چهارشنبه 22 تیر 1384

حداد عادل: حواشي مربوط به سفر بلژيك، تبليغات منفي عليه مجلس بود، ايلنا

* عملكرد مجلس هفتم دليل حضور مردم در انتخابات رياست‌‏جمهوري بود

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس مجلس هفتم، در خصوص راهكارهايي جهت حضور به موقع نمايندگان در صحن علني مجلس, اعلام كرد: راهكارهاي ديگري در آيين‌‏نامه داخلي مجلس براي انجام اين امر وجود دارد ولي فكر مي‌‏كنم احتياجي به آنها نباشد چرا كه نمايندگان به اندازه‌‏اي براي راي و تشخيص مردم اهميت قائل هستند و همين‌‏كه اسم آنها از راديو مجلس اعلام شود, كافي است.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، حداد عادل در جمع خبرنگاران تصريح كرد: عدم حضور نمايندگان در جلسه يا تاخير آنها به معني آن نيست كه آنها به دنبال كارهاي شخصي رفته‌‏اند بلكه بسياري از آن‌‏ها به شهرستان‌‏ها مي‌‏روند و در مراسم افتتاح دستگاه‌‏ها يا بخش‌‏هايي كه اين روزها در پايان رياست‌‏جمهوري زياد است, ناچارند كه شركت كنند.
رئيس مجلس هفتم, در خصوص سفر نمايندگان به مسكو, خاطرنشان كرد: اين‌‏گونه حواشي و حديث‌‏ها راجع به سفر بنده به بلژيك هم وجود داشت كه من اين‌‏ها را تبليغات منفي عليه مجلس مي‌‏دانم؛ در يكي از روزنامه‌‏ها خواندم كه هياتي كه به مسكو سفر كرده فقط يك ديدار با يك نماينده مجلس در مسكو داشته اما ديروز كه از رئيس هيات سوال كردم, مشخص شد كه12 ديدار داشته‌‏اند كه يكي از آنها با رئيس دوماي روسيه بوده است.
وي در ادامه افزود: بنده از رئيس گروه دوستي پارلمان ايران و روسيه كه رياست اين هيات را بر عهده داشت، خواسته‌‏ام كه گزارشي از سفر خود به مجلس بدهد و امروز صبح شنيدم كه اين همكارمان نطق قبل از دستور داده‌‏اند و توضيحات خود را بيان كرده‌‏اند.
حداد عادل گفت: به برخي از اين حساسيت‌‏ها نبايد اعتماد كرد زيرا اخبار دروغ منتشر كرده‌‏اند كه به هيچ وجه قابل اطمينان نيست.
حداد عادل همچنين معتقد است؛ يكي از علل حضور مردم در انتخابات رياست جمهوري، عملكرد مجلس هفتم بوده است.
به گزارش خبرنگار "ايلنا", رئيس مجلس هفتم كه در همايش سالانه علمي- تخصصي مديران ديوان محاسبات كشور سخن مي‌‏گفت با بيان اين مطلب اظهار داشت: مردم از عملكرد مجلس هفتم ناراضي نبوده‌‏اند و احساس رضايت، انگيزه براي حضور آنان در انتخابات را به وجود آورده بود.
وي افزود: مجلس از سازوكارهاي گوناگوني جهت نظارت بر دستگاه‌‏ها برخوردار است كه هيچ كدام از آنها به اندازه ديوان محاسبات كه ديرينه‌‏ترين بخش نظارتي مجلس تلقي مي‌‏شود, از اهميت برخوردار نيست.
حداد عادل با بيان اين‌‏كه مهم‌‏ترين كار مجلس در طول سال تصويب قانون بودجه است, افزود: زماني كه قانون بودجه به مجلس تقديم مي‌‏شود, مجلس احساس مي‌‏كند كه ليله‌‏القدر مالي كشور را رقم مي‌‏زند لذا نظارت بر اجراي قانون بودجه به ديوان محاسبات سپرده شده است.
حداد عادل افزود: قانون بودجه بدون نظارت فاقد تضمين اجرايي است و يكي از ضعف‌‏ها در اداره كشور به عدم اهميت نظارت پس از تصويب قانون برمي‌‏گردد, ضمن آن‌‏كه نظارت بر قانون بودجه و عمل كردن دستگاه‌‏ها به آن و جلوگيري از ستاد مالي و اقتصادي بر دستگاه‌‏ها از ضرورت‌‏هاي كشور به شمار مي‌‏آيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اين‌‏كه يكي از كليدهاي مهم كشور به دست ديوان محاسبات است, عنوان كرد: افزايش آمارها طي سه ماهه اول سال جاري نبايد حاكي از گستردگي تخلفات در دستگاه‌‏ها باشد و اين سير صعودي نبايد به صورت دائمي ادامه يابد بلكه كاهش اين سير نشان مي‌‏دهد كه تخلفات در دستگاه‌‏ها كاهش يافته است.
رئيس مجلس هفتم با بيان اين‌‏كه بايد نظارت بر شركت‌‏هاي دولتي را جدي گرفت, خاطرنشان كرد: وقتي فعاليتي به صورت شركتي صورت مي‌‏گيرد, اين باور ايجاد مي‌‏شود كه اين‌‏گونه شركت‌‏ها آزاد شده‌‏اند البته ما با اصل ايجاد شركت‌‏هاي دولتي، مخالف نيستيم. همچنين, بر ديوان‌‏سالاري و بزرگ‌‏بودن دولت انتقاد داريم ولي شركتي شدن نبايد به معناي بي‌‏انضباطي مالي باشد.
حداد عادل, با بيان اين‌‏كه ديوان محاسبات از بخش‌‏هاي مهم مجلس است, تصريح كرد: ديوان محاسبات نتيجه مردم‌‏سالاري ديني است كه اگر دستگاه‌‏هاي مجلس به وظيفه خود درست عمل كنند, مهر تاييد به اين امر خواهند زد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حداد عادل: حواشي مربوط به سفر بلژيك، تبليغات منفي عليه مجلس بود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016