پنجشنبه 9 تیر 1384

بیانیه شماره 10 کمیته پیگیری آزادی دکتر ناصر زرافشان: زرافشان در وضعیت نسبتا" عادی به سر می برد

به آگاهی مردم آزادیخواه می رساند :

در تاریخ 30 خرداد 1384 تقریبا 12 ساعت قبل از آنکه نامه شماری از دوستان دکتر ناصر زرافشان ، وکیل شجاع قربانیان قتل های سیاسی برای پایان دادن به اعتصاب غذا و بنابراین رفع نگرانی عمومی و همزمان درخواست از قوه قضائیه برای آزادی فوری دکتر زرافشان ، حال ایشان بر اثر ادامه اعتصاب غذا و نیز به دلیل فشار ناشی از بیماری حاد کلیوی ، بحرانی شد و ایشان در حالت بیهوشی برای بار سوم از زندان به بیمارستان تخصصی کلیه انتقال یافت . این در حالی بود که در دو بار قبلی بدون هیچ اقدامی به زندان باز گردانده شده بود .
این بار در بیمارستان با بستن سرم عملیات برای خارج ساختن سنگ از کلیه چپ ایشان صورت گرفت .
در حال حاضر دکتر ناصر زرافشان در وضعیت نسبتا" عادی به سر می برد و منتظر اقدام برای جراحی و مداوای کلیه راست که وضع ایشان را بحرانی کرده است می باشد . از آن گذشته همگان در انتظار به سر می برند تا ایشان هرچه زودتر برای ادامه مداوا به خارج از زندان و منزل خود اعزام شوند .
به آگاهی می رساند ، تلاش ها ، تحصن ها ، نامه نگاری ها ، اعتصاب غذاها و نوشتن مقالات و بیانیه ها در دفاع از این وکیل آزادیخواه دربند از سوی ایرانیان مقیم داخل و خارج و سازمان های غیر دولتی جهانی در موافقت مسئولین و اقدام برای نجات جان وی موثر بوده است . این برای همه ما غرورانگیز و برای دکتر ناصر زرافشان نیروبخش است . همچنین به قرار اطلاع این تلاش ها منجر به این شده است که رئیس قوه قضائیه دستور اقدام برای آزادی ایشان را صادر کند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما در این میان بنا به ادعای سراسر نادرست برخی از مقام های قضائی که ماموریت و کارنامه و کارکردشان مشهور خاص و عام است ، دکتر ناصر زرافشان مدت 15 روز در اعتصاب غذا به سر نبرده و گویا به همراه اکبر گنجی "غذاهای ویتامین دار" میل می کرده و انواع خوراکی ها را سفارش می داده است .!!
البته این گونه برخوردهای سطحی و فریبکارانه در پیشگاه مردم ایران و برای کسانی که دکتر ناصر زرافشان و همه ما را می شناسند ، نیازی به پاسخ ندارد . کافی است اهل تحقیق و دارای بصیرت سری به گزارش های رسمی پزشگی زندان و بیمارستان که ما نیز آن ها را دراختیار داریم بزنند .
ما ، مسئولان زندان را صاحب این تعهد و وظیفه شناسی و معرفت فرض گرفته ایم که حداقل این مقدار از حقیقت را بگویند . ما هرگز اهل ناراستی و تقلب نبوده ایم و نخواهیم بود ، زیرا به صندلی های بی منزلت قدرت و امتیاز های بی مایه منصب ها و جیفه روزگار هیچ امیدی نبسته ایم .
شاهراه ما از منظر همه آزادی ها می گذرد . باری :

"بندم خود اگرچه برپای نیست
سوز سرود اسیران با من است
و امیدی خود به رهائی ام ار نیست
دستی هست که اشک از چشمانم می سترد
و نومیدی خود اگر نیست
تسلائی هست

چرا که مرا
میراث محنت روزگاران
تنها
تسلای عشقی است
که شاهین ترازو را
به جانب کفه فردا
خم می کند."

هم میهنان عزیز :
ما برعهد و پیمان خود برای آزادی دکتر ناصر زرافشان و همه زندانیان سیاسی استوار می مانیم . در صورت نتیجه بخش نبودن این اقدامات ، ما گام های بعدی خود را برمی داریم و پیش از آن به اطلاع شما عزیزان می رسانیم .

کمیته پیگیری آزادی دکتر ناصر زرافشان
7 تیر 1384

Copyright: gooya.com 2016