شنبه 25 تیر 1384

مهاباد هم چنان متشنج و ناآرام است، کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)

بنا به گزارش دریافتی از مهاباد، بعد ازظهر روز جمعه ۲۴تیرماه برابر با ۱۵ ژوئیه، در زمان مخابره این بخش از خبر( ۷ بعد از ظهر به وقت محلی)، جمعیتی بالغ بر هزار نفر با سر دادن شعار و آتش زدن لاستیک در جزیره مهاباد، برای هفتمین روز پیاپی در اعتراض به قتل شوانه سیدقادر به دست نیروهای امنیتی رزیم، به طرف میدان استقلال حرکت کردند و با رسیدن به این میدان، جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر به آنان پیوستند. تظاهرات با شعارهای مرگ بر "جمهوری اسلامی"، "مرگ بر خامنه ای" و " شوانه راهت ادامه دارد" ادامه یافت. در این هنگام، ماموران لباس شخصی و نیروهای های گارد ویژه و مزدوران محلی رژیم(جاش های منگور) با پرتاب گاز اشک آور و تیراندازی به تظاهرکنندگان حمله کرده و مردم را مورد ضرب و شتم قرار می دادند. جمعیت تظاهرکننده که هر لحظه بر تعداد آن ها افزود می شد، به درگیری با سرکوبگران پرداختند. یک زن به خاطر انفجار گلوله گاز اشک آور در زیرپایش و یک جوان بر اثر اصابت گلوله به بدنش به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. بنا به این گزارش، تعدادی از نیروهای دولتی زخمی شده اند.
در ادامه این تظاهرات، مردم خشمگین مهاباد، با پاشیدن نفت و روغن سوخته، خیابان های منتهی به میدان استقلال و فلکه شورش و پشت تپ را آتش زدند و به برخی ادارات دولتی، بانک سپه، بانک ملی و بانک تجارت حمله کرده و صدماتی به آن وارد کردند. گروهی از مردم به کوه های داشا مجید و خزائی رفته و در چندین منطقه این کوه ها آتش روشن کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در درگیرهای شب گذشته، ۱۵ نفر دستگیر شدند. از زمان آغاز این اعتراضات، بیش از ۲۵۰ نفر دستگیر شده اند، که از این تعداد ۱۲۰ نفر با سپردن ضمانت مالی آزاد شدند. تظاهرات روز جمعه تا ساعت دو بامداد امروز شنبه ۲۵ تیرماه ادامه داشت. رژیم برای جلوگیری از ارسال خبر تظاهرات به بیرون از مهاباد، دو سوم تلفن های شهر را قطع کرده است و بقیه به شدت کنترل می شود. کیوسک های تلفن همگانی تنها راه ارتباط تلفنی با خارج از مهاباد است.

کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)
۲۵تیر ۱۳۸۴ برابر با ۱۶ ژوئیه ۲۰۰۵

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهاباد هم چنان متشنج و ناآرام است، کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016