جمعه 20 خرداد 1384

سعيد مرتضوي: اکبر گنجي به محض رويت دستگير مي‌‏شود، ايلنا

* اكبر گنجي متواري و مجهول‌‏المكان است

تهران- خبرگزاري كار ايران

دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: تا اين لحظه، گنجي هنوز دستگير نشده است و از ديد مامورين او متواري و مجهول‌‏المكان است.

خبرنگار "ايلنا" در تماس با سعيد مرتضوي در مورد آخرين وضعيت اكبر گنجي سوال كرد كه دادستان عمومي و انقلاب تهران در پاسخ گفت: تا اين لحظه هر كدام از مخفي‌‏گاه‌‏هايي كه احتمال مي‌‏داديم گنجي در آن مخفي شده باشد را شناسايي و بازرسي كرديم ولي ايشان در آنجا حضور نداشتند، گزارشي كه مامورين به ما داده‌‏اند اين است كه گنجي متواري و فراري شده است.
وي در پاسخ به اين سوال كه علت جلب اكبر گنجي عدم معرفي به زندان است يا مصاحبه غيرقانوني با برخي رسانه‌‏ها، گفت: ما يك هفته به گنجي مرخصي داديم، ايشان پس از پايان يك هفته به زندان بازنگشته است، سالاركيا، معاون امور زندان‌‏هاي دادستاني تهران نيز در نامه‌‏اي كه به زندان نوشته بود و به خود گنجي نيز ابلاغ كرد، مدت يك هفته مرخصي براي گنجي در نظر گرفت و در ذيل نامه نوشت كه اگر گنجي مدعي بيماري آسم است كه نياز به بستري شدن و طول درمان دارد، بايد با ارايه گواهي پزشك معالج و تاييد پزشكي قانوني آن را جهت تمديد مرخصي به دادسرا ارائه كند كه متاسفانه نامبرده چنين كاري را نكرده است.
دادستان عمومي و انقلاب تهران ادامه داد: مراكز درماني دانشگاهي نيز بر اين امر صحه گذاشتند كه گنجي آسم ندارد، بلكه فقط انحراف تيغه بيني دارد.
مرتضوي افزود: سالاركيا در نامه‌‏اي كه يك هفته پيش نوشته بود، ذكر كرد كه اگر در مدت يك هفته، وي به مراكز درماني مراجعه كرد و بستري شد و نياز به طول درمان داشت و پزشكي قانوني نيز آن را تاييد كرد، مرخصي گنجي تمديد خواهد شد.
وي اظهار داشت: ملاك تصميم‌‏گيري ما در تمديد مرخصي، نظريه پزشكي قانوني است، اگرپزشكي قانوني طول درمان ايشان را تاييد كرد مرخصي‌‏اش تمديد مي‌‏شود ولي متاسفانه ايشان توجهي به اين مسائل نداشت و رعايت مقررات را نكرد، به پزشكي قانوني نيز مراجعه نكرد، مراجعه به پزشكي قانوني كمتر از يك روز وقت نياز دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دادستان عمومي و انقلاب تهران تصريح كرد: زماني كه گنجي خود را به زندان معرفي نكرد، ما نيز به علت غيبت غيرموجه دستور جلب او را صادر كرديم، گنجي به جز اينكه غيبت كرده بود، در مصاحبه با رسانه‌‏ها اعلام كرده بود كه به زندان برنمي‌‏گردد و در منزل هستم اگر مي‌‏خواهند مرا برگردانند، بيايند و مراجلب كنند كه در اين مورد نيز گنجي دروغ مي‌‏گفت چون مامورين زماني كه به منزل ايشان مراجعه كردند، ديدند كه ايشان در منزل حضور ندارد بنابراين از ديد مامورين گنجي متواري است و به محض اينكه رويت شود، دستگير مي‌‏شود.
مرتضوي در پايان كار اكبر گنجي را غيرقانوني و مغاير با مقررات زندان و خلاف اخلاق توصيف كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24185

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سعيد مرتضوي: اکبر گنجي به محض رويت دستگير مي‌‏شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016