از تخليه بلوك‌‏هاي ساختماني در برج جهان نما هيچ فعاليت ديگري مشاهده نشده و در حال حاضر نيز دادگستري اصفهان نظارتي كامل بر هر گونه ساخت وساز در برج جهان نما دارد تا با مشاهده هر فعاليتي آن را متوقف كند.
دادستان كل دادگستري اصفهان، با اشاره به حكم ابلاغ شده از سوي دادگستري اصفهان مبني بر توقيف ساخت و ساز در برج جهان نما به ميراث خبر گفت:« در حكم ابلاغ شده آمده است كه هر گونه ساخت و ساز در برج جهان نما تا صدور حكم نهايي دادگاه پرونده برج جهان نما ممنوع است. اين به اين معنا است كه ساخت و ساز در برج جهان نما در طبقات پايين يا بالاي برج توقيف است و با هر گونه ساخت و ساز در برج جهان نما برخورد قضايي مي‌‏شود.»
گفتني است، كار در طبقات پايين برج جهان نما باعث مي شود كه پس از آماده سازي املاك؛ اين طبقات به مالكان واگذار شود. در اين صورت اگر حكم دادگاه پرونده برج جهان نما مبني بر تعديل بنا باشد، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با مالكان املاك طبقات پايين دچار مشكل خواهد شد.
همچنين، «اميد غنمي», كارشناس حقوقي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور در مورد پيگيري هاي دادستان اصفهان براي جلوگيري از هر گونه ساخت و ساز در برج جهان نما، گفت:«با شنيدن خبر از سر گيري ساخت و ساز در طبقات پايين برج جهان نما, تصور مي شد كه اين كار با اجازه دادستاني اصفهان انجام شده است؛‌‏در حالي كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور خواستار توقيف ساخت و ساز در كل بنا شده بود, اما پيگيري سريع دادستان اصفهان نشان داد كه وي نيز خواستار متوقف ماندن ساخت و ساز در كل بنا بوده و در حال حاضر نيز هر گونه فعاليت در برج جهان نما را تحت كنترل دارد.»
گفتني است، چندي پيش رييس جمهوري, رياست قوه قضاييه و دادستان كل كشور با ارسال نامه‌‏اي به دادگستري اصفهان خواستار حل و فصل سريع پرونده برج جهان نما با رعايت ضوابط ميراث فرهنگي شدند. در حال حاضر بسياري از نهادهاي دولتي و غير دولتي خواستار تعديل برج جهان نما هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، برج جهان نما ساختماني تجاري فرهنگي به ارتفاع 48 متر است كه در 760 متري ميدان نقش جهان قرار گرفته است. ارتفاع بيش از حد اين ساختمان منظر آسماني ميدان نقش جهان را خدشه دار كرده و به همين دليل سازمان جهاني يونسكو قصد دارد تا ميدان نقش جهان را از فهرست آثار جهاني خارج و در فهرست ميراث ملي، در خطر قرار دهد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20913

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادگستري اصفهان: هر گونه ساخت و ساز در برج جهان نما تحت كنترل است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016