جمعه 6 خرداد 1384

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس: در مذاکرات هسته ای با ایرانی ها آنچه می خواستیم به دست آوردیم، امروز

در پی مذاکرات هسته ای روز گذشته ایران و اروپا، سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد از نظر ما مذاکرات خوب بود اما اگر بعضی از ایرانی ها از نتایج آن راضی نیستند مشکل خودشان است.
سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در مصاحبه با "مهر" مذاکرات روز گذشته ایران و سه کشور اروپایی در ژنو را "خوب" توصیف کرد و گفت: ما در مذاکرات روز گذشته خود با ایرانی ها آنچه می خواستیم به دست آوردیم.

وی در حالی که مذاکرات انجام شده را مذاکراتی حساس خواند، تاکید کرد: دو طرف توافق کردند که گفتگو های هسته ای ادامه پیدا کند و ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا این گفتگو ها به نتایج دلخواه منتهی گردد.

این سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس که نخواست نامش فاش شود، در پاسخ به "مهر" درباره تعهدات اروپایی ها در برابر موافقت ایرانی ها با ادامه یافتن تعلیق فعالیت های هسته ای گفت: ما به ایران قول دادیم که تا انتهای ماه جولای یا حداکثر تا ماه اوت به ایران پیشنهادهایی ارائه دهیم تا ایران بتواند طبق خواسته اش از برنامه های هسته ای برای مصارف غیرنظامی بهره ببرد.

وی از توضیح درباره جزییات پیشنهادی که اروپایی ها به ایران خواهند داد، خودداری کرد و گفت: ما از هم اکنون نمی توانیم بگوییم چه چیزی به ایران پیشنهاد می دهیم. این یک موضوع محرمانه است و به غیر از موارد کلی آن هنوز مفادی مشخص نشده است. درباره جزییات آن هنوز اروپایی ها در حال گفتگو هستند.

این منبع رسمی انگلیسی فقط تاکید کرد که پیشنهاد اروپایی ها به ایران در چهارچوب توافق نامه پاریس خواهد بود.

نماینده وزارت امور خارجه انگلیس که از لندن با خبرنگار "مهر" سخن می گفت، بدون پاسخ درباره ابهام هایی که درباره پیشنهاد اروپا به ایران وجود دارد، فقط چند بار تکرار کرد: نتیجه مذاکرات خوب بود و این برای اروپایی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: ممکن است برخی از ایرانی ها از نتیجه گفتگوهای دیروز خوشحال نباشند اما این مشکل خودشان است به هر حال نمایندگان ایران و اروپا در گفتگوهای دیروز توافق کردند که گفتگوها ادامه یابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون موضوع ایران مهمترین موضوع مورد بررسی در وزارت امور خارجه انگلیس است، تاکید کرد: بدون شک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بر گفتگوهای هسته ای ایران و اروپا تاثیر گذار خواهد بود. اما چون ما با ایران توافق کردیم گفتگوها ادامه پیدا کند، رسما این گفتگو ها را در چارچوب توافق نامه پاریس ادامه خواهیم داد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23261

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس: در مذاکرات هسته ای با ایرانی ها آنچه می خواستیم به دست آوردیم، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016