شنبه 11 تیر 1384

معصومه ابتكار: احمدي‌نژاد قطعا جزو هسته‌ مركزي دانشجويان پيرو خط امام نبود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


معصومه ابتكار گفت: آقاي احمدي‌نژاد قطعا جزو هسته‌ي مركزي دانشجويان پيرو خط امام نبودند.


اين عضو دانشجويان پيرو خط امام(ره) در تسخير لانه‌ي جاسوسي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايسنا توضيح داد: واقعه‌ي تسخير كه در سال 58 از طرف حضرت امام(ره) انقلاب دوم نام گرفت، پديده‌اي است كه از سوي دانشجويان پيرو خط امام با هدف ملي شكل گرفت و متعلق به دوره‌ي خودش است.


وي افزود: آقاي احمدي‌نژاد قطعا جزو هسته‌ي مركزي دانشجويان پيرو خط امام نبودند. عده‌اي محدود ابتدا مساله‌ي تسخير را پي‌گيري مي‌كنند و سپس در جمع گسترده‌تري مطرح مي‌كنند. البته من دو سه روز پس از آن به آنها پيوستم. حتي به قول شاهدان عيني ايشان با مساله‌ي تسخير مخالفت مي‌كنند به همراه چند نفر ديگر.

آن‌چه در رسانه‌هاي غربي ديدم، اشاره‌اي ندارد كه آقاي احمدي‌نژاد جزو دانشجويان پيرو خط امام بوده‌اند؛ مي‌گويند كه جزو نگهبانان بوده كه اين هم نمي‌تواند قابل اثبات باشد. گروگان‌ها در مقاطعي به‌ويژه بعد از حمله‌ي طبس در شهرستان‌ها منتشر شدند و بعد در مقاطعي با نظارت دانشجويان در مراكز انتظامي براي مدت كوتاهي نگهداري شدند تا اين‌كه با تصميم نهايي مجلس آزاد شدند.

وي با بيان اين‌كه در كتابش درباره‌ي نحوه‌ي تصميم‌گيري دانشجويان پيرو خط امام توضيح داده است، گفت: هسته‌ي مركزي دانشجويان پيرو خط امام، امروزه جزو نيروهاي اصلاح‌طلب كه در چند سال اخير در دولت و مجلس بوده‌اند، بخشي از آنها در انتخابات مجلس هفتم متاسفانه ردصلاحيت شدند و تقريبا با تحولاتي كه در دولت اتفاق خواهد افتاد، ديگر جايگاهي در مسووليت‌هاي اجرايي و قوه‌ي مقننه و غيره ندارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي سپس توضيح داد: البته راجع به خود من نيز بحث‌هايي مطرح شده بود. من كتاب خاطراتم را كه به زبان انگليسي سه چهار سال بعد از واقعه نوشتم اما در سال 2000 پس از دشواري‌هاي زيادي كه از ناحيه‌ي آمريكا ايجاد شده بود و هيچ‌كدام از ناشران آمريكايي حاضر نشدند آن را منتشر كنند در كانادا منتشر كردم. درباره‌ي من هم بحث‌هايي مطرح شد اما تمام خاطراتم را به راحتي در كتاب نوشته بودم.

ابتكار تاكيد كرد: هميشه افتخارم بوده كه آن موقع جزو دانشجويان پيرو خط امام بوديم و در اين مرحله جزو اصلاح‌طلبان هستيم كه همواره ديدگاه‌هاي روشن اصلاحي براي پيشرفت جمهوري اسلامي داشته‌ايم. حتي در اجلاس‌هاي بين‌المللي متعددي به عنوان معاون جناب آقاي خاتمي كه با ديدگاه‌هاي اصلاح‌گرايانه ايشان همراه هستم حضور پيدا كرده‌ام. در عين حال هميشه مورد پرسش بوده‌ام و تحليل خود را نيز گفته‌ام.

Copyright: gooya.com 2016