شنبه 27 فروردین 1384

در آستانه نشست روزنامه نگاران در دفاع از آزادي بيان وبلاگ خبرنگار اخراجي از مجلس هفتم هک شد، هاتف

وبلاگ خانم مسيح علي نژاد در آستانه برگزاري مراسم روزنامه نگاران در دفاع از آ زادي بيان و مطبوعات هک شد . سازندگان اين وبلاگ پس از 24 ساعت موفق به فعال کردن دوباره آن شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني " هاتف" در مدت هک اين وبلاگ نام " گروه هکري حديد " در صفحه نمايش وبلاگ مشاهده مي شد. اين گروه پيش از اين برخي سايت هاي ديگر را نيز هک کرده بود.
هک کردن وبلاگ خانم علي نژاد در آستانه تجمع روزنامه نگاران واکنش هاي بسياري را در بين فعالان اينترنتي و روزنامه نگاران در پي داشته است.
دعوت سحرخيز از روزنامه نگاران براي شرکت در تجمع روز شنبه
در همين رابطه عيسي سحرخيز عضو شوراي مرکزي انجمن دفاع از مطبوعات در گفتگو با " هاتف " خاطر نشان کرد: هک کردن سايت خانم علي نژاد نشان داد قضيه اخراج ايشان از مجلس آنطور که نمايندگان اقتدارگرا اظهار مي داشتند نبوده است بلکه موضوع مساله جلوگيري از آزادي بيان و آزادي مططبوعات است که روزنامه نگاران ايران طي 5 سال گذشته با آن مواجه بوده اند.
اين روزنامه نگار افزود: اين اقدام نشان داد براي مخالفان آزادي و اصولگرايان افراطي مهم نيست که خانم علي نژاد در مجلس باشد يا جاي ديگر بلکه آن چيزي که اين روزنامه نگار آزاد و مستقل توليد مي کند براي آنها حساسيت دارد.
سحرخيز ضمن جرم خواندن هک کردن سايتها در ايران از مسولان قضايي خواست با مسببين اين اقدام برخورد کنند و ادامه داد: چون هک کنندگان از نام اسلامي استفاده کرده اند . اين اقدام آنان ضربه به اسلام هم تلقي مي شود از اينرو مسولان قضايي هم به لحاظ قانوني و هم براي دفاع از اسلام بايد در مقابل اين اقدام واکنش نشان دهند.
وي در انتها اينگونه واکنش ها را نشانه استيصال و شکست اقتدارگرايان افراطي در مقابل اعتراض گروهي و متحد روزنامه نگاران در برابر اخراج خانم علي نژاد از مجلس دانست و اضافه کرد: از تمامي روزنامه نگاران مي خواهم که با شرکت در مراسم روز شنبه از کانديداهاي رياست جمهوري بخواهند که نه تنها از حقوق آنان دفاع کنند بلکه برنامه هاي خود را درباره دفاع از آزادي بيان ابراز دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تجمع روز شنبه روز نامه نگاران از ساعت 1 الي 4 بعد از ظهر و تحت عنوان " آزادي بيان آزادي مطبوعات پيش نياز آزادي انتخابات" در محل انجمن صنفي روزنامه نگاران برگزار مي شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21087

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در آستانه نشست روزنامه نگاران در دفاع از آزادي بيان وبلاگ خبرنگار اخراجي از مجلس هفتم هک شد، هاتف' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016