جمعه 16 اردیبهشت 1384

ديلي تلگراف: ايران شركت روور را با هدف نرم كردن موضع انگليس در قبال پرونده هسته اي مي خرد، خبرگزاري فارس

‌سايت اينترنتي روزنامه ديلي تلگراف انگليس در گزارشي از ماجراي شركت ورشكسته شده روور و تصميم چند شركت ايراني براي خريد آن نوشت كه دولت ايران با هدف نرم كردن مواضع دولت بريتانيا در برابر مسائل هسته‌اي اين كشور در صدد خريد اين شركت ورشكسته برآمده است.

به گزارش خبرگزاري فارس در اين گزارش آمده است: تهران به سه شركت دستان، سايپا، و ايران خودرو دستور داده است با همكاري هم پيشنهاد مشتركي را به شركت روور ارايه كنند كه بر اساس آن طي دو سال آينده و قبل از آغاز مونتاژ اين اتومبيل در ايران، 150 هزار دستگاه از اين اتومبيل توسط آنها خريداري مي شود.
پيتر لينگورن، نماينده شركت دستان در بريتانيا با اشاره به تصميم شركت‌‌هاي ايراني براي خريد كارخانه روور گفت: ايران تنها خريدار روور است كه خواهان حفظ تشكيلات اين شركت مي‌باشد.
وي ادامه داد:‌ ما تنها خريداري هستيم كه خواهان حفظ ساختار روور و حفظ آن مي‌باشيم.
لينگورن ‌افزود: ايران حتي حاضر است بخشي از مبلغ 67 ميليون پوند مستمري كه اين شركت به كارمندان خود بدهكار است را نيز بپردازد .... ايران مي‌خواهد به اين شركت كمك كند. اين يك معامله تجاري نيست بلكه تلاشي است براي ارتقاء روابط دو كشور.
لينگوري در ادامه گفت: «ما مي خواهيم تمامي خطوط روور را بازگشايي كنيم...براي 150 هزار دستگاه از اين اتومبيل در ايران تقاضاي فوري وجود دارد.»
وي در ادامه گفت:‌مي توان سالانه 150 هزار از اين دستگاه را به طور سالانه در ايران مونتاژ كرد. به علاوه اتومبيل اسپورت روور هنوز در اروپا و آمريكا بازار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به نوشته اين روزنامه،پيشنهادهاي مطرح شده از سوي ايران مي‌تواند 20 هزار نيروي كار شركت روور را از بيكاري نجات دهد و بدين وسيله از فشارهاي وارده بر دولت بريتانيا در رابطه با اين شركت بكاهد.
بر اساس اين گزارش ايران به طور مشخص در برابر اين پيشنهادها امتياز خاصي از دولت بريتانيا درخواست نكرده است اما اميدوار است در مقابل دولت بريتانيا نقش سازنده‌اي در بحران هسته‌اي اين كشور ايفا كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22147

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديلي تلگراف: ايران شركت روور را با هدف نرم كردن موضع انگليس در قبال پرونده هسته اي مي خرد، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016